Zijn lage / getilte speaker stands het waard?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomsayin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-04 08:24
Na een erg vermoeiende discussie, heb ik mijn vriendin zo ver gekregen om mee te gaan met een 3.1 systeem in plaats van enkel een soundbar.

Een esthetische ruimte is voor haar erg belangrijk, dus die clean soundbar opgeven was al een hele opgave.

Nu wilde ik svs Ultra bookshelf speakers bestellen, maar om haar nog te overhalen naar ear-level speaker stands is reeds een no-go. Ze wil deze dus kost wat kost op de grond hebben.

Nu vroeg ik me af of die tilted, lage speaker stands ook goed werken? Aangezien dit de perfect middle ground is.

Voorbeeld: https://www.wifimedia.eu/...ml?id=66227561&quantity=1

Zo wordt het geluid toch ietwat recht naar je oren gericht, toch?

Iemand wat insight hierover, of waar kan ik hier meer over lezen / suggesties van zo'n stands?

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Nomsayin op 12-07-2020 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

Jag

Lijkt mij dan juist weer helemaal niet mooi om op de grond te zetten. Maar denk wel dat het een duidelijk hoorbare verbetering geeft als je de stands gebruikt uit je link.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:33
Ik gebruik ze onder de speakers die op het tv meubel staan. Ideaal! Helemaal op de grond gaat vooral een kunst worden om niks (meubels) voor de lijn van de tweeters te krijgen.

Ik ben van 3.1 naar 2.1, met veel kleinere maar betere front speakers, gegaan en de beleving/ kwaliteit is beter geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:13
Nomsayin schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:00:
Nu wilde ik svs Ultra bookshelf speakers bestellen, maar om haar nog te overhalen naar ear-level speaker stands is reeds een no-go. Ze wil deze dus kost wat kost op de grond hebben.
Is op een meubel of plank ook geen oplossing?

Had de soundbar ook op de grond gemoeten?

Ik begin me nu serieus af te vragen of ik niet liever een soundbar op oorhoogte zou hebben dan bookshelf speakers op de grond. :+

De speakers omhoog richten zal inderdaad beter zijn dan ze vlak neerzetten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomsayin
Xander schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:42:
[...]

Is op een meubel of plank ook geen oplossing?
Ze heeft momenteel de gedachte (als ze languit in de zetel ligt) "out of sight, out of mind". Anders vreest ze dat als de speakers even hoog als de tv staan (en onze ruimte is niet groot genoeg om ze er ver van te plaatsen) dat ze te afgeleid gaat zijn..

Momenteel staat haar mind op de grond, dus op de grond zullen ze staan :D. Misschien op termijn dat ik haar nog wat verder kan overhalen ;)
Had de soundbar ook op de grond gemoeten?
Neen, die zou op de tv-meubel staan, net zoals de center speaker nu ook op de meubel zal staan. Onze tv meubel is niet groot genoeg om de L/R speaker er ook op te krijgen (of ze moeten er echt recht naast staan, maar dat vindt ze ook niet goed natuurlijk. Dan is de kast te vol)
Ik begin me nu serieus af te vragen of ik niet liever een soundbar op oorhoogte zou hebben dan bookshelf speakers op de grond. :+
: (
De speakers omhoog richten zal inderdaad beter zijn dan ze vlak neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Waarom koop je geen luidsprekers die het juiste design hebben? Weet niet wat voor stijl de woonkamer is...of simpelweg in-wall luidsprekers.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 13-07-2020 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:23 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:02
Koop 2 zuilen en pleur er een plant op :+

Tadaa, iedereen blij :P

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
LuisjeNL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:27:

Of anders een hele donkere zonnebril voor de vriendin, of zet speciaal voor haar een stoel die naar andere muur kijkt in de kamer.

Maar zonder dollen, ik denk dat je met een fatsoenlijke soundbar beter af (lees geen plastiek prul van 100 euro ;)) bent dan met van die voetjes onder de luidsprekers op de grond. Die voetjes lijken meer voor monitors in een studio setting wat hoger te zetten dan voor paar kleine boekenplank speakers op de vloer te plaatsen. En dan heb je nog de uitdaging om het qua geluidsbeeld soort van gelijk te trekken met je center die wel op de kast staat.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vettigedennis schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:14:
Lijkt me niks , een center op het tv meubel en de bookshelf speakers op de grond -O-

Twee kleine actieve bookshelf speakers(zonder center speaker) , kunnen die wel op het tv meubel ? Dan zet je de subwoofer uit zicht.

Er zullen toch vast wel design luidsprekers zijn die ze wel mooi vind ?
Ik ben geen audiofiel, en heb 'gewoon' een Samsung setje, maar dat is effectief wat ik heb. Twee kleine speakers (oké niet actief) naast mijn TV, subwoofer redelijk uit het zicht. En nu zal het persoonlijk zijn, maar ik vind dat heel veel mooier staan dan de gemiddelde soundbar onder een TV op een TV meubel (zou nog geen eens weten hoe ik dat bij mijn huidige TV moet doen).

Zal wel gewoon mijn smaak zijn, maar een soudbar bij een TV die aan de muur hangt vind ik best netjes eruit zien. Bij een TV die op een meubel staat totaal niet, en vind ik een stel kleine speakers ernaast een stuk netter eruit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 13:50
LuisjeNL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:27:

WAF (Wife Acceptance Factor) Alert! >:)
Koop 2 zuilen en je lokt ruzie uit.

Wat ik gedaan heb ik alles ophangen in de hoogte. Na enig discussie en laten horen hoe de JBL Century Golds zijn, mochten ze erin zolang ze de hoogte ingingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Haruhi schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:43:
[...]

WAF (Wife Acceptance Factor) Alert! >:)
Koop 2 zuilen en je lokt ruzie uit.

Wat ik gedaan heb ik alles ophangen in de hoogte. Na enig discussie en laten horen hoe de JBL Century Golds zijn, mochten ze erin zolang ze de hoogte ingingen
Kleur helpt ook heel veel !
Mijn nieuwe zuilen zijn fysiek amper kleiner dan de vorige.
Maar omdat deze wit zijn en de vorige zwart doen ze voor het oog veel kleiner aan.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Ja, dat is een prima oplossing als er geen dingen in de weg staan. Je ziet het vaak bij luistertesten op shows en daar zitten de echte freaks. Gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomsayin
Ik merk het al, het was een slecht idee :D.

Hopelijk krijg ik haar nog overtuigd om ze mee op de tv kast te zetten - maar het kan een koppig meisje zijn af en toe. Hopelijk zal ze nog bekeren zodra ze de prachtige speakertjes ziet _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Nomsayin op 13-07-2020 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:55
Haha fijne uitdaging wel. Ik ben destijds gesetteld met Sonos. Ik wou zuilen, zij wou Sonos, dus we hebben Sonos :D. Trouwens geen moment spijt van gehad.

in jouw geval zou ik investeren in een goede soundbar met subwoofer. Ik vind de Teufel soundbars altijd wel gaaf met die platte, draadloze sub die onder de bank kan.
Speakers op de grond 'wegmoffelen' is zonde van het geluid en geld in mijn optiek.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 22:23
Is monteren dan tegen het plafond geen beter idee ipv op de grond? Dan zitten ze niet 'storend' in het zicht van de TV, maar heb je ook geen last van obstakels die je geluid hinderen.

edit: wellicht een goed idee om haar mee te nemen naar een hifi winkel? Kan ze het verschil horen tussen brak tv geluid, middelmatig soundbar of mooie zuilen met prachtig kristalhelder geluid. Dat overtuigd haar wellicht wel van de toegevoegde waarde.

[ Voor 41% gewijzigd door Renzzie op 13-07-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aurelius142
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-05 15:30
Kan je niet voor een draadloos alternatief gaan welke je, als je ze niet gebruikt, uit het zicht kan zetten (al dan niet opladen)? Op deze manier hoef je niet direct concessies te doen wat betreft het geluid.

Inhoudelijk op de vraag omtrent de stands:
Zoals al eerder benoemd kunnen stands het geluid beter tot zijn recht laten komen, echter kunnen objecten het geluid toch iets belemmeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37

JT

VETAK y0

Mijn twee suggesties:
  • Kijk naar "satellieten" die je aan de muur kunt bevestigen. Waarom tussen quotes, pak wel satellieten met een min of meer volwaardige weergave. Denk aan Kef of Dali Fazon. Geen stands nodig, makkelijk en op een nette manier aan de muur en op oorhoogte.
    Kef:
    Afbeeldingslocatie: https://i.shgcdn.com/a3121304-6857-479a-a18b-3170a6687320/-/format/auto/-/preview/3000x3000/-/quality/lighter/

Dali Fazon:
    Afbeeldingslocatie: https://media-dali.azureedge.net/2251/dali-fazon-mikro-living-room.jpg?crop=0.018987650817290622,0.2348606493480534,0.78216208552150257,0.39036171871356351&cropmode=percentage&width=640&heightratio=1.1304964539007092198581560284&quality=90&slimmage=true&rnd=131426965960000000
  • Soundbar-overweging: never nooit niet komt er hier een soundbar (mijn vrouw kon leven met Kef Q150 in het wit) maar ik was aardig onder de indruk van de Dali Katch soundbar (let op, je hebt er ook een bluetoothspeaker van). Puur voor kwaliteit denk ik dat dat nog een aardige optie zou zijn, in soundbar-termen een hele goede keuze.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@JT Dat zijn prima oplossingen (hoewel ik zelf met speakers van de "hoe groter hoe beter" stroming ben), maar wordt al gauw lastig als je de muur overhoop moet halen voor een paar kabels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:32
Laat haar ook luisteren.

Je moet zoiets zorgvuldig opbouwen :P
1. Wat bieden twee sattelietjes en een sub met haar favo muziek? (prut)
2. Wat bieden twee superlompe zuilen op haar favo muziek? (super!)

daarna
3. Wat bieden twee mooie, slanke en kleine zuilen op haar favo muziek? (ook best mooi!)

En dan laat je dr een mooi setje Dali Oberon 5's zien en luisteren. Klinken goed, eigenlijk helemaal niet zo groot (Afmetingen : 16,2 x 83,0 x 28,3 cm (BxHxD)) als ze had gedacht dat vloer staanders zijn, en best fancy in het wit met zo'n grijs frontje. Klaar

Afbeeldingslocatie: https://admin.hifiklubben.dk/4a5457/globalassets/old-site/product-images/dali/2018/dalioberon5wh_1.jpg?width=2500

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MikeyMan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:17:
@JT Dat zijn prima oplossingen (hoewel ik zelf met speakers van de "hoe groter hoe beter" stroming ben), maar wordt al gauw lastig als je de muur overhoop moet halen voor een paar kabels.
Dat hoeft niet perse, misschien is een kabelgootje wel acceptabel. En misschien ook niet maar je weet het niet tot je het voorlegt ;)

Over groter is beter en vrouwen gesproken, wij gaan naar een nieuwe woning, misschien een nieuw tv-meubel waar de speakers niet op kunnen. Wil wel de Q550 vloerstaanders hebben en die vindt ze best ok! Maar ze valt over de voet :')

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 13-07-2020 14:48 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 23:54

Illusion

(the art of)

Ik zou dan nog eerder de center en de sub opofferen en gewoon een leuke 2.0 met bookshelves neerzetten.
Ga sámen naar een goede hifi winkel en bekijk & beluister er eens een paar in het echt.
Er zit ook psychologie achter: het moeten niet jouw lompe zwarte dingen zijn, maar jullie geluidsbeleving die ook nog in het interieur past.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Laatst online: 08-02 15:12
Nomsayin schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:36:
Ik merk het al, het was een slecht idee :D.

Hopelijk krijg ik haar nog overtuigd om ze mee op de tv kast te zetten - maar het kan een koppig meisje zijn af en toe. Hopelijk zal ze nog bekeren zodra ze de prachtige speakertjes ziet _/-\o_
Waarom de boel niet ophangen? 8)7
Heb nu zelf een setje KEF Q350 opgehangen, geen sub meer nodig, wel besteld natuurlijk.
Keuze in het Wit of Zwart voor een goeie WAF discussie. In het wit zouden ze niet eens opvallen aan de muur.

https://www.bol.com/nl/p/...lNfg.1_27.29.ProductTitle

Beugels zijn ook in het wit te verkrijgen met wat google zoekwerk.

Op de grond lijkt me juist zo rommelig. Ik had geen ruimte voor vloerstaanders dus ik wilde 'the next best thing' :+ en boy... wat gaan deze laag. :P

Zou vooral ook 'kamerfoto's met speakers' aan je vriendin laten zien zodat ze ziet dat je ze prima kan integreren met een huiskamer.

Zeker tegenwoordig is er een hoop te kiezen.

Hier was de W, zeer snel overtuigd na een stukje muziek van haar keuze. _/-\o_

YMMV, dat dan weer wel. ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6sq_i57hhksQEtWAIOBD1uG4KU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGGUydRBAfYj8YhNs7KNbrzj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Pff, ik zou nooit mijn luidsprekers aan het plafond hangen, dan pak ik liever een koptelefoon draadloze speakers die ik pak wanneer ik wat wil luisteren.

@Nomsayin is het niet mogelijk om échte in-wall speakers te plaatsen. Dan heb je alleen 2 witte doeken (als de muur wit is....) op de muur. Lost zelfs SBIR problemen op ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 13-07-2020 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

radium6969 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:26:
[...]

Waarom de boel niet ophangen? 8)7
Heb nu zelf een setje KEF Q350 opgehangen, geen sub meer nodig, wel besteld natuurlijk.
Keuze in het Wit of Zwart voor een goeie WAF discussie. In het wit zouden ze niet eens opvallen aan de muur.

https://www.bol.com/nl/p/...lNfg.1_27.29.ProductTitle

Beugels zijn ook in het wit te verkrijgen met wat google zoekwerk.

Op de grond lijkt me juist zo rommelig. Ik had geen ruimte voor vloerstaanders dus ik wilde 'the next best thing' :+ en boy... wat gaan deze laag. :P

Zou vooral ook 'kamerfoto's met speakers' aan je vriendin laten zien zodat ze ziet dat je ze prima kan integreren met een huiskamer.

Zeker tegenwoordig is er een hoop te kiezen.

Hier was de W, zeer snel overtuigd na een stukje muziek van haar keuze. _/-\o_

YMMV, dat dan weer wel. ;) [Afbeelding]
toon volledige bericht
Persoonlijk heb ik ze nog liever op lage stands boven de grond...En je vrouw moet er wel om geven hoe het klinkt, zo te horen speelt het in ieder geval een rol bij jouw vrouw. Toen ik wat met mijn vrouw kreeg speelde ze muziek over de speakers van haar 19" LCD in de hal van de aanbouw :') Dat vond ze goed genoeg en mijn Q150's bieden voor haar geen enige meerwaarde. Gelukkig denkt ze wel gewoon mee. De Q150's waren wellicht niet mijn eerste keuze maar het zijn zeker goede speakers waar zij mee kan leven wat betreft uiterlijk. Liever heeft ze ze weg maar iets met geven en nemen :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
  • Laatst online: 31-05 21:22
Anoniem: 159816 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:39:
Pff, ik zou nooit mijn luidsprekers aan het plafond hangen, dan pak ik liever een koptelefoon draadloze speakers die ik pak wanneer ik wat wil luisteren.

@Nomsayin is het niet mogelijk om échte in-wall speakers te plaatsen. Dan heb je alleen 2 witte doeken (als de muur wit is....) op de muur. Lost zelfs SBIR problemen op ;).
In wall of plafond speakers (met backbox) _/-\o_
Kijk de docu van boefje. Wij hebben ze ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk013 op 13-07-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Laatst online: 08-02 15:12
Waarom niet eigenlijk? Ben benieuwd naar je reactie. :)
Was eerst een beetje sceptisch over het geluid maar om heel eerlijk te zijn vind ik ze zo beter klinken dan op stands, daar had ik ze eerst tijdelijk op. Sweetspot is een stuk ruimer geworden en details zijn beter te horen dan eerst. _/-\o_ Had dit niet verwacht eigenlijk en was bang voor een matig geluid, maar tegendeel bleek waar.

Bijkomend voordeel is dat de soundstage wat ruimer is geworden zodat je een beter stereobeeld krijgt.
Als ik de ruimte had waren er sowieso géén Q350 gekomen, maar Q950 vloerstaanders, dat dan weer wel. :9~

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:40
Koop gewoon de speakers die je wil en slaap een paar nachten op de bank(met goed geluid :+). Daarna lost het zich vanzelf op in jouw voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-05 19:33
radium6969 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:23:
[...]
Waarom niet eigenlijk? Ben benieuwd naar je reactie. :)
Omdat het verschrikkelijk lelijk is? O-)

Ieder zijn/haar smaak, maar zo'n zwarte dozen in een witte hoek zijn voor mij echt :r

Voor ik verder las dacht ik dat de foto er zo eentje was van "kijk eens hoe anderen dit oplossen, dat wil je echt niet".

[ Voor 16% gewijzigd door cadsite op 13-07-2020 18:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomsayin
Wauw. Even gaan werken, en m'n thread staat helemaal vol!
Erg bedankt voor de reacties iedereen; even een biertje erbij en rustig alle vragen beantwoorden:
TimFelten schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:46:
Haha fijne uitdaging wel. Ik ben destijds gesetteld met Sonos. Ik wou zuilen, zij wou Sonos, dus we hebben Sonos :D. Trouwens geen moment spijt van gehad.

in jouw geval zou ik investeren in een goede soundbar met subwoofer. Ik vind de Teufel soundbars altijd wel gaaf met die platte, draadloze sub die onder de bank kan.
Speakers op de grond 'wegmoffelen' is zonde van het geluid en geld in mijn optiek.

Succes!
Een soundbar heeft mijn schoonvader. Ik had deze ook eens vergeleken met een speakerset die mijn broer had liggen. Echt een wereld van verschil : (.
Ik weet echter niet wat merk mijn schoonvader heeft... Eens even polsen - kan goed zijn dat dit een goedkoop dingetje is!
Renzzie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:57:
Is monteren dan tegen het plafond geen beter idee ipv op de grond? Dan zitten ze niet 'storend' in het zicht van de TV, maar heb je ook geen last van obstakels die je geluid hinderen.

edit: wellicht een goed idee om haar mee te nemen naar een hifi winkel? Kan ze het verschil horen tussen brak tv geluid, middelmatig soundbar of mooie zuilen met prachtig kristalhelder geluid. Dat overtuigd haar wellicht wel van de toegevoegde waarde.
Alvast een goed idee om met haar naar een Hi-Fi winkel te gaan. Misschien zijn daar enkele lay-outs die ze wel mooi vindt passen!

Tegen de muur is ook een optie die ik aan het overwegen was. Ze stond er niet zot van, maar het proberen waard - mits ik de juiste speakers vind.

Meenemen naar een hi-fi winkel is ook wel een goed idee. Eens een uitje plannen dit weekend.
aurelius142 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:08:
Kan je niet voor een draadloos alternatief gaan welke je, als je ze niet gebruikt, uit het zicht kan zetten (al dan niet opladen)? Op deze manier hoef je niet direct concessies te doen wat betreft het geluid.

Inhoudelijk op de vraag omtrent de stands:
Zoals al eerder benoemd kunnen stands het geluid beter tot zijn recht laten komen, echter kunnen objecten het geluid toch iets belemmeren.
Ook een optie. Ik had echter vernomen dat draadloze speakers al snel moeten inleveren voor kwaliteit - maar ik houd het in het achterhoofd :).
JT schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:13:
Mijn twee suggesties:
  • Kijk naar "satellieten" die je aan de muur kunt bevestigen. Waarom tussen quotes, pak wel satellieten met een min of meer volwaardige weergave. Denk aan Kef of Dali Fazon. Geen stands nodig, makkelijk en op een nette manier aan de muur en op oorhoogte.
    Kef:
    [["https://i.shgcdn.com/a3121304-6857-479a-a18b-3170a6687320/-/format/auto/-/preview/3000x3000/-/quality/lighter/"]Afbeelding[/URL]]

Dali Fazon:
    [https://media-dali.azureedge.net/2251/dali-fazon-mikro-living-room.jpg?crop=0.018987650817290622,0.2348606493480534,0.78216208552150257,0.39036171871356351&cropmode=percentage&width=640&heightratio=1.1304964539007092198581560284&quality=90&slimmage=true&rnd=131426965960000000"]Afbeelding[/URL]][/li]
  • Soundbar-overweging: never nooit niet komt er hier een soundbar (mijn vrouw kon leven met Kef Q150 in het wit) maar ik was aardig onder de indruk van de Dali Katch soundbar (let op, je hebt er ook een bluetoothspeaker van). Puur voor kwaliteit denk ik dat dat nog een aardige optie zou zijn, in soundbar-termen een hele goede keuze.
Niet tegenstaande van de moeite van de andere commenters, maar dit was één van m'n favoriete reacties. Ik had de 2de foto laten zien en ze was er zot van. Ze vond het bijna mooi!
Ze lijken me echter nog iets te klein naar mijn zin - maar het heeft me wel op het idee gebracht om in die richting te denken: Witte speakers dit je op de muur kan monteren (onze muur is RAL9016 wit, dus echt wit). Zodoende merk je de speakers niet meteen op en ze zijn nog eens echt fancy.

Goed idee! Toevallig goede links / suggesties in die aard dat van goede kwaliteit zijn? (Ik ben bereid hieraan rond de 2.000 euro aan te geven voor L/R + center speakers (3 in total))
caspervc schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:19:
Laat haar ook luisteren.

Je moet zoiets zorgvuldig opbouwen :P
1. Wat bieden twee sattelietjes en een sub met haar favo muziek? (prut)
2. Wat bieden twee superlompe zuilen op haar favo muziek? (super!)

daarna
3. Wat bieden twee mooie, slanke en kleine zuilen op haar favo muziek? (ook best mooi!)

En dan laat je dr een mooi setje Dali Oberon 5's zien en luisteren. Klinken goed, eigenlijk helemaal niet zo groot (Afmetingen : 16,2 x 83,0 x 28,3 cm (BxHxD)) als ze had gedacht dat vloer staanders zijn, en best fancy in het wit met zo'n grijs frontje. Klaar

[="https://admin.hifiklubben.dk/4a5457/globalassets/old-site/product-images/dali/2018/dalioberon5wh_1.jpg?width=2500"]Afbeelding[/URL]]
Haha, ik heb het misschien inderdaad wat te overhaast voorgesteld in mijn enthousiasme. Een zuil is echter (momenteel) nog een mooie, paradijselijke fantasie.
Illusion schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:54:
Ik zou dan nog eerder de center en de sub opofferen en gewoon een leuke 2.0 met bookshelves neerzetten.
Ga sámen naar een goede hifi winkel en bekijk & beluister er eens een paar in het echt.
Er zit ook psychologie achter: het moeten niet jouw lompe zwarte dingen zijn, maar jullie geluidsbeleving die ook nog in het interieur past.
Ik denk dat samen naar een hi-fi winkel gaan inderdaad één van de beste oplossingen (samen met de witte speakers on the wall) zal zijn.

Hmm.. Echte in-wall speakers is al een redelijke operatie. Dat krijg ik ook weer moeilijker uitgelegd.
jadjong schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:27:
Koop gewoon de speakers die je wil en slaap een paar nachten op de bank(met goed geluid :+). Daarna lost het zich vanzelf op in jouw voordeel.
Paar nachten? Dan ken je dat olifantengeheugen van haar nog niet :D
Vettigedennis schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:53:
[...]

Luidsprekers horen vrijwel altijd vrij te staan , daarvoor zijn die stands ook. Plaats ze goed en je hebt holografisch geluid. Dit bereik je niet door bookshelfs op de grond of plafond te plaatsen.

[U="https://youtu.be/luVAoECz0a0"]YouTube: What is holographic audio imaging?[/URL]
Hmm. De actie om witte speaker naast de tv te hangen leek me wel een goed idee. Is het zoveel verschil in de slechte zin dan? Zo meteen de link eens bekijken.
cadsite schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:43:
[...]

Omdat het verschrikkelijk lelijk is? O-)

Ieder zijn/haar smaak, maar zo'n zwarte dozen in een witte hoek zijn voor mij echt :r

Voor ik verder las dacht ik dat de foto er zo eentje was van "kijk eens hoe anderen dit oplossen, dat wil je echt niet".
Hé! Ik vond de witte speakers wel mooi. Zwarte speakers zou ik nu niet tegen onze witte muur hangen. Maar zo'n witte kunnen nog redelijk stylisch zijn lijkt me..

Nog eventjes iedereen bedanken voor de reacties! Weeral wat ideetjes gekregen. Indien iemand nog mooie, kwalitatieve speakers (center + L/R) weet te suggereren om op te hangen, mag je die altijd nog even linken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:41

Cheezus

Luiaard

Nomsayin schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:11:

Nog eventjes iedereen bedanken voor de reacties! Weeral wat ideetjes gekregen. Indien iemand nog mooie, kwalitatieve speakers (center + L/R) weet te suggereren om op te hangen, mag je die altijd nog even linken ;)
Aangezien het zo te lezen voornamelijk afhangt van de smaak van je vriendin/vrouw:
Selecteer in de pricewatch alle witte (boekenplank)speakers en kijk welke ze acceptabel vindt (of zoek op google afbeeldingen van witte speakers). Kijk vervolgens in dat lijstje welke bij je budget passen en of ze geschikt zijn om aan de muur te monteren (bass reflex aan de achterzijde is geen goed idee), en zoek vervolgens naar reviews van wat er over blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon een paar mooie zuilen bestellen in de kleur van je meubels en neerzetten. Om vergiffenis vragen is altijd makkelijker dan om toestemming ;)

Verder heb ik vroeger mijn speakers schuin omhoog gericht op Ikea stands gehad. Doet wel iets voor het geluid, maar is lastig te richten. Er staat mij iets meer laag bij dan bij plaatsing direct op de grond. Maar is al minimaal 14 jaar terug.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:16
Een getilte speaker die op de grond hoort te staan en ook nog eens goed klinkt is m.i. de Neat Motive SX2:

Afbeeldingslocatie: https://hifi.nl/gfx/20140717101007_Tweeluik9.jpg

YouTube: NEAT Motive SX2 Satin White

[ Voor 77% gewijzigd door pporrio op 13-07-2020 22:11 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nomsayin schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:11:

[...]

Niet tegenstaande van de moeite van de andere commenters, maar dit was één van m'n favoriete reacties. Ik had de 2de foto laten zien en ze was er zot van. Ze vond het bijna mooi!
Ze lijken me echter nog iets te klein naar mijn zin - maar het heeft me wel op het idee gebracht om in die richting te denken: Witte speakers dit je op de muur kan monteren (onze muur is RAL9016 wit, dus echt wit). Zodoende merk je de speakers niet meteen op en ze zijn nog eens echt fancy.

Goed idee! Toevallig goede links / suggesties in die aard dat van goede kwaliteit zijn? (Ik ben bereid hieraan rond de 2.000 euro aan te geven voor L/R + center speakers (3 in total))
De afbeelding is de Fazon Mikro. Dat is wel wat je imho echt minimaal nodig hebt voor goede weergave, dan kun je de cut off van een subwoofer op of net onder de 100hz houden. Maar op zich voldoet die prima. Je hebt ook nog de Fazon Sat die ietsje dieper gaat en dan nog een Fazon LCR die nog weer een tikje dieper gaat. Let wel, geen van allen geven ze natuurlijk enige vorm van bas weer. Persoonlijk zou ik voor een Fazon Sat (als je echt perse groter wil dan LCR) gaan voor de fronts en een Sat als center, 2 woofers naast elkaar in horizontale orientatie is niet ideaal voor een center (als je de LCR zou gebruiken als center, zie deze link). De horizontale sweet spot is dan heel klein. Om diezelfde reden kun je beter ook geen LCR nemen als front speaker als je die niet mooi op oorhoogte op kan hangen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
.

[ Voor 119% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:09
Ik heb recent eenzelfde dilemma gehad, oude set was aan vervanging toe en de vrouw wilde iets wat minder opviel. Dus geen grote zuilen en/of zwarte luidsprekers.

Enter Elipson M en/of L. Wit en rond, dus vrouwtje tevreden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8h5UnzkFLIdTQYwpqQ_pUxU5-A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CSlDOvBVGr8eS2CzJHa5ya35.jpg?f=user_large

Prima in het zicht of aan de muur met een beugel.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Nomsayin
Kleine update:

Afgelopen weekend de vriendin meegenomen naar een Hi-Fi winkel. Goede uitleg gekregen van de verkoper daar. Deze had ons naar enkele kamers begeleid. Daar mochten we telkens op een zetel plaatsnemen en hij liet een video en/of liedje horen.

Man man, ik kreeg gewoon kippenvel. Ik zag haar ook kijken. Dit waren natuurlijk volledige surround installaties, maar toch.

Uiteindelijk had ze enkele speakers zien staan die ze nog wel mooi vond.
Wat blijkt... tower speakers vindt ze blijkbaar helemaal niet zo slecht! Die geweldige sound had haar toch volop overtuigd

Zonet de Kef's Q750's met een 650c center speaker besteld. Wat ben ik blij :D.

Nu zou ik enkel nog een subwoofer willen hebben... Maar dat wordt nog een jaartje kneden voor ze daaraan toegeeft :p.

Thanks voor de reacties iedereen, dacht dat je wel een update verdiende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:40
Ken je het fenomeen stuc-speaker al?
http://www.amina-speakers.nl/hifi.html

Die plaats je in de wand en vervolgens gaat de stukadoor er overheen. :P

Veel plezier met je nieuwe aankoop. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
Mooie aankoop! Ben je van plan om op termijn naar 5.1 te gaan? Zo nee, dan kun je nog overwegen om de centerspeaker te cancellen. Met muziekweergave zit deze het stereobeeld alleen maar in de weg (ja, je kunt voor muziek ook je receiver op 2.0 zetten weet ik). En bij films vind ik het zonder surroundspeakers ook niet veel meer toevoegen t.o.v. 2 frontspeakers.

Maar goed, dat is mijn mening. Veel plezier alvast in ieder geval! :)

[ Voor 8% gewijzigd door pporrio op 20-07-2020 14:04 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomsayin
jadjong schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:29:
Ken je het fenomeen stuc-speaker al?
http://www.amina-speakers.nl/hifi.html

Die plaats je in de wand en vervolgens gaat de stukadoor er overheen. :P

Veel plezier met je nieuwe aankoop. :)
Zien er ook leuk uit! Ach, momenteel waren we allebei verliefd op de kef q750. Dus we houden het daar voorlopig bij :P.
pporrio schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:58:
Mooie aankoop! Ben je van plan om op termijn naar 5.1 te gaan? Zo nee, dan kun je nog overwegen om de centerspeaker te cancellen. Met muziekweergave zit deze het stereobeeld alleen maar in de weg (ja, je kunt voor muziek ook je receiver op 2.0 zetten weet ik). En bij films vind ik het zonder surroundspeakers ook niet veel meer toevoegen t.o.v. 2 frontspeakers.

Ah zo! De verkoper zei wel, aangezien ik had vermeld: "60% films, 20% muziek, 20% games", dat een center speaker voor films wel aan te raden was. Dit voornamelijk omdat het geluid van de stemmen recht uit je scherm komt ipv één van de zijlingse speakers en dit veel duidelijker wordt.
Ik heb ze nu reeds alledrie besteld! We zullen zien ... Nog enkele daagjes. Dit voelt als sinterklaas!

EDIT: We zijn niet van plan om naar 5.1 te gaan trouwens. Ik hoop nog op een subwoofer, want ik heb veel gehoord dat deze echt wel necessary zijn voor films. Maar daar kan ik nog even op wachten :(

[ Voor 6% gewijzigd door Nomsayin op 20-07-2020 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
Nomsayin schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:01:
Ah zo! De verkoper zei wel, aangezien ik had vermeld: "60% films, 20% muziek, 20% games", dat een center speaker voor films wel aan te raden was. Dit voornamelijk omdat het geluid van de stemmen recht uit je scherm komt ipv één van de zijlingse speakers en dit veel duidelijker wordt.
In principe komen de stemmen met alleen 2 front speakers ook vanuit het midden, mits goed opgesteld natuurlijk.

In jouw geval kan het geen kwaad om de center erbij te nemen, je kijkt het meest naar films. Ik luister voor 80% naar muziek, dus vandaar dat ik voor een dedicated stereo opstelling ben gegaan.

Mijn platencollectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:55

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nomsayin schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:23:
Kleine update:

Wat blijkt... tower speakers vindt ze blijkbaar helemaal niet zo slecht!
Lekker man. Vind ik zelf ook veel mooier dan kleine speakertjes, dus groot gelijk! Goed geregeld :).
pporrio schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:58:

Centerspeaker is ongeveer de belangrijkste speaker bij filmbeleving :o. Maakt zaken zoveel verstaanbaarder en overtuigender dan zelfs het beste stereopaar...

[ Voor 53% gewijzigd door JvS op 20-07-2020 18:19 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

Jag

@pporrio Als je er precies recht voor zit wel ja. Maar dan nog is een center beter verstaanbaar, waarschijnlijk draagt de dip die je rond 2KHz krijgt daaraan bij (geluid van linker speaker komt met vertraging aan bij re oor tov rechter speaker (en vice versa), resulterend in een forse dip (erger bij sterk gedempte ruimtes)).

@Nomsayin goed geregeld! Een voorbeeld voor iedereen dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nomsayin schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:01:
[...]

Zien er ook leuk uit! Ach, momenteel waren we allebei verliefd op de kef q750. Dus we houden het daar voorlopig bij :P.

[...]

Ik heb ze nu reeds alledrie besteld! We zullen zien ... Nog enkele daagjes. Dit voelt als sinterklaas!

EDIT: We zijn niet van plan om naar 5.1 te gaan trouwens. Ik hoop nog op een subwoofer, want ik heb veel gehoord dat deze echt wel necessary zijn voor films. Maar daar kan ik nog even op wachten :(
toon volledige bericht
Ik heb hier een downfiring subje in een dichtIkea besta staan. Bodem en achterkant deels uitgezaagd. Zie je niks van. Moet je wel een downfiring hebben. Frontfiring moet iedere keer het deurtje open :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomsayin
The Eagle schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:58:
[...]

Ik heb hier een downfiring subje in een dichtIkea besta staan. Bodem en achterkant deels uitgezaagd. Zie je niks van. Moet je wel een downfiring hebben. Frontfiring moet iedere keer het deurtje open :P
Zou je dat eens kunnen tonen? :o
Erg geïnteresseerd in dat...
Pagina: 1