Toon posts:

CDR op high speed (audio)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is een CDR gebrand op hogere snelheid moeilijker leesbaar dan op lagere snelheid?

Verwijderd

Dat heeft te maken met de kwaliteit van het gebrande signaal, met de kwaliteit van je CD-R en met de afspelende CD speler.

Hoe sterker de laser hoe beter het resultaat en hoe sneller je cd's kunt branden.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
is niet (altijd) zo.

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 17:20

Haaguit

HBZNPLT!

Volgens mij heeft het te maken met het feit dat bij sneller schrijven er meer schrijffouten inzitten. Bij data no problemo vanwege de controle bits *D
Bij audio ligt dit anders. De foutjes worden minder goed gecorrigeerd, en krijg je last van tikken en dergelijk. :( Sneller branden zorgt ook volgens mij voor 'ondiepere' putjes in je cd waardoor de lezer van de audio cdspeler de tracks niet goed pakt. Bij beter kwaliteit cdr's is de reflectie hoger en die kan je doorgaans dus ook op iets hogere snelheid toasten :7

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik zelluf een HP9100i en Sony CDR's, je kent ze wel, de gewone geel-blauwe sony doosjes. Audio-CD's zijn oke op 8x, denk over een sneller brandertje, andere CD's?

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 14:21 schreef Cutebritney het volgende:
is niet (altijd) zo.
Je hebt me overtuigd met je uitgebreide relaas over het ingewikkelde proces van het branden van deuken in een chemische laag. Jij roeleert! Maar dat wist je zeker zelf ook al wel...

:?--is niet (altijd) zo.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
Op woensdag 08 augustus 2001 17:19 schreef einstein het volgende:

[..]

Je hebt me overtuigd met je uitgebreide relaas over het ingewikkelde proces van het branden van deuken in een chemische laag. Jij roeleert! Maar dat wist je zeker zelf ook al wel...

:?--is niet (altijd) zo.
goed he ? :P

wat ik bedoel is dat het niet altijd zo is dat een snel gebrande cd slechter is als een langzaam gebrande.

Mijn acer brander brand bijvoorbeeld perfect op 12x, ook audio.
als ik die op 1x doe, dan A. duurt het veeel langer B. ik hoor GEEN verschil, ook niet als de burnproof is aangeslagen op 12x.

mzzls
cutebrit

Verwijderd

Kijk daar kun je wat mee!

Da's idd mooi, dan heb je een goede brander waarvan het resultaat op hoge snelheid goed genoeg is om alle bits nog mee te krijgen.

Speel je je CDR ook af op een echte CD Audio speler? Daar zijn de evt. problemen het grootst.

Overigens, we hebben hier dus wel iemand met dit probleem, iets dat vaak wordt toegeschreven aan de datastream die te laag zou zijn of zo, maar dit is onzin.

Het is de combinatie CD-R (van hoge kwaliteit) en een goede brander die voor de beste resultaten zorgen. En zoals hierboven al opgemerkt, het gaat om de diepte van de putjes die het bitje bepalen. Het is heel simpel in wezen... ;)
Pagina: 1