Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kan 2de hardeschijf niet verwijderen, pc boot dan niet meer

Pagina: 1
Acties:

• neos1991
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:15
Beste Tweakers,

Ik heb een computer met momenteel 2 schijven te weten ee 500GB SSD de opstarts schijf en nog een 700GB HDD. Nu wil ik de HDD uit mijn pc verwijderen gezien mijn nieuwe kast geen HDD meer ondersteunt en ik ook niet de extra ruimte nodig heb.
Als ik mijn HDD er uit haal kan ik alleen niet meer opstarten. Het lijkt er op dat een deel van de windows instalatie toch op de HDD staat ondanks dat de SSD de windows installatie bevast en ook opstart schijf regelt. Ik heb even een screenshot gemaakt van schijfbeheer.

Wie o wie kan mij helpen van de hardeschijf af te komen ;) ?

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
@neos1991 Die twee extra partities op de 2e schijf zijn jouw probleem. Die moet je naar de eerste disk verplaatsen. Die herstelpartitie zou je moeten kunnen negeren maar die systeempartitie is waar je bootloader op staat (UEFI).

Hier ga je wel een antwoord vinden: DuckDuckGo: Windows 10 move boot drive.

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neos1991
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:15
@Evanescent ik heb easyBCD gebruikt en boot schijf verandert. Daarna werkte het!

[Voor 55% gewijzigd door neos1991 op 13-07-2020 19:24]

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:43
Waarschijnlijk je hdd ooit naar de ssd gekloond?
De MBR (master boot record) staat nog op je hdd en zul je op je ssd moeten herstellen.

Zie ook: https://www.google.com/am...ecord-mbr-windows-10/amp/

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
MaD_co schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:06:
Waarschijnlijk je hdd ooit naar de ssd gekloond?
De MBR (master boot record) staat nog op je hdd en zul je op je ssd moeten herstellen.

Zie ook: https://www.google.com/am...ecord-mbr-windows-10/amp/
Of de C schijf niet op SATA poort 0.

Heb je 2 HDD's en wil je Windows op HDD 1 hebben die op poort 1 zit dan krijg je soms Windows op HDD 1 maar de MBR op HDD 2 omdat die op poort 0 zit. Is een enorm dom en irritant iets wat Windows heel lang al doet (Misschien tegenwoordig niet meer)

Om die reden koppel ik altijd maar 1 HDD of SSD aan en pas later in na de installatie andere schijven toevoegen. Dan maakt het ook niet meer uit of de HDD/SSD op poort 0 zit of niet. Dit probleem kan je dus krijgen als je 2 schijven hebt die leeg zijn waarbij Windows dus verdeelt over deze 2 schijven komt te staan zonder dat je hier voor kiest.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True