Semi autosend notificaties in meerdere talen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 19:56
Ik wil een systeem opzetten dat na het vullen van bv een webform op basis van de variabelen een email en/of teams notificatie uitstuurt in 3 talen.

Wie kent zo'n systeem of applicatie?

Voorbeeld: Major Incident SAP Application No connection error.

Webform die ingevuld kan worden via bv Sharepoint Online
Category = SAP
Sub Cat: = SAP Portal
Eta solution: 30 Mins
Next Update 35 Mins
Free field: SAP portal will be rebooted, please try to logon after 35 mins.

Op basis van de gekozen categorien, stuurt het een mail in drie talen naar de afdelingen die SAP Portal gebruiken.

Stel dat er een VPN issue is, dan zou het bericht enkel naar de VPN gebruikers gestuurd worden.

Deze idee laat zich moeilijk omschrijven op Google, ik wou even rond kijken en inspiratie opdoen voordat ik zelf ga bouwen met Microsoft Forms en Power Automate.

We gebruiken TOPDesk als onze ITSM.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, je gebruikt al Topdesk en je "lijkt" je mail gedeeltelijk te willen baseren op incidents in Topdesk. Klaar toch?

Topdesk heeft een web-interface, templates met (onder andere) variabelen uit je incident, etc.

Maar ja, zonder specifieke info over hoe variabel het allemaal moet zijn maar ook 0 info over "wie zijn VPN gebruikers"; kan je toch ook "gewoon" Send-MailMessage gebruiken naar een (universal) distributielijst?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Serversoftware en Windows Servers

@Salvatore.NL ik denk dat je bepaalde zaken uit elkaar moet trekken. Een meldingssysteem waar men de melding kan invullen (Zie @MAX3400 zijn reactie) en een systeem waarmee je een groep met gebruikers kunt mailen met updates over het e.e.a.