Een technische vraag over NVMe naar USB controllers.
Voor de recent op de markt gekomen tweede lichting adapters, waarmee je (oude) NVMe SSD als backup drive kunt gebruiken, met ongekende snelheden waar geen USB drive in de buurt komt. Anno 2020 zijn er steeds meer nieuwe modellen op de markt. De besten maken gebruik van een van de volgende drie controllers:
JMicron JMS583
ASMedia ASM2362
ASMedia ASM2364
Realtek RTL9210
Ik was benieuwd of men ervaring heeft met deze met inachtneming van:
- Compatibiliteit en werking bij USB 3.X Gen1, USB 3.X Gen2, USB 2.0 poort.
- Daadwerkelijk gemeten snelheid
- Uitval (beide adapters schijnen at random uit en aan te gaan als ze lange tijd in de pc zitten)
Doel:
- Volledig clonen van de gehele interne ssd incl bootsector met Macrium Reflect
- Even snel inpluggen en enkele bestanden synchroniseren.
De NVMe adapters varieren in prijs van 10 euro op AliExpress, tot 100 euro bij merken als StarTech, met daartussen in het mediaan segment van ca 50 euro merken als DeLock, Silverstone, Akasa, Icy Box.
Wie heeft ervaring met één of beiden en kan er meer over vertellen?
Mijn huidige systeem is een Asus Z370-G, 8700K, 16GB ram, Windows 10 64 bit.
Voor de recent op de markt gekomen tweede lichting adapters, waarmee je (oude) NVMe SSD als backup drive kunt gebruiken, met ongekende snelheden waar geen USB drive in de buurt komt. Anno 2020 zijn er steeds meer nieuwe modellen op de markt. De besten maken gebruik van een van de volgende drie controllers:
JMicron JMS583
ASMedia ASM2362
ASMedia ASM2364
Realtek RTL9210
Ik was benieuwd of men ervaring heeft met deze met inachtneming van:
- Compatibiliteit en werking bij USB 3.X Gen1, USB 3.X Gen2, USB 2.0 poort.
- Daadwerkelijk gemeten snelheid
- Uitval (beide adapters schijnen at random uit en aan te gaan als ze lange tijd in de pc zitten)
Doel:
- Volledig clonen van de gehele interne ssd incl bootsector met Macrium Reflect
- Even snel inpluggen en enkele bestanden synchroniseren.
De NVMe adapters varieren in prijs van 10 euro op AliExpress, tot 100 euro bij merken als StarTech, met daartussen in het mediaan segment van ca 50 euro merken als DeLock, Silverstone, Akasa, Icy Box.
Wie heeft ervaring met één of beiden en kan er meer over vertellen?
Mijn huidige systeem is een Asus Z370-G, 8700K, 16GB ram, Windows 10 64 bit.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f90sIseSqNl4sVKG7QMrJlMc.jpg?f=user_large)
[ Voor 1% gewijzigd door SambalSamurai op 19-11-2020 03:17 . Reden: Realtek doet nu ook mee met zijn controller ]