Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vanaf welke prijs kan je competitief gamen

Pagina: 1
Acties:

• SvenNTX
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-07-2020
Voor welke prijs kun je competitief gamen. Die hamvraag wil ik graag aansnijden met dit topic. Het doel is de discussie te openen over welke voorwaarden er gelden voor competitief gamen. Is een 144hz monitor oke of moet er toch een 240 hz monitor aan te pas komen. Stuur tevens met je visie even een lijst met de specs van je beoogde build deze lijst moet de goedkoopst mogelijke onderdelen bevatten.

Ik doe hier een aanzet van wat in mijn ogen genoeg is voor competitief gamen.
Is er iets mis in deze lijst verbeter me alsjeblieft

Monitor 1ms responstijd / 144hz / full hd / paneeltype maakt niet veel uit in mijn ogen.

De lijst die dit voor elkaar moet krijgen
AMD Ryzen 5 3600 Boxed

Processor € 165,-

ASRock B450M Pro4

Moederbord € 77,90

Gigabyte Radeon RX 5600 XT GAMING OC 6G

Videokaart € 295,05

Fractal Design CORE 2500

Behuizing € 47,80

G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB

Geheugen intern € 66,45

Cooler Master MWE Bronze 450W V2

Voeding € 49,-

Kingston A2000 500GB

Solid state drive € 63,21

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
SvenNTX schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:27:
Monitor 1ms responstijd / 144hz / full hd / paneeltype maakt niet veel uit in mijn ogen.
Voor competitief gamen zou ik zeker wel voor een bredere resolutie gaan dan full hd omdat je dan gewoon meer ziet. Paneel zou ik gaan voor LCD bij competitief.

[ Voor 7% gewijzigd door CyberMania op 12-07-2020 21:30 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Al koop je een monitor van 960Hz, dat wil niet zeggen dat je PC ook continu 960fps weergeeft.

En wat is "competitief"? Er worden hele internationale competities afgewerkt waarbij games "locked' zijn op 60fps.

Maar ja, er is een verschil tussen 240fps Patience spelen tegenover 240fps BF5...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:01
Je gaat ook minimaal een 5700xt willen en een wat betere voeding.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
99ruud99 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:31:
Je gaat ook minimaal een 5700xt willen en een wat betere voeding.
Juist niet. Bij competitief gamen wil je zo min mogelijk eye-candy en zo veel mogelijk visibility. Hooguit wil je een snelle videokaart voor zo veel mogelijk fps; maar bij full hd volstaat een 5600 xt prima omdat je daar toch niet alles op ultra zet bij competitief spelen en dat kan die 5600 xt op full hd makkelijk aan. Voor hogere resoluties dan full hd met alles op ultra moet je wel naar een 5700 xt inderdaad.

In je prijslijst mist trouwens een toetsenbord en gaming muis / headset?

Kijk bijv. maar eens bij een professionele speler zoals Ghost Ex welke instellingen hij op FortNite gebruikt:

https://www.bestgamingset...ost-ex-fortnite-settings/

Bijna alle eyecandy uit.

Ik zou zelf trouwens voor nvidia gaan (stabieler drivers over het algemeen) en hardwarematige (g)sync ipv via software zoals FreeSync doet.

[ Voor 62% gewijzigd door CyberMania op 12-07-2020 21:43 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:01
Klopt maar zodra er wat nieuwere spellen bijkomen is de 5700xt ineens wel nuttig. Dan is het zonde als je net wat mindere gpu pakt.

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01:32
Om welke game gaat het?

Je kan ook op een tablet competitief gamen in principe... :9

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:39

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Vul dit nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten. Je kunt je topicstart eenvoudig wijzigen door rechtsboven je post op "Wijzig" te klikken.

Zet ook even je build in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Succes!

• SvenNTX
sorry nieuw op tweakers sluit dit topic maar dan probeer ik een andere keer als ik meer tijd heb een beter topic aan te maken bedankt voor de feedback

• SvenNTX
Bedankt voor alle goede reacties vooral Cybermania er wordt een hoop duidellijk
Pagina: 1