Dividend aandelen berekenen Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 2.348 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFarao
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2021
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een aandelen portfolio waar ik al mijn aandelen in bij hou inclusief dividend. Daarbij gebruik ik de Stock optie in excel.

Mijn vraag: Hoe krijg ik mijn dividend berekend in excel? Mijn doel uiteindelijk is om per aandeel te zien wat de dividend is. Ik heb me zelf suf gezocht op internet maar kom geen haar verder.

Wellicht dat iemand hier ook mee bezig is en een opzetje heeft of mij kan verder helpen.

Programma: Excel

bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TheFarao schreef op maandag 13 juli 2020 @ 02:22:
[...] Ik heb me zelf suf gezocht op internet maar kom geen haar verder.
Pfff... Als ik alleen al naar je topictitel zoek, krijg ik zat resultaten met mensen die hetzelfde vragen en voorbeelden in de vorm van complete xlsx-bestanden. Je moet nog een beetje aan je Google-Fu werken. ;)

Zoekopdracht: DDG: Dividend aandelen berekenen Excel (Wel even op Nederlands zetten)
Een van de resultaten: Aandelen bijhouden met Excel

PS: Wees zeer terughoudend met het openen van Office-bestanden van vreemden. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 13-07-2020 04:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@TheFarao je hebt helaas uit de topicstart weggeknipt de beschrijving wat je concreet probeerde. Ik had op zn minst verwacht dat je in Excel hebt uitgeschreven hoe je het met de hand zou doen. Nu lijkt het er nogal op alsof je wilt dat een ander het denk- en inrichtingwerk moet doen zodat jij er geld mee kan verdienen, dat lijkt me niet aan de orde ;)

Zie ook Het algemeen beleid #quickstart
Ik stel voor dat je een nieuw topic opent maar dan wel aangeeft wat je huidige inrichting/formules zijn. Dan denkt men vast graag mee.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.