Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kan k iemand z'n x570 Aorus bios overklok-settings overnemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Da Queen
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 05-06 19:28
Voor 3900X en ik heb een Aorus Master moederbord. Geheugen is 32gb Corsair 3333mhz c16 (Samsung B-die) trouwens. SMT heb ik uitstaan, heb ik niet nodig.

Heb zelf ervaring met overklokken van Intel processors op Asus moederborden en heb gedelid etc, maar met AMD 3900X en een Gigabyte/Aorus moederbord is dit, voor mij althans, toch hele andere koek.

Alle power LEDS heb ik in ieder geval uitgeschakeld in de BIOS en verder heb ik verschillende instellingen geprobeerd zoals CPPC/CPPC Preferred Cores/Global C-state Control/AMD Cool and Quiet aan/uit etc, maar kom er niet meer uit.

In Ryzen Master kon ik uiteindelijk de eerste 6 cores op 4500 zetten en de andere 6 cores op 4450 bij 1.45V. Cinebench 40x gedraaid en alles werkte. De volgende dag slaat hij al af bij 2x Cinebench terwijl de temperatuur zelfs lager is! De dag daarop, lukt het weer wel! En zo ben ik al weken bezig. Er is echt GEEN PIJL OP TE TREKKEN. Het hoogste wat ik vandaag haal is de eerste 6 cores op 4475 en de andere 6 op 4400 bij 1.4375V. Cinebench weer 40x gedraaid en hij doet het. Gemiddelde temp: 76C na 40x Cinebench. 2 uur later doe ik dezelfde test en hij slaat weer af na 1x. Ik heb er zo geen zin meer in.........

DUS:
Heeft iemand een 3900X en zou degene aub als hij/zij tijd heeft en het niet al te veel moeite is wat printscreens kunnen maken van zijn X570 Gigabyte/Aorus BIOS instellingen en/of Ryzen Master instellingen?

Hartelijk dank alvast!

Alle reacties

• Fordox
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:24

Fordox

00101010

Cinebench is niet een programma om je stabiliteit mee te testen. Waarschijnlijk zou je pc ook crashen met prime95/occt wanneer Cinebench het wel doet. Waarschijnlijk had je net pech/geluk wanneer deze crashte in cinebench.

YouTube: The easy way to get a bit more performance out of Ryzen 3000 CPUs on...
Probeer dat anders eens, een simpele overclock met de PBO settings van AMD.

*Geschreven door een hardware engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

Acties:
  • +2Henk 'm!

• michelstreurman
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10-05 13:59
Da Queen schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:13:
Voor 3900X en ik heb een Aorus Master moederbord. Geheugen is 32gb Corsair 3333mhz c16 (Samsung B-die) trouwens. SMT heb ik uitstaan, heb ik niet nodig.

Heb zelf ervaring met overklokken van Intel processors op Asus moederborden en heb gedelid etc, maar met AMD 3900X en een Gigabyte/Aorus moederbord is dit, voor mij althans, toch hele andere koek.

Alle power LEDS heb ik in ieder geval uitgeschakeld in de BIOS en verder heb ik verschillende instellingen geprobeerd zoals CPPC/CPPC Preferred Cores/Global C-state Control/AMD Cool and Quiet aan/uit etc, maar kom er niet meer uit.

In Ryzen Master kon ik uiteindelijk de eerste 6 cores op 4500 zetten en de andere 6 cores op 4450 bij 1.45V. Cinebench 40x gedraaid en alles werkte. De volgende dag slaat hij al af bij 2x Cinebench terwijl de temperatuur zelfs lager is! De dag daarop, lukt het weer wel! En zo ben ik al weken bezig. Er is echt GEEN PIJL OP TE TREKKEN. Het hoogste wat ik vandaag haal is de eerste 6 cores op 4475 en de andere 6 op 4400 bij 1.4375V. Cinebench weer 40x gedraaid en hij doet het. Gemiddelde temp: 76C na 40x Cinebench. 2 uur later doe ik dezelfde test en hij slaat weer af na 1x. Ik heb er zo geen zin meer in.........

DUS:
Heeft iemand een 3900X en zou degene aub als hij/zij tijd heeft en het niet al te veel moeite is wat printscreens kunnen maken van zijn X570 Gigabyte/Aorus BIOS instellingen en/of Ryzen Master instellingen?

Hartelijk dank alvast!
Hou er ook rekening mee dat iedere CPU / DIE anders is en settings die bijvoorbeeld voor GamersNexus werken die een lucky DIE heeft en 10GHz op zijn CPU haalt voor jou absoluut niet hoeven te werken, dat heet de silicon lottery... dus je gaat niets hebben aan die screenprints want er is een 99% kans dat die instellingen letterlijk niets voor jou gaan doen.

Zo heb ik een i9 9900k liggen die 5.1GHz all core doet, en een andere die op hetzelfde systeem niet boven de 4.8GHz uit komt zonder te crashen. Ik heb hier een kit Corsair Vengeance LPX 3000MHz CL15 liggen die met mak 3400MHz CL17 doet op 1.35 volt... en een tweede kit die nauwelijks 3100MHz haalt op hetzelfde bord met dezelfde CPU. Zo ben ik ook extreem lucky dat mijn RTX2080TI altijd rond de 2100MHz hangt waar anderen al problemen hebben rond de 1900MHz en dat de vMEM draait op 16.5GHz waar anderen nauwelijks boven de 14.5GHz uitkomen...

Dus om even terug te komen op jouw vraag: Ja, je kan iemands bios settings overnemen maar er is een super grote kans dat dit absoluut niet gaat werken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-06 01:10

millman

6708Mhz @ -185c

Sorry, maar 1.45v op de cpu, 'overnemen van instellingen' en stabiliteit testen met cinebench. Ik denk dat je maar weinig echte OC ervaring hebt. Er is zoveel mis met deze vraagstelling dat het mij goed lijkt eens opnieuw in de tutorials in te duiken.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Da Queen
@Fordox Thanks, dat filmpje had ik al gezien.

@michelstreurman Heb je helemaal gelijk in, maar misschien dat iemand anders een setting heeft die ik over het hoofd zie .... Zo kende ik bv Global C-state Control/AMD Cool and Quiet niet.

@millman Jij hebt dan waarschijnlijk helemaal geen overklock-ervaring als je 1.45V gek vindt. Dit is AMD Zen 2 en 1.45V is helemaal niets mis mee. Maar goed, dank voor je bijdrage! ;)

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Da Queen schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:28:
@Fordox Thanks, dat filmpje had ik al gezien.

@michelstreurman Heb je helemaal gelijk in, maar misschien dat iemand anders een setting heeft die ik over het hoofd zie .... Zo kende ik bv Global C-state Control/AMD Cool and Quiet niet.

@millman Jij hebt dan waarschijnlijk helemaal geen overklock-ervaring als je 1.45V gek vindt. Dit is AMD Zen 2 en 1.45V is helemaal niets mis mee. Maar goed, dank voor je bijdrage! ;)
Beste man, ga je inlezen.

https://www.reddit.com/r/...ltage_for_zen_2_is_1325v/

YouTube: It's worse than I thought - RYZEN 3000 Boost Survey

YouTube: Buildzoid's thoughts on safe voltages for static Ryzen 3000 overcloc...

Verder heb ik uiteraard helemaal geen kijk op overclocken, zou mijn advies ook niet te serieus nemen. /s
Meerdere techkanalen hebben hun CPU om zeep geholpen, graag gedaan voor het geven van de info..

Wellicht eens verdiepen in de personen tegen wie je t hebt is wellicht ook een goed advies?

[Voor 7% gewijzigd door millman op 15-07-2020 00:11]

• Da Queen
@millman

''Beste man, ga je inlezen.''

''Wellicht eens verdiepen in de personen tegen wie je t hebt is wellicht ook een goed advies?''

Wie denk je wel dat je bent? Ik hoef me niet eens te verdiepen om te zien dat je behoorlijk arrogant bent.

Je gaf in eerste instantie niet echt advies, maar liep af te geven en kwam met niets. Ik kom hier voor hulp, niet om afgezeken te worden. Van de andere Tweakers krijg ik normaal antwoord; zo kan het ook. ;)

Ik moet onderzoek doen? Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb? Het is notabene AMD die mij vertelt dat 1.45V safe is. Ja AMD zelf. Dus ik ga ervan uit dat ze me geen onzin verkopen. Logisch toch?

Zo en nu kom je met links. In die redditlink die jij stuurt zie je zelfs reacties van mensen staan die ook ervan uit gaan dat mijn voltage (1.45V) veilig is, ook omdat bekende YouTubers dit doen, dit lees je daar notabene zelfs. Als bekende YouTubers dit doen en AMD ook mij vertelt dat 1.45V veilig is, ga ik ervanuit dat ik ''oke'' zit. Het filmpje van Buildzoid's ken ik nog niet, neem me niet kwalijk dat ik dit filmpje nog niet en/of alle threads online ken (en weet ook nog niet wat het gaat opleveren, maar dat terzijde).

Dus niet zo betweterig doen, kunt best normaal reageren zoals de rest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

https://www.reddit.com/r/...ltage_for_zen_2_is_1325v/
Letterlijk de eerste hit op Google, met goeie uitleg, wanneer ik intyp "zen 2 safe oc voltage".

Een paar punten omtrent dit forum; wij zijn geen helpdesk. Zomaar klakkeloos dingen overnemen zijn wij geen fan van, wij willen natuurlijk ook dat jij er van leert en je bevindingen deelt.
Millman heeft hierover niet bepaald een blad voor de mond over en ik ben het opzich ook met hem eens. Je topic start komt voor mij ook over alsof jij weinig ervaring hebt me overclocken, vandaar ook dat ik je de veilige route aanwees om te overclocken met PBO.

Inhoudelijk over het overclocken van AMD: Je kan niet de bocht afsnijden met deze dingen helaas (op PBO na). Wanneer je echt wil weten wat elke functie in de bios doet voor je stabiliteit, kun je het beste afkijken bij mensen zoals Buildzoid. Ja, zijn video's zijn een uur lang per stuk, maar zoals ik al zei, het is niet echt mogelijk om bochten af te snijden. Pak een kop koffie en ga er lekker voor zitten :) Of gebruik gewoon PBO zoals AMD zelf zegt, want zij 'verkopen geen onzin'.

Verder is het good practice om nooit een benchmark te gebruiken om stabiliteit te controleren, maar een stressprogramma, wat een benchmark niet is. Dit is het grootste struikelpunt in jouw topicstar wat ons doet denken dat je de basis van overclocken nog niet onder de knie hebt.

*Geschreven door een hardware engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

Acties:
  • +4Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Sorry, ik raak een beetje getriggert als mensen hun huiswerk niet goed doen, je FP geeft allezins de indruk dat je beter maar niet kan overclocken. De algemene concensus bij Zen 2 is max 1,325v Dat is voor de gemiddelde overklokker 'common knowledge'. Ik snap niet dat er ergens bij AMD 1,45v geadviseerd wordt, bron AUB? Vaste voltages boven 1,4v is funest over langere tijd. 1.45v en up zelfs funest voor kortere tijd (afhankelijk van load + temps).

Verder is het overnemen van iemand anders zijn instellingen een no-go met OC, elke chip is anders, heeft andere voltages nodig per onderdeel (van memcontroller tot cpu tot alle samenhangende voltages). Overclocken is vooral een leuke maar zinloze aangelegenheid, zeker bij Zen 2. De rek is er stock al helemaal uit. In dat oogpunt is het overclocken van Ryzen "omdat het kan', "omdat je het leuk vind'. Dan hoort zelf klooien en informatie vergaren er gewoon bij.. Walk the walk..

Daarnaast gaf ik in mijn eerste post wel degelijk advies:

Terug naar de tekentafel en beginnen met informatie vergaren, zelf testen en stabiliteit garanderen met juiste workload.

En als we het dan toch over arrogantie hebben:
Sure.. ik ben bot, maar ook recht door zee en je kan een heleboel info van mij krijgen als je t goed aanpakt. Als je werkelijk interesse toont kan ik boeken voor je schrijven als t moet. Maar je komt gewoon behoorlijk lui over en dan vraag ik mij af waarom tweakers zo afzakt qua kennis.

@Fordox Dank voor de support, zelfde timing dan wel ;)

• Harrie
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Ik heb zelf geen AMD, en al jaren niet meer overgeclockt.
Maar ik denk (en hoop) dat TS niet van plan is spanningen en timings en dergelijke van andere over te nemen, maar al geholpen kan zijn met welke features hij best disabled, en welke enabled (laat).

Discussie over vcore is nog iets anders. Heb ik geen ervaring mee, maar in het zen2 overklok ervaringen topic lijkt meer de tendens dat 1.45V niet zo safe is.

F1TV 20% korting hier

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Harrie schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:46:
Ik heb zelf geen AMD, en al jaren niet meer overgeclockt.
Maar ik denk (en hoop) dat TS niet van plan is spanningen en timings en dergelijke van andere over te nemen, maar al geholpen kan zijn met welke features hij best disabled, en welke enabled (laat).
Dat laatste lijkt mij vrij makkelijk zelf op te zoeken via alle tutorials die er te vinden zijn. Ik voel me niet geroepen om een nieuwe quick tutorial te schrijven voor zen 2 na zo'n startpost.
Discussie over vcore is nog iets anders. Heb ik geen ervaring mee, maar in het zen2 overklok ervaringen topic lijkt meer de tendens dat 1.45V niet zo safe is.
1,4v + doe je alleen voor quick n dirty single runs zonder AVX 2 load. Kortom, een korte cinebench run of 3Dmark run.. voor 24/7 draai ik als tweaker zelfs stock 3800X.. en dat wil wat zeggen. (3800XT onderweg, gewoon voor de fun.. ik...moet...tweaken.. :D)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Je draait m stock? Niet eens een beetje getuned met PBO...?

Ik ook niet met mn 3700x :+
Ik heb het wel een tijdje gehad maar ik vond de overclock het niet echt waard. M'n thermals gingen omhoog maar mn performance veranderde niet voor mn gevoel in de applicaties die ik draai.
Overclocken en casemodden is minder nodig dan eerst helaas. Goeie tijden op dit forum wanneer het LinX stable club en CCIM's nog een ding waren :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17-06 19:11
Ik lees hier wat en af en toe post ik wat.

Meer heeft vaak weinig zin want er wordt vaak weinig met mijn advies gedaan.
Het gekke is dan weer wel als ik bij HWI of Tweakers een demo geef er wel veel mensen om de tafel staan om van alles te vragen.

Rechtzodiegaat, ouwe rammer!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Da Queen Ik heb een 3900X laten draaien op 1.260v, 4.15GHz. als je Vcore op auto zet en 4200 wilt halen zal die 1.45v halen, maar de kunst is om de Vcore laag te houden hoge clock die stabiel is. Dus zelf uittesten, en per 0.25v verhogen als je het niet stabiel krijgt.

edit: zal een 3900X niet boven de 1.325v instellen

[Voor 9% gewijzigd door Hackus op 16-07-2020 18:15]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hackus schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:08:
@Da Queen Ik heb een 3900X laten draaien op 1.260v, 4.15GHz. als je Vcore op auto zet en 4200 wilt halen zal die 1.45v halen, maar de kunst is om de Vcore laag te houden hoge clock die stabiel is. Dus zelf uittesten, en per 0.25v verhogen als je het niet stabiel krijgt.

edit: zal een 3900X niet boven de 1.325v instellen
Grappig mijn Asus Board zette hem standaard bij auto op 1.435v. Ryzen Master maakte er minder van, maar draai hem zelf met een offset van -0.12600v. Overigens zie ik hem netjes naar de 4.625 klokken op single core met Ryzen Master auto overclock.

BIOS OC doe ik alleen voor memory met 3900X.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Wim-Bart schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:38:
[...]

Grappig mijn Asus Board zette hem standaard bij auto op 1.435v. Ryzen Master maakte er minder van, maar draai hem zelf met een offset van -0.12600v. Overigens zie ik hem netjes naar de 4.625 klokken op single core met Ryzen Master auto overclock.

BIOS OC doe ik alleen voor memory met 3900X.
Ik heb het over alle cores, niet single.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Single-core low load auto voltage zal boven de 1.45v uit kunnen komen. Maar dat is alleen bij lage load. Full load zakt ook een 3900x onder de 1.3v

• Wim-Bart

Wim-Bart

millman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:13:
Single-core low load auto voltage zal boven de 1.45v uit kunnen komen. Maar dat is alleen bij lage load. Full load zakt ook een 3900x onder de 1.3v
Klopt, ik verbaasde me daar ook over, maar wanneer hij alle cores gaat boosten gaat voltage omlaag. Ook zie ik dat bij all core boost niet alle cores de zelfde boost hebben. Bij sommige cores maar tot 4.252 en anderen tot 4.435 gaan maar de voltage onder de 1.3 gaat.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

@Wim-Bart 'Not all cores are created equal' Dat is toch wel een gegeven bij Ryzen 2. Elke CCX heeft een ander voltage voor dezelfde clock nodig. Daarom ook het devies om overclock instellingen over te nemen van anderen natuurlijk. Met CCX overclocking kan je elke CCX een andere clock geven op een vast voltage. Mij teveel werk voor een kleine performancebump.

Overigens is het handig te monitoren bij welk amperage er welke voltages worden gegeven, om daarna te kijken welke benchmarks welke amperages geven qua load. Zo kun je redelijk inschatten welke load/benchmark op 1.4v+ gedraaid kan worden. Langdurige AVX 2 loads horen daar dus niet bij, dus stabiliteitstesten draaien is a 'no-go' met 1.4v..

@Da Queen Lijkt me dat je in een korte tijd toch een hoop informatie hier hebt vergaard, ik hoop dat je er ook werkelijk wat mee doet.

• Wim-Bart

Wim-Bart

millman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:36:
@Wim-Bart 'Not all cores are created equal' Dat is toch wel een gegeven bij Ryzen 2. Elke CCX heeft een ander voltage voor dezelfde clock nodig. Daarom ook het devies om overclock instellingen over te nemen van anderen natuurlijk. Met CCX overclocking kan je elke CCX een andere clock geven op een vast voltage. Mij teveel werk voor een kleine performancebump.

Overigens is het handig te monitoren bij welk amperage er welke voltages worden gegeven, om daarna te kijken welke benchmarks welke amperages geven qua load. Zo kun je redelijk inschatten welke load/benchmark op 1.4v+ gedraaid kan worden. Langdurige AVX 2 loads horen daar dus niet bij, dus stabiliteitstesten draaien is a 'no-go' met 1.4v..
Klopt, heb zelf ook gewoon een "Zoek het zelf maar uit" instelling via Ryzen Master. Enige wat ik ik zelf heb ingeregeld is de LLC instellingen, PPT, EDC en EDC. Die waarden heb ik overigens niet generiek op 9999 gezet, maar bepaald aan de hand van testen. OP het moment dat ik op een 100% limiet zat (hwinfo64) de waarde opgeschroefd tot ze onder iedere test max 90% hadden (ik houd van een zekere bescherming tegen te hoge waarden).

Overigens zie ik dat de VCore waarden tussen de 1.138 en 1.5 schommelen. Overigens met een CB20 run loopt package vermogen op naar 160W (PPT 157W). Waarbij ik zie dat de PR Deviation bij CB20 naar 85.7% loopt, dus in theorie zou er nog meer uit te halen moeten zijn wanneer ASUS die goed corrigeert.

Overigens heb ik mijn Infinity Fabric en memory 1:1 lopen op 1800Mhz wat dus de ideale waarde is (1900 zou haalbaar moeten zijn, maar te veel werk).

Overigens heb ik maanden met een slechte OC gezeten, omdat Zen 2 gewoon niet goed is te OC'en via BIOS en dat je het eigenlijk via Ryzen Master moet doen. Je kan wel wat zaken in BIOS instellen, maar de rest via Ryzen Master.

Geheugen is een ander verhaal, daar kan je veel winst halen met Ryzen Memory Calculator en Typhoon.

[Voor 8% gewijzigd door Wim-Bart op 16-07-2020 21:58]

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Wim-Bart schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:55:
[...]

Klopt, heb zelf ook gewoon een "Zoek het zelf maar uit" instelling via Ryzen Master. Enige wat ik ik zelf heb ingeregeld is de LLC instellingen, PPT, EDC en EDC. Die waarden heb ik overigens niet generiek op 9999 gezet, maar bepaald aan de hand van testen. OP het moment dat ik op een 100% limiet zat (hwinfo64) de waarde opgeschroefd tot ze onder iedere test max 90% hadden (ik houd van een zekere bescherming tegen te hoge waarden).
De vraag is hoeveel je die tuning oplevert? max 2-3 procent? 50 tot 100Mhz en alles ertussenin lijkt me. Ik zag de meerwaarde niet.
Overigens zie ik dat de VCore waarden tussen de 1.138 en 1.5 schommelen. Overigens met een CB20 run loopt package vermogen op naar 160W (PPT 157W). Waarbij ik zie dat de PR Deviation bij CB20 naar 85.7% loopt, dus in theorie zou er nog meer uit te halen moeten zijn wanneer ASUS die goed corrigeert.
Ik denk dat je deze aanname niet zo kan maken. Die deviation houd in dat er 14,3% minder power aan de processor gereport wordt dan de werkelijkheid. Een truukje van moederbordfabrikanten om de CPU op stock al wat verder te laten boosten omdat de powerlimits ermee opgerekt worden. Als dit anders gereport wordt zijn de limits op stock een stuk(je) lager. Niets waar je als overclocker iets aan hebt.
Overigens heb ik mijn Infinity Fabric en memory 1:1 lopen op 1800Mhz wat dus de ideale waarde is (1900 zou haalbaar moeten zijn, maar te veel werk).
Ik hoop dat mn 3800XT wel de 1900 kan halen, maar dat zit er met mn 3800X niet in, dus ook 3600c16/1800 fabric. Heb nog wel met een baseclok gespeeld en een geheugenstrap hoger (Bclk 100.6 x 3733 =3755MT/s) maar na een biosupdate nieteens meer ingesteld. Ik speel met hardware van mn werk, dat is veel leuker >:) .
Overigens heb ik maanden met een slechte OC gezeten, omdat Zen 2 gewoon niet goed is te OC'en via BIOS en dat je het eigenlijk via Ryzen Master moet doen. Je kan wel wat zaken in BIOS instellen, maar de rest via Ryzen Master.

Geheugen is een ander verhaal, daar kan je veel winst halen met Ryzen Memory Calculator en Typhoon.
Het is allemaal maar marginaal helaas, Mijn 'crappy B-die' moet niets van hogere voltages weten gek genoeg. dus na 3750c16 is er niets meer te tweaken.Ik hoop dat XT het bij mij beter doet, had een silicon van t eerste uur.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True