Goedemiddag,
Ik wil binnenkort gaan upgraden van een GTX 1070 ti naar een RTX 2070 Super. Voornaamste reden is het upgraden van mijn monitor van 1080P naar 1440P.
Ik vraag mij af of mijn huidige voeding nog wel toereikend is bij de upgrade? Ik weet dat de fabrikant een idioot hoge recommended wattage meegeeft, en ik zou het zonde vinden om een nieuwe voeding te kopen als het niet nodig is.
Zie hieronder alle componenten die in de PC zitten.
- I5 - 8600K | Overclocked naar 4.5 GHZ met een core voltage van 1.2 in bios.
- Asus Z370-P Prime moederbord
- MSI GTX 1070 Ti Aero | stock voltage
- 2x Seagate Barracuda 1TB HDD
- Corsair Vengeace RGB Pro DDR4 2 x 8 GB
- Cooles Master MWE Gold 550
- Samsung 970 EVO 250 GB M.2 SSD
- Corsair H100i RGB Platinum
- 2x ML140 RGB fans
- 2x ML120 RGB fans
- Corsair RGB LED Lighting Pro expansion kit
Wellicht overbodig, maar er zit dus een lightning node pro en een RHB Lighting hub aangesloten. Beide zitten op de SATA aansluiting van de voeding en de interne USB aansluiting van het moederbord.
Ik ben met de nieuwe GPU niet van plan om te gaan overclocken, maar uiteraard laat ik me graag adviseren hoeveel speelruimte ik over houd.
Voorop staat voor mij het behoud van de componenten, en ben ik dus eigenlijk benieuwd of een 650 w voeding kopen overbodig/ overkill is.
Alvast bedankt!
---------------------- EDIT -------------------------
Stel ik besluit de 550 W te proberen die ik nu heb, kan het schade toebrengen aan mijn systeem als dit onvoldoende blijkt te zijn?
Ik wil binnenkort gaan upgraden van een GTX 1070 ti naar een RTX 2070 Super. Voornaamste reden is het upgraden van mijn monitor van 1080P naar 1440P.
Ik vraag mij af of mijn huidige voeding nog wel toereikend is bij de upgrade? Ik weet dat de fabrikant een idioot hoge recommended wattage meegeeft, en ik zou het zonde vinden om een nieuwe voeding te kopen als het niet nodig is.
Zie hieronder alle componenten die in de PC zitten.
- I5 - 8600K | Overclocked naar 4.5 GHZ met een core voltage van 1.2 in bios.
- Asus Z370-P Prime moederbord
- MSI GTX 1070 Ti Aero | stock voltage
- 2x Seagate Barracuda 1TB HDD
- Corsair Vengeace RGB Pro DDR4 2 x 8 GB
- Cooles Master MWE Gold 550
- Samsung 970 EVO 250 GB M.2 SSD
- Corsair H100i RGB Platinum
- 2x ML140 RGB fans
- 2x ML120 RGB fans
- Corsair RGB LED Lighting Pro expansion kit
Wellicht overbodig, maar er zit dus een lightning node pro en een RHB Lighting hub aangesloten. Beide zitten op de SATA aansluiting van de voeding en de interne USB aansluiting van het moederbord.
Ik ben met de nieuwe GPU niet van plan om te gaan overclocken, maar uiteraard laat ik me graag adviseren hoeveel speelruimte ik over houd.
Voorop staat voor mij het behoud van de componenten, en ben ik dus eigenlijk benieuwd of een 650 w voeding kopen overbodig/ overkill is.
Alvast bedankt!
---------------------- EDIT -------------------------
Stel ik besluit de 550 W te proberen die ik nu heb, kan het schade toebrengen aan mijn systeem als dit onvoldoende blijkt te zijn?
[Voor 6% gewijzigd door Niels_s97 op 13-07-2020 14:26]