Toon posts:

Alles op 1 IRQ, ARRRGHH

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ok dan, ik heb dit allemaal op IRQ 9:

-GeForce
-SB Live
-SMC Ethernet Adapter
-Realtek Ethernet Adapter
-USB controller

Het mobo is een MSI K7 Pro, ik kan nu nog maar net op internet komen, in de BIOS staat wel wat over IRQ priorities voor de PCI sloten, maar als ik daar iets configureer dan wordt er nog niks gewijzigd. Dit systeem heeft onlangs ook nogal vaak problemen van lock-ups e.d.

Ik heb al verschillende PCI sloten geprobeerd, maart niks werkt, terwijl er iets van 6 IRQ's vrij zijn :( :( :(

Plz, helluup!!!! :( Ik weet echt niet meer hoe ik die dingen nou op een ander IRQ kan krijgen.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Welk OS?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ja, als je ACPI aan hebt staan, heb je bijna alles op 1 IRQ. Als je een VIA chipset hebt, download dan de nieuwste 4in1 drivers (4.39 of zo), anders zet je pc van ACPI naar Standaard computer en stel al je IRQ manuaal in.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Topicstarter
Win2000

ACPI? ik zal es ff in de BIOS kijke.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59
kan geen kwaar hoor, werkt goed onder win2k (meestal)

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 08 augustus 2001 14:16 schreef iefje het volgende:
Nou ok dan, ik heb dit allemaal op IRQ 9:

-GeForce
-SB Live
-SMC Ethernet Adapter
-Realtek Ethernet Adapter
-USB controller

Het mobo is een MSI K7 Pro, ik kan nu nog maar net op internet komen, in de BIOS staat wel wat over IRQ priorities voor de PCI sloten, maar als ik daar iets configureer dan wordt er nog niks gewijzigd. Dit systeem heeft onlangs ook nogal vaak problemen van lock-ups e.d.

Ik heb al verschillende PCI sloten geprobeerd, maart niks werkt, terwijl er iets van 6 IRQ's vrij zijn :( :( :(

Plz, helluup!!!! :( Ik weet echt niet meer hoe ik die dingen nou op een ander IRQ kan krijgen.
Boeit niet ... heb je toch problemen probeer dan eens een andere volgorde van de kaarten !!!!!

Verwijderd

Ok, maar nu met een DUAL machine? Heeft dat nog gevolgen voor de snelheid bijv.?
En hoe maak je die switch tussen ACPI en normale PC? Ik bedoel, als je naar 'hardware' gaat en vervolgens de driver veranderd, gaat je systeem gegarandeerd onderuit! Waar doe je dit dan veilig?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, kijk ik in het boekje van het mobo, dtaat daar mooi in de BIOS: ACPI Aware OS: Yes/No
Kijk ik in de BIOS, staat dat ACPI gedoe der helemaal niet. :?

En het heeft wel degelijk met de IRQ's te maken, want ik heb hetzelfde systeem en de IRQ's goed (ik heb ook geen 2 netwerkkaarten) en ik heb ook 30fps meer in games.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Heb je Winzip al geprobeerd?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 14:38 schreef Vilenin het volgende:
Heb je Winzip al geprobeerd?
:?

Verwijderd

Win2k doet dit altijd.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 14:43 schreef starkje het volgende:
Win2k doet dit altijd.. :(
Er moet toch wel een oplossing voor zijn?

• Horus
  • Laatst online: 02-07 22:25
iefje, win2k probeerd alrijd zo veel mogelijk, irq's te sharen en dit kan ook geen kwaad als alle aparaten nog steeds werken, vin het zelf ook wel een beetje irri, maar is niks om je druk over te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 14:46 schreef Horus het volgende:
iefje, win2k probeerd alrijd zo veel mogelijk, irq's te sharen en dit kan ook geen kwaad als alle aparaten nog steeds werken, vin het zelf ook wel een beetje irri, maar is niks om je druk over te maken.
Nou, hier doet het t ds niet goed :( En 30fps minder in games is NOG minder leuk.
En ik ga niet terug naar Win98 voor die Games, want daar doet al helemaal niks et. ;(

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Windows 2000 ACPI zet alles onder 1 IRQ. Onder Windows 98SE heb ik alles netjes verdeeld aan de hand van de PCI/IRQ indeling van mijn Abit KT7... maar als in Win2K installeer dan gooit ie alles op IRQ 11...... terwijl mijn kaarten op "hardware niveauy" allemaal een andere IRQ gebruiken. Vindt Win2K leuk ofzo :) Maar alles werkt hier overigens wel goed.

Hier wat tips uit de KT7 FAQ... tis een ander mobo maar misschien werkt het ook bij jouw systeem:

"Make sure you set "PnP OS" to No when using ACPI - this may resolve issues concerning IRQ sharing"

Probeer anders ACPI uit te zetten:

To prevent Windows 2000 from enabling ACPI when you install it, you can hit F7 at the point in the installation process where it asks you to hit F6 to install SCSI drivers. It is apparently also possible to hit F5 during the installation process and select the Standard HAL which prevents ACPI support - see "How can I specify an alternative HAL during Windows 2000 installation?". Installing Windows 2000 without ACPI support may prevent the machine from switching off automatically when you power down. This problem can be resolved by ensuring that APM is enabled in the BIOS and by adding the NT APM/Legacy Interface Node in Windows 2000 using the add new hardware menu.

Uninstalling ACPI in Windows 2000
Microsoft Knowledge Base article Q237556 describes how to uninstall ACPI in Windows 2000 by reinstalling Windows 2000 over itself as an upgrade, but selecting the Standard HAL rather than the ACPI HAL.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q237/5/56.asp

Why does my computer hang in Windows 2000 or suffer poor video/audio performance when ACPI is enabled?
There is a known problem in Windows 2000 described in Article Q266344 on the Microsoft Knowledge Base, that can be resolved by installing Service Pack 1.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q266/3/44.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0

Ik hoop dat het helpt!! Suc6!!!!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 14:44 schreef iefje het volgende:

[..]

Er moet toch wel een oplossing voor zijn?
Nee dit doet win2000 express... Ze zeggen zelf dat er geen performance verlies optreed. Ik heb het al eens uitgezocht toen ik overging op win2k.. Kijk maar eens op de microsoft site.

Verwijderd

Topicstarter
Thx a lot tazzman, ik zal het eens gaan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag: Als ik nou Win2K installeer ZONDER ACPI, en ik installeer dan SP2, is het dan weer geinstalleerd?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb het er laatst ook uit gegooid omdat ik dacht dat het mijn probleem veroorzaakte(bleek rotte verzie van raid driver te zijn). Je moet gewoon bij apparaatbeheer, computer,
acpi-cp, en dan het stuurprogramma vervangen met standaard, dus geen acpi, dan gaat i alle apparaten opnieuw installeren en dan is het goed.

I, for one, like Roman numerals

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 21:48

big_clarence

wat kan het schele

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Iemand hielp mij toen met hetvolgende:
Ik heb een K7TPRO2. De IRQ-lijnen op de PCI-sloten lopen hier als volgt:
IRQ-sharing:
1: AGP
2: PCI 1 en 4
3: PCI 2 en 5
4: PCI 3 en 6 EN USB

Die 4 IRQ's kan je in het BIOS instellen. Maar als je 2 kaarten in (1 en 4) of (2 en 5) of (3 en 6) hebt krijgen die kaarten hetzelfde IRQ.
Volgens mij hetzelfde als een K7TPRO2A.
Zo te zien heb je nog meer problemen, maar dit zijn in ieder geval de irq-toewijzingen

• Def_P
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 16:09 schreef big_clarence het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Iemand hielp mij toen met hetvolgende:
Ik heb een K7TPRO2. De IRQ-lijnen op de PCI-sloten lopen hier als volgt:
IRQ-sharing:
1: AGP
2: PCI 1 en 4
3: PCI 2 en 5
4: PCI 3 en 6 EN USB

Die 4 IRQ's kan je in het BIOS instellen. Maar als je 2 kaarten in (1 en 4) of (2 en 5) of (3 en 6) hebt krijgen die kaarten hetzelfde IRQ.
Volgens mij hetzelfde als een K7TPRO2A.
Zo te zien heb je nog meer problemen, maar dit zijn in ieder geval de irq-toewijzingen
Okee, maar draai jij ook windows 2000? Want ik kan het zo instellen als ik wil, maar windows 2000 stelt het lekker zelf in, omdat i acpi ondersteund. Windows 98 die neemt wel de instellingen van de bios.

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 21:48

big_clarence

wat kan het schele

ik draai inderdaad op w98 SE, hoe dat onder w2000 zit weet ik niet, nog niet eerder mee gewerkt. succes

• Def_P
  • Niet online
Nou dat werkt zoals ik hierboven al uitlegde.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je had ook de search kunnen gebruiken. Dit is echt al zo vaak gevraagd...

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 14:22 schreef Darkvater het volgende:

<bladiebla overbodig bladiebla>

Als je een VIA chipset hebt, download dan de nieuwste 4in1 drivers (4.39 of zo)

<bladiebla overbodig bladiebla>
Nou, de K7 Pro is dus een AMD750 bord.

BLA.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 16:04 schreef Def_P het volgende:
Ik heb het er laatst ook uit gegooid omdat ik dacht dat het mijn probleem veroorzaakte(bleek rotte verzie van raid driver te zijn). Je moet gewoon bij apparaatbeheer, computer,
acpi-cp, en dan het stuurprogramma vervangen met standaard, dus geen acpi, dan gaat i alle apparaten opnieuw installeren en dan is het goed.
De was dus DE grote oplossing, BEDANKT!!!!!!
Ik heb nu de SB Live en de GeForce allebei op een apart IRQ, en de USB en 2 netwerkjes op 1 IRQ, wat dus wel goed gaat.

Thnx a lot!!! :7 :7 :7 :7 *D

• Def_P
  • Niet online
Maar is je probleem nu ook opgelost? Want ik heb het het ook zo gedaan, maar dat bleek mijn probleem niet te zijn. Bij mij zit alles(2netwerk, een sb live!, video, ata100raid en nog wat mb dingen) op irq 9, en het draait goed.

Pagina: 1