Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramobo
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-01 15:33
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een draadloze surround (voor mijn vriendin moet hij er mooi uit zien).
Mijn oog was gevallen op de sonos arc die dolby atmos capable is maar mijn TV lijkt dat niet te zijn, ben ik dan beter af met een niet atmos soundbar (sonos beam)?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een LG C8.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dolby atmos staat uitgegrijsd in de settings van WebOS
.

Beste antwoord (via Ramobo op 13-07-2020 19:20)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ramobo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:54:
[...]

Net even achter de TV gekeken en ik zie ARC staan bij een hdmi poort.
Bedankt!
Ik dacht dat je eARC nodig had voor Dolby Atmos.
Het ligt eraan welk Atmos; volgens mij kan je Dolby Atmos (zoals van Netflix) via ARC wegsturen. De Atmos van een (bijvoorbeeld) gekochte UHD-films, heeft idd wel eARC nodig.

Geen idee wat je bronnen zijn noch hoe je e.e.a. aangesloten wil hebben maar allicht dat je daar nog even over kan denken :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Atmos werkt toch alleen via ARC op een C8?

Oftewel: elke receiver / suondbar die Atmos kan decoden, kan je dus aansluiten en dan wordt het netjes weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramobo
MAX3400 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:35:
Atmos werkt toch alleen via ARC op een C8?

Oftewel: elke receiver / suondbar die Atmos kan decoden, kan je dus aansluiten en dan wordt het netjes weergegeven.
Bedankt!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

[...]

Bedankt!
Het ligt eraan welk Atmos; volgens mij kan je Dolby Atmos (zoals van Netflix) via ARC wegsturen. De Atmos van een (bijvoorbeeld) gekochte UHD-films, heeft idd wel eARC nodig.

Geen idee wat je bronnen zijn noch hoe je e.e.a. aangesloten wil hebben maar allicht dat je daar nog even over kan denken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:15

FeaR

In GoT we trust

[...]
Dolby Atmos in de Dolby TrueHD vorm wel. Dolby Atmos als extra bij een Dolby Digital+ track niet. Die laatste kan over de gewone HDMI ARC.

Dolby Atmos met hoge of lage bitrate daar gelaten, ik vraag me nog steeds af of iets als Dolby Atmos een eis moet zijn als je toch naar iets van een Sound Bar/- Plate gaat kijken. Dan is het mijns inziens meer een leuk logo/gimmick dan dat er er echt wat aan hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door FeaR op 13-07-2020 19:30 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dat inderdaad. Je hebt helemaal niets aan Atmos in combinatie met een soundbar. Ja, de sticker staat op de doos en ja, je kan het geluidsspoor decoderen. Maar nee, echt weergeven en ervaren zul je het niet bij gebrek aan speakers. Het blijft bij een poging om het te emuleren met reflecties. Je moet het meer als marketing gimmick zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramobo
FeaR schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:28:
[...]

Dolby Atmos in de Dolby TrueHD vorm wel. Dolby Atmos als extra bij een Dolby Digital+ track niet. Die laatste kan over de gewone HDMI ARC.
Ja het zou enkel via streamingsdiensten zijn dan ga ik voor de sonos arc met 2 sonos one speakers als rear speakers en mss binnen een jaartje de bass module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 20:24

Tuxie

En WeL nU!

Ik heb de samsung hw-n950 (atmos met rear) i.c.m. de C8. Ik merk wel wat verschil, maar rear speakers doen meer dan een atmos bar zonder rear.

Alle webos apps sturen atmos uit als dolby+ over arc, voor truehd+ heb je inderdaad earc nodig en dat heeft de c8 niet. Wel kun je natuurlijk je bluray of nvidia shield aan je soundbar hangen, dan is dit wel mogelijk.
Pagina: 1