Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docexe
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-01-2021
Beste mensen het volgende,

in mijn bezit heb ik een Lenovo Legion Y520,
Ik zit de laatste tijd te flirten met het idee om meerdere schermen te gaan gebruiken. Nou heb ik op mijn laptop 1 HDMI poort, 3 USB 3.0 poorten en een USB C poort. Mijn vraag is welke opties heb ik, is dit überhaupt mogelijk met mijn machine? Mijn bedoeling is dus om ipv het scherm van mijn laptop, 2 monitoren te gaan gebruiken.

Mijn dank is groot.

[ Voor 11% gewijzigd door Docexe op 12-07-2020 23:20 ]

Beste antwoord (via Docexe op 12-07-2020 23:58)

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 15:50
Als ik zoek op de termen "y520", "usb-c" en "monitor" vind ik diverse resultaten waaruit blijkt dat het mogelijk is een monitor op je usb-c aan te sluiten en daarnaast een tweede via hdmi. Het lijkt dus zonder problemen te kunnen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:05
Zoals altijd bij usb-c is het maar net wat de fabrikant implementeert. De meeste laptops ondersteunen Displayport over usb-c, maar dat zul je dus moeten nagaan of uitproberen. HDMI is vanzelfsprekend een extra monitor op aan te sluiten.

Hoeveel monitoren wil je aansluiten? Mijn zoon had een laptop met Displayport over usb-c en daar kon je zelfs 2 schermen op aansluiten (mits juiste adapter). Hij dacht, leuk, dan ook nog 1 op de HDMI, 1 op de VGA-uitgang EN het ingebouwde scherm van de laptop. Technisch werkt dat vast, maar helaas ondersteunt de ingebouwde GPU maar 3 schermen. Dus je moet ook opzoeken hoeveel schermen de laptop kan aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docexe
Hoeveel monitoren wil je aansluiten?
Jij was net te snel met reageren, of ik te langzaam met mijn post te bewerken, hehe. Had het net gewijzigd.
2 monitoren dus, is er een manier om erachter te komen wat voor USB C poort ik heb? Zonder dingen aan te sluiten, ik moet namelijk de schermen nog kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:05
Als je maar 1 scherm wilt aansluiten zou ik niet moeilijk doen met usb-c en gewoon de HDMI-uitgang gebruiken. Dan weet je zeker dat het werkt.

Edit, nu heb je het weer veranderd. Als het niet duidelijk in de documentatie/specificaties van je laptop staat, dan moet je het gewoon uitproberen. 1 scherm lukt sowieso dus die kun je bestellen. Bestel dan zo'n verloopje mee van usb-c naar HDMI en kijk of dat werkt. Als het werkt kun je nog een scherm bestellen.

[ Voor 52% gewijzigd door PhilipsFan op 12-07-2020 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docexe
Ik wil dus 2 aansluiten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 15:50
Als ik zoek op de termen "y520", "usb-c" en "monitor" vind ik diverse resultaten waaruit blijkt dat het mogelijk is een monitor op je usb-c aan te sluiten en daarnaast een tweede via hdmi. Het lijkt dus zonder problemen te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docexe
Top, dan weet ik genoeg. Danku!
Pagina: 1