Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• SURFivor
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 28-05 20:41
Mijn vraag
Op ons werk maken we gebruik van OneDrive voor het in teams samen kunnen werken met bestanden. In deze OneDrive staat een map met mailsjablonen. In Outlook willen wij deze sjablonen aan kunnen roepen, echter verwijst dit naar een andere map dan de OneDrive en dit willen wij aanpassen. Het betreft de locatie (fictief).

code:
1
c:\users\mijnnaam\bedrijfsnaam\email\sjablonen

Ik wil in het register een verwijzing maken naar die map, dat Outlook vanuit deze map de sjablonen moet openen. Zie ook dit artikel. Om dit voor elk teamlid werkend te krijgen, wil ik een tekenreeks maken met deze verwijzing:

code:
1
%userprofile%\bedrijfsnaam\email\sjablonen

Echter de verwijzing naar %userprofile% werkt niet. Eerstgenoemde verwijzing werkt wel. Doe ik iets niet goed? De reden waarom ik naar %userprofile% wil verwijzen is omdat je dit dan makkelijk met de teamleden kan delen en instellen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Register editor, W10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
artikel
Google (lukt niet om dit zo 1-2-3 te vinden)

[Voor 15% gewijzigd door SURFivor op 13-07-2020 10:42. Reden: tekst aangepast, ik was niet duidelijk in mijn verhaal]

Beste antwoord (via SURFivor op 13-07-2020 10:56)

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Om gebruik te maken van environmental variables in de registry moet je de waarde op REG_EXPAND_SZ zetten in plaats van REG_SZ. Heb je dat wel gedaan? :)

https://docs.microsoft.co...info/registry-value-types

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Om gebruik te maken van environmental variables in de registry moet je de waarde op REG_EXPAND_SZ zetten in plaats van REG_SZ. Heb je dat wel gedaan? :)

https://docs.microsoft.co...info/registry-value-types

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• SURFivor
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 28-05 20:41
Niet gedaan, thnx, dit is idd de oplossing :-)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True