Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
Ik ben op zoek naar een zogenaamde speakerphone. Ik ben hiernaar op zoek omdat thuiswerken voor mijzelf structureel meer gaat voorkomen, en ik ben zakelijk gemiddeld een uur/anderhalf uur per dag. Een telefoon aan je oor houden wordt dan op een gegeven moment vervelend.

Ik heb uiteraard gezocht op wat ik nodig heb, en ik kom steevast uit op de term speakerphone. Deze zijn mij echter te duur (de goedkoopste zijn eigenlijk 100 euro, maar de meesten gaan daar ver bovenuit). De mogelijkheden op deze speakerphones zijn ook te uitgebreid voor mijn use-case. Ik ben eigenlijk op zoek naar een speaker en microfoon voor mijn mobiele telefoon. Ik hoef geen conference calls op te kunnen zetten of iets dergelijks, en ook het kiezen van het telefoonnummer kan ik gewoon op de mobiel doen.

Aansluiting op de mobiel mag van mij met een USB-kabel (mijn mobiel heeft een USB-C uitgang, maar er zijn genoeg kabels te krijgen dat het type USB volgens mij niet direct vershil maakt). Aansluiting via bluetooth is ook prima, maar heeft voor mij niet direct veel meerwaarde aangezien de telefoon en het apparaat op hetzelfde bureau zullen liggen.

Gezien de prijzen van de speakerphones ben ik benieuwd of er ook goedkopere oplossingen bestaan voor wat ik wil doen. Helaas kom ik via Google eigenlijk altijd weer daar op terecht. Een kant-en-klaar product heeft de voorkeur, maar een leuk weekend-project op basis van bijvoorbeeld een RPi is ook een optie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Waarom niet de ingebouwde speaker/mic je mobiel gebruiken ?
Ik gebruik ook gewoon die van mijn iphone 4 en dat gaat verder prima.

[ Voor 23% gewijzigd door heuveltje op 13-07-2020 11:13 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 23:09
Voor 1 tot 1.5uur per dag bellen, zal een headset een prima alternatief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:56
Of een bluetooth oortje?
Zoiets? https://www.bol.com/nl/p/...e-zwart/9200000090078699/

Lekker lichtgewicht. Je handen zijn vrij en je bent prima verstaanbaar omdat microfoon dichtbij je mond zit.
Zeker voor maar een uur per dag zou ik hier niet teveel geld aan uitgeven.
óf een bijdrage van je werkgever vragen.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/gLJY1m7XrJGY/550x558.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Renzzie op 13-07-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wij gebruiken hier de Jabra Speak 510 voor, bevalt prima:

https://www.jabra.nl/busi...jabra-speak-510##7510-209

Valt wellicht wel buiten je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:20
Ik zou zelf voor een goede draadloze headset gaan of bijvoorbeeld een Jabra Speak: pricewatch: Jabra SPEAK 510 MS.

Die heb ik zeer veel gebruikt en werkt erg goed via USB en Bluetooth.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06 10:19
Waarom niet gewoon een draagbare bluetooth speaker? Veel van deze speakers zijn ook uitgerust met een microfoon. Zelfs heel goedkope speakertjes (Bijvoorbeeld JBL GO! 2) doen het eigenlijk best wel prima. Zo'n JBL Go heb je al voor rond de 20 euro en er komt (voor de grootte) verrassend goed geluid uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Bart_GR schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:16:
Wij gebruiken hier de Jabra Speak 510 voor, bevalt prima:

https://www.jabra.nl/busi...jabra-speak-510##7510-209

Valt wellicht wel buiten je budget.
Gebruik hem ook. Erg tevreden mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:02
Ik gebruik zelf altijd een comfortabele headset.

Maar mijn laptop z'n ingebouwde microfoon + speakers doen icm bijvoorbeeld teams ook behoorlijk goed aan echo cancelation. Is dit niet voldoende voor jou / je collegae die naar jou moeten luisteren?

Of gaat het hier specifiek om gebruik icm je smartphone? Zelf heb ik een SIP account van mijn werkgever, maar je zou je telefoon aan je computer kunnen koppelen met de 'your phone' app van microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
NESFreak schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:24:
Ik gebruik zelf altijd een comfortabele headset.

Maar mijn laptop z'n ingebouwde microfoon + speakers doen icm bijvoorbeeld teams ook behoorlijk goed aan echo cancelation. Is dit niet voldoende voor jou / je collegae die naar jou moeten luisteren?

Of gaat het hier specifiek om gebruik icm je smartphone? Zelf heb ik een SIP account van mijn werkgever, maar je zou je telefoon aan je computer kunnen koppelen met de 'your phone' app van microsoft.
Het gaat mij specifiek om het koppelen van mijn mobiel. Bij mijn werkgever heeft iedereen een mobiel van de zaak, dus andere lijnen zijn niet beschikbaar.
Helaas is het ook niet mogelijk om op de laptop van de zaak instellingen te wijzigen of koppelingen te leggen. Ik vermoed dat dat dus ook geen optie is. Om een indruk te geven: het gebruik van USB sticks is niet mogelijk, en het openbare internet is alleen via een VM toegankelijk, dus ook up- en downloaden zijn gelimiteerd. Teams en dergelijke werkt bij ons ook niet (videobellen in het geheel niet omdat er dan misschien per ongeluk dingen in beeld komen die vertrouwelijk zijn).

@Renzzie @Cornelison Een oortje of headset is zeker een mogelijkheid, maar ik wil eerst kijken of het lukt zonder zoiets. Ik vind het nooit heel comfortabel namelijk. Ik hou het dus in mijn achterhoofd als "fall-back".

@Bart_GR @The Lord Dat is inderdaad hettype wat ik overal tegenkom. Die zijn mij eigenlijk net iets te duur voor wat ik ermee doe.

@Freeze-Oh Dat is een mooie optie! Zit in die JBL ook een microfoon? Dat had ik namelijk niet verwacht. Ik ga er meer info over opzoeken, en als dat allemaal klopt dan kon dit wel eens de winnaar zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Kroesss op 13-07-2020 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:20
Kroesss schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:38:
[...]

@Renzzie @Cornelison Een oortje of headset is zeker een mogelijkheid, maar ik wil eerst kijken of het lukt zonder zoiets. Ik vind het nooit heel comfortabel namelijk. Ik hou het dus in mijn achterhoofd als "fall-back".

@Bart_GR @The Lord Dat is inderdaad hettype wat ik overal tegenkom. Die zijn mij eigenlijk net iets te duur voor wat ik ermee doe.

@Freeze-Oh Dat is een mooie optie! Zit in die JBL ook een microfoon? Dat had ik namelijk niet verwacht. Ik ga er meer info over opzoeken, en als dat allemaal klopt dan kon dit wel eens de winnaar zijn.
De Jabra en de JBL zijn wel heel verschillende apparaten.

Persoonlijk ben ik gevallen voor de Jabra vanwege de geluidskwaliteit voor met name spraakgesprekken. De mic array met echo cancellation en speakerkeuze helpen hier enorm bij. Daarnaast vindt ik de mute, opneem/ophang en volumeknoppen erg fijn.

Maar bestel zowel de JBL als de Jabra en probeer ze uit. Test het dan ook alsof je 'aan de andere kant' zit, zodat je de microfoons ook goed kan beoordelen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:46
Test er inderdaad een paar EN zoals the LORD al zegt, ook alsof je aan de andere kant zit.

De afgelopen maanden is voor mij in ieder geval echt duidelijk geworden dat een slechte microfoon behoorlijk storend kan werken tijdens een gesprek. Hoeveel uur ik en mijn team wel niet verspilt hebben met het herhalen van gesprekken die niet verstaanbaar zijn :z . Daar mag de werkgever best een kleine bijdrage in zijn voordeel voor doen :+

Ik denk ook dat een headset met (verstelbare) microfoon bij de mond de alllerbeste optie is. Zelfs die Jabra 510 pakt soms stemmen niet lekker op als je bv even uit het raam staart terwijl je aan het praten bent. (en dus niet in de richting van het device praat)

Ik weet niet om wat voor mobiel het gaat, maar ik heb https://www.jabra.com/bus...a-evolve-20##4993-829-409 met een usb->usbc converter aan mijn mobiel hangen als dat nodig is. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freijnen
  • Laatst online: 06-06-2023
De beste speakerphone in mijn ervaring is de Beyer Dynamic Phonum. https://europe.beyerdynamic.com/phonum.html
De microfoon met voice tracking in dit ding is bizar goed, en geeft de vrijheid om de hele kamer door te lopen tijdens een gesprek. Ook met meerdere mensen tegelijk (getest met 10 mensen rond een vergadertafel met 1 Phonum in het midden geplaatst) pakt ie allemaal prima op. Ook de luidspreker is niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
freijnen schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:02:
De beste speakerphone in mijn ervaring is de Beyer Dynamic Phonum. https://europe.beyerdynamic.com/phonum.html
De microfoon met voice tracking in dit ding is bizar goed, en geeft de vrijheid om de hele kamer door te lopen tijdens een gesprek. Ook met meerdere mensen tegelijk (getest met 10 mensen rond een vergadertafel met 1 Phonum in het midden geplaatst) pakt ie allemaal prima op. Ook de luidspreker is niet verkeerd.
Dank voor je advies, maar zoals aangegeven vind ik een dergelijk prijspeil echt te hoog voor mij als thuiswerker. Ik ben dan ook niet direct op zoek naar de allerbeste, maar naar een goede betaalbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freijnen
  • Laatst online: 06-06-2023
Ik denk dat 100,- wel het minimum is voor een echte speakerphone. Je zou voor de helft van dat geld wel kunnen kijken naar een Jabra SP700. Dat is eigenlijk een carkit, maar werkt feitelijk hetzelfde als een speakerphone. Wel zal het bereik van de microfoon beperkt zijn verwacht ik, dus je zal goed richting de microfoon moeten praten.. Ik heb zelf geen ervaring met dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
freijnen schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:39:
Ik denk dat 100,- wel het minimum is voor een echte speakerphone. Je zou voor de helft van dat geld wel kunnen kijken naar een Jabra SP700. Dat is eigenlijk een carkit, maar werkt feitelijk hetzelfde als een speakerphone. Wel zal het bereik van de microfoon beperkt zijn verwacht ik, dus je zal goed richting de microfoon moeten praten.. Ik heb zelf geen ervaring met dit apparaat.
Ik denk dat 100 euro inderdaad het minimum is voor een echte speakerphone, dat heb ik ook in mijn openingspost aangegeven. maar zoals ik ook al aangaf ben ik op zoek naar iets wat wat beperkter qua functionaliteit is. Ik wil hem gebruiken voor een thuiswerkplek, dus het hoeft geen spraak van meerdere mensen op te vangen, of mogelijkheden voor allerlei live-meeting-software te hebben. Hij moet als het ware een verlengstuk zijn van mijn mobiel. Een beetje als een headset of oordopjes, maar dan zonder dat ik iets op mijn hoofd/in mijn oren moet doen omdat ik dat niet comfortabel vind. Vandaar ook dat ik de optie die jij aandraagt niet heel goed vond passen, maar zoals gezegd: mooi dat je meedenkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-05 08:01
Ik weet niet of je nog steeds op zoek bent; poly sync 20. Ik heb er een met usb-a kabel. En hij heeft standaard al bluetooth. Er is ook een usb-c variant.
Ik zocht deze ook om muziek af te spelen en teams calls; ik ben heel blij met het geluid. Bij Azerty gekocht voor 120 euro geloof ik.

Enige must is poly.com/software de hub software downloaden. Ik had een issue met het geluid. Die hub software doet firmware updaten. Daarna echt.. zo blij als een kind met dat ding.

[ Voor 24% gewijzigd door Upbeat78 op 26-08-2021 13:40 ]

Pagina: 1