Wauw. Even gaan werken, en m'n thread staat helemaal vol!
Erg bedankt voor de reacties iedereen; even een biertje erbij en rustig alle vragen beantwoorden:
TimFelten schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:46:
Haha fijne uitdaging wel. Ik ben destijds gesetteld met Sonos. Ik wou zuilen, zij wou Sonos, dus we hebben Sonos

. Trouwens geen moment spijt van gehad.
in jouw geval zou ik investeren in een goede soundbar met subwoofer. Ik vind de Teufel soundbars altijd wel gaaf met die platte, draadloze sub die onder de bank kan.
Speakers op de grond 'wegmoffelen' is zonde van het geluid en geld in mijn optiek.
Succes!
Een soundbar heeft mijn schoonvader. Ik had deze ook eens vergeleken met een speakerset die mijn broer had liggen. Echt een wereld van verschil : (.
Ik weet echter niet wat merk mijn schoonvader heeft... Eens even polsen - kan goed zijn dat dit een goedkoop dingetje is!
Renzzie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:57:
Is monteren dan tegen het plafond geen beter idee ipv op de grond? Dan zitten ze niet 'storend' in het zicht van de TV, maar heb je ook geen last van obstakels die je geluid hinderen.
edit: wellicht een goed idee om haar mee te nemen naar een hifi winkel? Kan ze het verschil horen tussen brak tv geluid, middelmatig soundbar of mooie zuilen met prachtig kristalhelder geluid. Dat overtuigd haar wellicht wel van de toegevoegde waarde.
Alvast een goed idee om met haar naar een Hi-Fi winkel te gaan. Misschien zijn daar enkele lay-outs die ze wel mooi vindt passen!
Tegen de muur is ook een optie die ik aan het overwegen was. Ze stond er niet zot van, maar het proberen waard - mits ik de juiste speakers vind.
Meenemen naar een hi-fi winkel is ook wel een goed idee. Eens een uitje plannen dit weekend.
aurelius142 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:08:
Kan je niet voor een draadloos alternatief gaan welke je, als je ze niet gebruikt, uit het zicht kan zetten (al dan niet opladen)? Op deze manier hoef je niet direct concessies te doen wat betreft het geluid.
Inhoudelijk op de vraag omtrent de stands:
Zoals al eerder benoemd kunnen stands het geluid beter tot zijn recht laten komen, echter kunnen objecten het geluid toch iets belemmeren.
Ook een optie. Ik had echter vernomen dat draadloze speakers al snel moeten inleveren voor kwaliteit - maar ik houd het in het achterhoofd

.
JT schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:13:
Mijn twee suggesties:
- Kijk naar "satellieten" die je aan de muur kunt bevestigen. Waarom tussen quotes, pak wel satellieten met een min of meer volwaardige weergave. Denk aan Kef of Dali Fazon. Geen stands nodig, makkelijk en op een nette manier aan de muur en op oorhoogte.
Kef:
[["https://i.shgcdn.com/a3121304-6857-479a-a18b-3170a6687320/-/format/auto/-/preview/3000x3000/-/quality/lighter/"]Afbeelding[/URL]]
Dali Fazon:
[https://media-dali.azureedge.net/2251/dali-fazon-mikro-living-room.jpg?crop=0.018987650817290622,0.2348606493480534,0.78216208552150257,0.39036171871356351&cropmode=percentage&width=640&heightratio=1.1304964539007092198581560284&quality=90&slimmage=true&rnd=131426965960000000"]Afbeelding[/URL]][/li] - Soundbar-overweging: never nooit niet komt er hier een soundbar (mijn vrouw kon leven met Kef Q150 in het wit) maar ik was aardig onder de indruk van de Dali Katch soundbar (let op, je hebt er ook een bluetoothspeaker van). Puur voor kwaliteit denk ik dat dat nog een aardige optie zou zijn, in soundbar-termen een hele goede keuze.
Niet tegenstaande van de moeite van de andere commenters, maar dit was één van m'n favoriete reacties. Ik had de 2de foto laten zien en ze was er zot van. Ze vond het bijna mooi!
Ze lijken me echter nog iets te klein naar mijn zin - maar het heeft me wel op het idee gebracht om in die richting te denken: Witte speakers dit je op de muur kan monteren (onze muur is RAL9016 wit, dus echt wit). Zodoende merk je de speakers niet meteen op en ze zijn nog eens echt fancy.
Goed idee! Toevallig goede links / suggesties in die aard dat van goede kwaliteit zijn? (Ik ben bereid hieraan rond de 2.000 euro aan te geven voor L/R + center speakers (3 in total))
caspervc schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:19:
Laat haar ook luisteren.
Je moet zoiets zorgvuldig opbouwen

1. Wat bieden twee sattelietjes en een sub met haar favo muziek? (prut)
2. Wat bieden twee superlompe zuilen op haar favo muziek? (super!)
daarna
3. Wat bieden twee mooie, slanke en kleine zuilen op haar favo muziek? (ook best mooi!)
En dan laat je dr een mooi setje Dali Oberon 5's zien en luisteren. Klinken goed, eigenlijk helemaal niet zo groot (Afmetingen : 16,2 x 83,0 x 28,3 cm (BxHxD)) als ze had gedacht dat vloer staanders zijn, en best fancy in het wit met zo'n grijs frontje. Klaar
[="https://admin.hifiklubben.dk/4a5457/globalassets/old-site/product-images/dali/2018/dalioberon5wh_1.jpg?width=2500"]Afbeelding[/URL]]
Haha, ik heb het misschien inderdaad wat te overhaast voorgesteld in mijn enthousiasme. Een zuil is echter (momenteel) nog een mooie, paradijselijke fantasie.
Illusion schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:54:
Ik zou dan nog eerder de center en de sub opofferen en gewoon een leuke 2.0 met bookshelves neerzetten.
Ga sámen naar een goede hifi winkel en bekijk & beluister er eens een paar in het echt.
Er zit ook psychologie achter: het moeten niet jouw lompe zwarte dingen zijn, maar jullie geluidsbeleving die ook nog in het interieur past.
Ik denk dat samen naar een hi-fi winkel gaan inderdaad één van de beste oplossingen (samen met de witte speakers on the wall) zal zijn.
Anoniem: 159816 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:39:
Pff, ik zou nooit mijn luidsprekers aan het plafond hangen, dan pak ik liever een koptelefoon draadloze speakers die ik pak wanneer ik wat wil luisteren.
@
Nomsayin is het niet mogelijk om échte in-wall speakers te plaatsen. Dan heb je alleen 2 witte doeken (als de muur wit is....) op de muur. Lost zelfs SBIR problemen op

.
Hmm.. Echte in-wall speakers is al een redelijke operatie. Dat krijg ik ook weer moeilijker uitgelegd.
Paar nachten? Dan ken je dat olifantengeheugen van haar nog niet

Vettigedennis schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:53:
[...]
Luidsprekers horen vrijwel altijd vrij te staan , daarvoor zijn die stands ook. Plaats ze goed en je hebt holografisch geluid. Dit bereik je niet door bookshelfs op de grond of plafond te plaatsen.
[U="https://youtu.be/luVAoECz0a0"]YouTube: What is holographic audio imaging?[/URL]
Hmm. De actie om witte speaker naast de tv te hangen leek me wel een goed idee. Is het zoveel verschil in de slechte zin dan? Zo meteen de link eens bekijken.
cadsite schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:43:
[...]
Omdat het verschrikkelijk lelijk is?
Ieder zijn/haar smaak, maar zo'n zwarte dozen in een witte hoek zijn voor mij echt
Voor ik verder las dacht ik dat de foto er zo eentje was van "kijk eens hoe anderen dit oplossen, dat wil je echt niet".
Hé! Ik vond de witte speakers wel mooi. Zwarte speakers zou ik nu niet tegen onze witte muur hangen. Maar zo'n witte kunnen nog redelijk stylisch zijn lijkt me..
Nog eventjes iedereen bedanken voor de reacties! Weeral wat ideetjes gekregen. Indien iemand nog mooie, kwalitatieve speakers (center + L/R) weet te suggereren om op te hangen, mag je die altijd nog even linken