Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Snelheidsovertredingen België

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Syl29
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 27-07-2020
Hoi ik heb een vraag,

Ik kom uit Nederland, zaterdag nacht heb ik familie naar het vliegveld in Charleroi gebracht. (Dit is voor mij de eerste keer dat ik in België heb gereden en ook nog met de auto van mijn vader.) We reden op de snelweg (E19) en reden wegwerkzaamheden tegemoed. Eerst stond er een bordje 80km dus liet mijn gaspedaal los en remde een beetje kort daarna bordje 50km maar ik had nog een beste snelheid. Reed volgens mij 110km en ja hoor geflitst! Dom dom dom!
Nu heb ik gekeken op internet maar zie zoveel verschillende dingen voorbij komen.

Kan iemand mij vertellen wat mij te wachten staat of nja mijn vader? Ik weet zowiezo een beste boete krijg maar hoe verder en/of wat nog meer..

Reacties met dom, blabla mag je laten ik weet zelf ook dat het dom is🤦🏼‍♀️.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:41

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ANWB zegt:
Overschrijding vanaf 40 km/h: altijd een rechtszaak, € 80-4.000 en een ontzegging van de rijbevoegdheid van 8 dagen tot maximaal 5 jaar.
Die rijbevoegdheid kan je waarschijnlijk negeren; mogelijk dat een rechter jou oplegt om x maanden niet als bestuurder in Belgie te verschijnen.

Ik zou eerst eens rustig afwachten of/wanneer de beschikking wordt aangeboden aan de eigenaar van het kenteken; daar staat vast op wat de "eis" is of wat men verwacht. Op basis daarvan kan je eventueel (juridisch) advies inwinnen tegen die tijd.

/edit: hoop echter niet dat de Belgen dezelfde ideeen hebben over werkzaamheden als de Nederlanders; dan kan het nog wel eens worden verdubbeld; ik zie echter op https://www.wegcode.be/strafbepalingen hier geen melding van staan (nog)

[Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 12-07-2020 21:15]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:45

Damic

Afwezig soms

Als ik even kan rekenen reed je nog rond de 100km/h (-6km/h-teller afwijking) dus dat is 50 te snel.

@Syl29 hoelang heb je je rijbewijs al?

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Damic schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:15:

@Syl29 hoelang heb je je rijbewijs al?
Volgens mij maakt dat niets uit voor overtredingen gemaakt in het buitenland?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Specifieker incl tabellen voor autowegen & autosnelwegen: https://auto-en-vervoer.i...egwerkzaamheden-autowegen :)

Excuses, verkeerde link

[Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 12-07-2020 21:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 08:10
MAX3400 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:10:
ANWB zegt:

[...]

Die rijbevoegdheid kan je waarschijnlijk negeren; mogelijk dat een rechter jou oplegt om x maanden niet als bestuurder in Belgie te verschijnen.

Ik zou eerst eens rustig afwachten of/wanneer de beschikking wordt aangeboden aan de eigenaar van het kenteken; daar staat vast op wat de "eis" is of wat men verwacht. Op basis daarvan kan je eventueel (juridisch) advies inwinnen tegen die tijd.

/edit: hoop echter niet dat de Belgen dezelfde ideeen hebben over werkzaamheden als de Nederlanders; dan kan het nog wel eens worden verdubbeld; ik zie echter op https://www.wegcode.be/strafbepalingen hier geen melding van staan (nog)
Echter staat iets hoger bij de ANWB:
Aan buitenlanders kan een boete van maximaal € 866 worden opgelegd.
Geen idee of dat ook van toepassing is op de rechtbank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

voor de uitspraak van straf wel bij de rechterbank,

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
In België kijken ze ook wie er Chter het stuur zatm je vader kan aangeven dat de foto niet op hem lijkt maar op jou.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Damic

Damic

Afwezig soms

Hoe doen ze dat want ze flitsen vanachter :/

Acties:
  • +7Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

https://vetron.org/verkeersboetes-in-belgie/
Voor ernstige overtredingen wordt doorgaans een dagvaarding thuisgestuurd. De rechter kan niet alleen een hogere geldboete opleggen, maar ook een gevangenisstraf. Bovendien kan de rechter een ontzegging van de rijbevoegdheid opleggen.
Nou wil ik geen bijdehandje spelen maar @Syl29 reed dus, grof gezegd, al tegen de 140 / 150 op de snelweg? Want bij bordje 80 gas los en bijremmen. En dan alsnog inschatten dat er 110km/h werd gereden bij 50 bordje en bij wegwerkzaamheden?

Vind ik eigenlijk wel een dagvaarding waard. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Syl29
@MAX3400 ik weet niet meer precies hoe hard ik reed maar harder als 120 reed ik zowiezo NIET! Kan ook best wezen dat ik 100 reed maar ik ga van 110 uit want bij het bordje 80 liet ik gas los en remde ik zachtjes, en echt kort daarna kwam een bordje 50. En paar sec na dat bordje 50 stonden ze al te flitsen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10:52
Posts met een opgeheven vingertje zijn niet nodig.

[Voor 73% gewijzigd door deepbass909 op 13-07-2020 08:52]

SR+ midnight grey, black / 18"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Syl29
@Damic ik heb nu ongeveer 3 jaar mijn rijbewijs, hier in nederland heb ik punten rijbewijs weet niet of dat ik België mee telt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 12-06 23:05
Wellicht heb je geluk en was het gewoon een vaste flitser die er sowieso al stond, en reed je dus maar 10km/u te hard.

Edit: Zie nu dat je het over "ze" hebt. Zal wel niet dan. Succes. Meestal valt het wel mee met een correctie van je snelheid erbij, en misschien was de flits nog voor 80 in plaats van 50.

[Voor 47% gewijzigd door SaN op 12-07-2020 21:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Syl29 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:06:
Hoi ik heb een vraag,

Ik kom uit Nederland, zaterdag nacht heb ik familie naar het vliegveld in Charleroi gebracht. (Dit is voor mij de eerste keer dat ik in België heb gereden en ook nog met de auto van mijn vader.) We reden op de snelweg (E19) en reden wegwerkzaamheden tegemoed. Eerst stond er een bordje 80km dus liet mijn gaspedaal los en remde een beetje kort daarna bordje 50km maar ik had nog een beste snelheid. Reed volgens mij 110km en ja hoor geflitst! Dom dom dom!
Nu heb ik gekeken op internet maar zie zoveel verschillende dingen voorbij komen.

Kan iemand mij vertellen wat mij te wachten staat of nja mijn vader? Ik weet zowiezo een beste boete krijg maar hoe verder en/of wat nog meer..

In Belgie knalt iedereen door bij wegwerkzaamheden. Vaak wordt de snelheid niet eens verlaagd en kun je er gewoon met 120 over de andere rijbaan langs.

Ik heb echt nog nooit meegemaakt dat flitsers zijn aangepast aan wegwerkzaamheden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14-06 19:57
Syl29 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:33:
En paar sec na dat bordje 50 stonden ze al te flitsen
En een paar seconden ervoor had je al 50 moeten rijden.

"Ze", was dat een mobiele flitsploeg?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Syl29
@Vinzz geen idee of het een mobiele flitsploeg was, het was er echt donker niks gezien behalve de felle flits

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Syl29 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:34:
@Damic ik heb nu ongeveer 3 jaar mijn rijbewijs, hier in nederland heb ik punten rijbewijs weet niet of dat ik België mee telt
Iedereen in Nederland met een rijbewijs heeft een puntenrijbewijs. Wat jij dan waarschijnlijk hebt is eveneens een beginnersrijbewijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 11:26
Als het de eerste keer is dat je een snelheidsoverreding in Belgie bent begaan zou ik me er niet te druk over maken. Bij een eerste overtreding word je nooit voor de maximale straf gestraft en kom je er meestal wel mild vanaf. Juist bij herhaling mag je in je billen gaan knijpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Syl29
@CyberMania dit word mijn 1e keer vanaf dat ik mijn rijbewijs heb. Ik heb nog nooit een boete gehad of met politie in aanraking geweest vandaar dat ik hier mijn vraag stel.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Vinzz schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:46:
[...]

En een paar seconden ervoor had je al 50 moeten rijden.
Ik vind dit eng... Niet van jouw maar van de bestuurder... "Paar seconden" bij goed 100km/h is dus een meter of 60 tot 80 afstand. Dat is meer dan voor een "goede noodstop" staat. Plus daarvoor was er dan ook nog de afstand van 80-bord naar 50-bord. En daarvoor het "bewust kijken" als bestuurder naar de wegbewijzering.

Nogmaals, ik was er niet bij maar dit klinkt als rucksichtlos met tegen de 120km/h doorrijden / afgeleid zijn voor meer dan 6 tot 10 seconden. Brrr.... :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09:18
Doorgaans wordt bij werken toch al aangekondigd "90 binnen 300m" oid? 80 kom je trouwens niet zo vaak tegen hier, 110-90-70-50 doorgaans.
Die felle flits zal vermoedelijk van de mobiele 'superflitspaal' geweest zijn, die zetten ze nogal eens in bij wegenwerken.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Syl29
@MAX3400 waar doel je nou op dan? Ik weet dat ik fout ben geweest en vraag gewoon info niet jou angst voor mijn rijgedrag! Heb niemand dood gereden ofzo jeetje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MAX3400 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:56:
[...]

Ik vind dit eng... Niet van jouw maar van de bestuurder... "Paar seconden" bij goed 100km/h is dus een meter of 60 tot 80 afstand. Dat is meer dan voor een "goede noodstop" staat. Plus daarvoor was er dan ook nog de afstand van 80-bord naar 50-bord. En daarvoor het "bewust kijken" als bestuurder naar de wegbewijzering.

Nogmaals, ik was er niet bij maar dit klinkt als rucksichtlos met tegen de 120km/h doorrijden / afgeleid zijn voor meer dan 6 tot 10 seconden. Brrr.... :X
Er stond ook al een bord 80 waar hij al voorbij was. Als je dan maar een paar seconde reactietijd hebt en een noodstop moet maken als je het bord 50 ziet doe je iets goed mis. Tenzij je een leesbril op hebt bij het autorijden, dan kun je er niks aan doen :+

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wel ouderwets hoor, zo'n zichtbare flitser... ;)

https://www.vanmorgen.be/...tser-altijd-zien-flitsen/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Joh, maak je niet dik. Je hebt te hard gereden. Wellicht krijg je een dikke boete. Zie het als extra wegenbelasting, leer er van en zet voortaan flitsmeister aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:55

azerty

McFly

Syl29 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:34:
Nee, in België kennen we geen rijbewijs met punten, dus daar moet je je in elk geval geen zorgen om maken.

Zin om de Hetzner cloud te proberen? Krijg 20€ credits via deze link: hier stond een verboden referral :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Napo
  • Niet online

Napo

St@m schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:15:
Joh, maak je niet dik. Je hebt te hard gereden. Wellicht krijg je een dikke boete. Zie het als extra wegenbelasting, leer er van en zet voortaan flitsmeister aan.
Leer er van en houd je in het vervolg aan de verkeersregels is een beter advies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Napo schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:20:
[...]

Leer er van en houd je in het vervolg aan de verkeersregels is een beter advies.
Dat is jouw advies. Al ben ik het in geval van wegwerkzaamheden wel met je eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Syl29
@Napo inderdaad zal zeker in vervolg me beter aan de regels houden. Dit is voor mij de 1e keer dat ik te hard gereden heb en een boete krijg. Zeker dat ik mijn lesje wel geleerd heb.

[Voor 33% gewijzigd door Syl29 op 12-07-2020 22:24]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Napo
  • Niet online

Napo

St@m schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:21:
[...]

Dat is jouw advies. Al ben ik het in geval van wegwerkzaamheden wel met je eens.
Want regelgeving geldt niet als er geen werkzaamheden zijn?

Acties:
  • +12Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Napo schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:23:
[...]

Want regelgeving geldt niet als er geen werkzaamheden zijn?
Joh, ik weet het wel, op tweakers zit alleen perfect volk, nooit doet iemand hier wat verkeerd en als er dan een onwetend iemand komt en toch meldt dat die iets verkeerd heeft gedaan moet het hele forum melden hoe fout diegene wel niet is.

Ik geef gewoon realistisch advies, als je stevig wilt doorrijden, zorg dan dat je flitsmeister aan hebt staan. Open vervolgens ook geen topic als je op de blaren moet zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 14-06 16:30

Adjust non olet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:00
Of de TS heeft mazzel omdat het uitwisselen van gegevens nog steeds niet werkt. :X Ik weet de actuele status niet maar Nederland heeft een tijdje het verstrekken van persoonsgegevens gestopt omdat het automatisch aanvragen van Belgische persoonsgegevens niet werkte. Dat was eind 2019.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jadjong schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:37:
Of de TS heeft mazzel omdat het uitwisselen van gegevens nog steeds niet werkt. :X Ik weet de actuele status niet maar Nederland heeft een tijdje het verstrekken van persoonsgegevens gestopt omdat het automatisch aanvragen van Belgische persoonsgegevens niet werkte. Dat was eind 2019.
Een tijdje? Die afspraak over een systeem voor bekeuringen is uit 2013. Ik dacht dat dit sinds 2016 ook werkte.

[Voor 4% gewijzigd door Marzman op 12-07-2020 22:42]

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinzz
  • Laatst online: 14-06 19:57
Syl29 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:49:
@Vinzz geen idee of het een mobiele flitsploeg was, het was er echt donker niks gezien behalve de felle flits
Weet je de plek nog, wat zie je op Streetview? Misschien staat er een vaste kast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• empy
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06:23

empy

Rijdt rondjes

Ik ben 3 weken geleden staande gehouden toen ik terug kwam rijden uit Luxemburg. Dit in de buurt van Arlon. Toen hebben ze mij geflitst met 151 waar je 120 mocht. Hier gingen 10 correctiekilometers af en kwam er voor 21km/h overschrijding een bedrag uit van 119 euro. (Direct te voldoen.)
Het hangt er maar net van af hoe hard je reed en hoe de camera stond ingesteld.
Op de E19 staan maar 2 vaste flitspalen tussen Brussel en Antwerpen , en ik heb zelf nog niet eerder een mobiele paal getroffen op dat traject. (1 Vaste flitser in het midden van het traject, 1 vlak voor de Kennedytunnel). Dat terwijl ik er gemiddeld 7/8 keer per jaar rijd.

[Voor 5% gewijzigd door empy op 13-07-2020 00:00]

sys specs

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 10:00
Marzman schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:42:
[...]

Een tijdje? Die afspraak over een systeem voor bekeuringen is uit 2013. Ik dacht dat dit sinds 2016 ook werkte.
Heeft heeft ook zeker gewerkt, maar toen ging het eenzijdig stuk en heeft de andere kant het uit protest ook maar uit gezet. :D

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
empy schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:58:
Ik ben 3 weken geleden staande gehouden toen ik terug kwam rijden uit Luxemburg. Dit in de buurt van Arlon. Toen hebben ze mij geflitst met 151 waar je 120 mocht. Hier gingen 10 correctiekilometers af en kwam er voor 21km/h overschrijding een bedrag uit van 119 euro. (Direct te voldoen.)
Het hangt er maar net van af hoe hard je reed en hoe de camera stond ingesteld.
Op de E19 staan maar 2 vaste flitspalen tussen Brussel en Antwerpen , en ik heb zelf nog niet eerder een mobiele paal getroffen op dat traject. (1 Vaste flitser in het midden van het traject, 1 vlak voor de Kennedytunnel). Dat terwijl ik er gemiddeld 7/8 keer per jaar rijd.
Ik kan je vertellen, dat de mobiele ploegen met regelmaat nét voor afrit 1 (Meer) en ter hoogte van de Esso ( Minderhout ) staan, om zo de óllanders te plagen.

Tot voor kort kwam je vanaf het NL deel met 130km ( en een beetje ;) ) de grensovergang over, en viel direct in 120km zone
Belgen hielden er rekening mee ( die reden vrijwel nooit 130 ) maar de Nederlanders 'vergaten' gas terug te nemen.
De uitwisseling werkt nog wel degelijk, in de omgeving hoor ik regelmatig dat er weer een mooie brief is aangekomen.

Dat moet ik de Belgen meegeven, ze zijn een stuk klantvriendelijker dan de Nederlanders, je krijgt eerst een vraag om uitleg, en pas daarna de boete, In NL komt er zakelijk en koud een acceptgiro :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 09-06 17:14

matthewk

Ubernoob

Syl29 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:06:
Hoi ik heb een vraag,

Jammer dat je op deze manier kennis moet maken met de belgische jungle aan slecht belichte, in serie geschakelde borden waar vrijwel niemand wijs uit komt.

Ik ontvang boetes meestal pas na een half jaar, maar een rijbewijs inleveren zit er waarschijnlijk niet in. Alles hangt een beetje af van wat de totale snelheid was of je naar de rechtbank moet. Waarschijnlijk krijg je een verzoek tot minnelijke schikking tussen de 300 en 600 euro. Betaal je op tijd ga je niet naar de rechtbank moeten gaan.

Consultant - Autogek

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 07:21

Blokker_1999

Full steam ahead

Bij werkzaamheden op de snelweg in België gaat de snelheid van 120 naar 90 (300m vooraankondiging), 70 (200m) en regelmatig, maar niet altijd 50 (200 m). Door de vele ongevallen die er gebeuren bij werkzaamheden is er ook een hoog risico van snelheidscontrole, zeker in de werfzone zelf.

Je vader zal in de eerste briefwisseling kunnen aangeven dat iemand anders met de wagen reed. Gegeven de gevolgen hoop ik dat jullie dit ook gewoon correct melden.

Daar de snelheidslimiet 50 is, gaat er een correctie af van 6km/h. Daar we er vanuit kunnen gaan dat na correctie de overtreding alsnog groter is dan 40km/h is een onmidellijke inning niet mogelijk. Dit wordt in principe afgehandeld via de politierechtbank. Hiervoor zal je de nodige papieren krijgen.

Je kan naar de rechtbank gaan om je zaak te bepleiten als je dat wenst en het vonnis te aanhoren. Als het vonnis eenmaal ten utivoer zal worden gebracht en er hangt een geldboete aan vast is het aan te raden deze te betalen, indien niet zal deze opvorderbaar zijn de volgende keer dat je in België komt (of eerder, de wagen in België komt). Indien men je rijbewijs invordert zal je dit ook gemeld worden. Die invordering gaat evenwel nog niet in aangezien men zeker moet zijn dat je deze melding ontvangen hebt.

Na ontvangst van de melding kan je niets doen. Je wagen zal dan geseind worden in België en er is een grotere kans dat je een volgende keer staande wordt gehouden. Men zal je rijbewijs op dat moment niet onmiddelijk intrekken, het rijverbod gaat pas na 5 dagen in. Je kan na ontvangst van een melding ook zelf naar een Belgisch politiekantoor gaan om je te melden. In beide gevallen moet je na ontvangst van de melding van de politie je binnen de 4 dagen naar de griffie van de rechtbank begeven. Als buitenlander dien je je rijbewijs niet af te geven omdat je in eigen land nog wel recht hebt op het besturen van een voertuig en je ook terug moet geraken.

[Voor 4% gewijzigd door Blokker_1999 op 13-07-2020 08:39]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• lionels
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08:18
dit zijn de mogelijkheden

Resultaat van de berekening :

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 50
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 103.4

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
Onmiddellijke inning
311€
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

Minnelijke schikking
Niet van toepassing

Rechtbank
80-4000€
Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)De mogelijkheid bestaat dat u gedagvaard wordt.

• KrazyJay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-06 23:39
@Syl29 Een snelheidsbeperking op de snelweg zal geen 80km/h aangeven bij wegenwerken, men begint bij 90km/h met daarbij vooraankondigingen op minstens 300 meter, daarna volgt 70km/h en dan pas komt 50km/h, aangevuld met andere signalisatie. Eerst 80 en dan 50 wordt hier niet gedaan, dus dat klopt niet, die borden worden hier niet eens gemaakt dus ze inzetten terwijl ze er niet zijn is lastig.

Daarnaast, wordt er vrij stelselmatig geflitst rond wegenwerken. Die 50km/h komt niet zomaar uit de lucht vallen maar heeft kilometers aan voorsignalisatie gekend. Ook zijn de straffen doorgaans hoger bij wegenwerken omdat men hier hard inzet op het verlagen van het aantal verkeersdoden.

Juist daarmee knalt niet iedereen door de wegenwerken, enkel de buitenlanders laten zich bovengemiddeld fotograferen.

[Voor 8% gewijzigd door KrazyJay op 13-07-2020 08:28]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14-06 16:34

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Zoals altijd roept een vraag over boetes bij overtreding bij veel bezoekers de behoefte op om vooral met een opgeven vingertje te moeten melden dat de vraagsteller z'n straf verdiend (moraalridder-gedrag). Dergelijke posts zijn echt niet nodig en laat ze daarom ook in de toekomst achterwege.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09:59

Theo

moederbord

Als de flitser pal ná het 50 bord stond zou je deze nog aan kunnen vechten; je mag immers verwachten dat je niet op de snelweg hard in de remmen moet om je snelheid te veranderen. Als de flitser dus 1 meter achter het 50 bord stond zul je dit waarschijnlijk aan kunnen vechten.

Een kennis van mij heeft dit enkele jaren geleden in Duitsland gedaan. Hij werd met 200+ km/h geflitst waar je 100 mocht. De flitser stond nog geen 100 meter na het '100 bord', en daarvoor was er geen snelheidslimiet (hj reed daar 250km/h). Het is niet mogelijk om binnen 125 meter (zo'n 100 bord moet je 25 meter van te voren kunnen lezen) de snelheid van 250 naar 100 km/h te verlagen zonder een noodstop te maken waarmee de boete werd geseponeerd.

Als de flitser, het bord met 80 en 50 dus te dicht op elkaar staan waarmee je logischerwijs niet in staat kan zijn om zonder als een malle te remmen om 50 te rijden bij de flitser zou je een kans maken om het aan te vechten.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

@Theo die flitser zal niet vlak achter een bord staan en je wordt ook niet onmiddelijk van 120 naar 50 gebracht. Dat gebeurd in stappen en met vooraankondigin: 90 over 300m -> 90 -> 70 over 200m -> 70 -> 50 over 200m -> 50.

• carpebios
  • Registratie: december 2008
Commentaar op moderatie kan via DM met de betreffende mod.

[Voor 97% gewijzigd door Señor Sjon op 13-07-2020 10:14]

SR+ midnight grey, black / 18"

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:51

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Theo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:55:
Als de flitser pal ná het 50 bord stond zou je deze nog aan kunnen vechten; je mag immers verwachten dat je niet op de snelweg hard in de remmen moet om je snelheid te veranderen. Als de flitser dus 1 meter achter het 50 bord stond zul je dit waarschijnlijk aan kunnen vechten.

Een kennis van mij heeft dit enkele jaren geleden in Duitsland gedaan. Hij werd met 200+ km/h geflitst waar je 100 mocht. De flitser stond nog geen 100 meter na het '100 bord', en daarvoor was er geen snelheidslimiet (hj reed daar 250km/h). Het is niet mogelijk om binnen 125 meter (zo'n 100 bord moet je 25 meter van te voren kunnen lezen) de snelheid van 250 naar 100 km/h te verlagen zonder een noodstop te maken waarmee de boete werd geseponeerd.

Als de flitser, het bord met 80 en 50 dus te dicht op elkaar staan waarmee je logischerwijs niet in staat kan zijn om zonder als een malle te remmen om 50 te rijden bij de flitser zou je een kans maken om het aan te vechten.
In Nederland is daar ook gewoon een formule voor om te bepalen hoe dicht een flitser achter een snelheidsverandering mag flitsen om de boete houdbaar te maken.
Het kwam neer op ongeveer 2 a 3x de nieuwe snelheid in meters dacht ik.
Bij een snelheidsverlaging naar 90 km/u kan dus ongeveer na 200-250 meter geflitst worden in NL.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MAX3400

MAX3400

Semi-offtopic maar @Theo volgens mij is toch de (on)geschreven regel in Duitsland dat als je boven de Vmax uitkomt en/of boven de 130km/h, dat je ook niet verzekerd bent als er iets fout gaat, nog even afgezien van de flits-afstand / borden-afstand waar je overs schrijft? Maar dit geldt ook voor NL; het anticiperen / tijdig kunnen stoppen / reageren op noodsituatie > aangegeven snelheden op borden

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 08:28
Allereerst, bedankt om vrijwillig onze staatskas te spekken. Altijd welkom. :P

Wacht gewoon de boete af. Veel zal afhangen of je boven of onder de 100 gecorrigeerd gaat uitkomen.
Meer dan 50 te veel betekent vaak rijbewijs inleveren. Er onder is het gewoon een boete.

• MAX3400

MAX3400

cadsite schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:32:

Meer dan 50 te veel betekent vaak rijbewijs inleveren. Er onder is het gewoon een boete.
Niet voor buitenlanders en zeker niet "achteraf"; bij een staandehouding kan ik me nog voorstellen dat (tijdelijk) een persoon de rijbevoegdheid direct wordt ontzegd in het betreffende land. Maar het afpakken / innemen van een rijbewijs is best een hele lastige.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

cadsite schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:32:
Allereerst, bedankt om vrijwillig onze staatskas te spekken. Altijd welkom. :P

Wacht gewoon de boete af. Veel zal afhangen of je boven of onder de 100 gecorrigeerd gaat uitkomen.
Spijtig genoeg zit de grens op 40km/h buiten de bebouwde kom en 30km/h binnen de bebouwde kom. Als je daar boven zit gaat het altijd naar de politierechtbank en volgt er geen onmiddelijke inning. Daarvoor is de overtreding te groot. Met een toegestane Vmax van 50 betekend dat dus alles over de 90 na correctie -> politierechtbank..

• Theo

Theo

moederbord

MAX3400 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:22:
Semi-offtopic maar @Theo volgens mij is toch de (on)geschreven regel in Duitsland dat als je boven de Vmax uitkomt en/of boven de 130km/h, dat je ook niet verzekerd bent als er iets fout gaat, nog even afgezien van de flits-afstand / borden-afstand waar je overs schrijft? Maar dit geldt ook voor NL; het anticiperen / tijdig kunnen stoppen / reageren op noodsituatie > aangegeven snelheden op borden
offtopic:
Duitsers met een Duitse verzekering hebben volgens mij een clausule dat zij niet verzekerd zijn als zij meer dan 130 km/h rijden. In Nederland staat er niet zo'n clausule in je polis. Als jij met je Nederlandse auto met NL verzekering gaat racen op de Autobahn op een plek waar dat mag dan ben je nog gewoon verzekerd

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cornelison
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:05
Theo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:10:
[...]

offtopic:
Duitsers met een Duitse verzekering hebben volgens mij een clausule dat zij niet verzekerd zijn als zij meer dan 130 km/h rijden. In Nederland staat er niet zo'n clausule in je polis. Als jij met je Nederlandse auto met NL verzekering gaat racen op de Autobahn op een plek waar dat mag dan ben je nog gewoon verzekerd
Maar let op! De verzekeraar heeft wel een clausule opgenomen, dat wanneer er sprake is van roekeloos rijgedrag de verzekering alsnog niet dekt. Mag je mooi gaan beplijten waarom je die vangrail geraakt heb, zonder dat je roekeloos rijd :)

• Napo
  • Niet online

Napo

Cornelison schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:20:
[...]

Maar let op! De verzekeraar heeft wel een clausule opgenomen, dat wanneer er sprake is van roekeloos rijgedrag de verzekering alsnog niet dekt. Mag je mooi gaan beplijten waarom je die vangrail geraakt heb, zonder dat je roekeloos rijd :)
En de realiteit is dat roekeloosheid in juridische zin vrij vergaand is, harder dan 130km/u rijden op een autosnelweg zal dat niet heel snel zijn, zeker als daar geen snelheidslimiet geldt. Natuurlijk wel afhankelijk van veel factoren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nog even over >130km/h in Duitsland en de verzekering:

https://www.allianzdirect.../zu-hohe-geschwindigkeit/

Auf deutschen Autobahnen beträgt die Richtgeschwindigkeit 130 Kilometer pro Stunde. Fährst du schneller, machst du dich zwar nicht strafbar. Kommt es jedoch zu einem Unfall durch zu schnelles Fahren, kann dem Fahrer eine Teilschuld zugesprochen werden – selbst wenn er den Unfall nicht verursacht hat. In diesem Fall ersetzt die gegnerische Kfz-Haftpflichtversicherung nicht den gesamten Schaden, sondern nur einen Teil.

https://www.autohof-guide...e-versicherung-nicht.html

https://www.t-online.de/a...ie-einhalten-sollten.html

M.a.w. een overschrijding van de RICHTgeschwindigkeit, KAN gevolgen hebben bij verzekeringskwesties...

[Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 13-07-2020 11:58]

Mooie Plaatjes   

• Theo

Theo

moederbord

ehtweak schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:56:
Nog even over >130km/h in Duitsland en de verzekering:

https://www.allianzdirect.../zu-hohe-geschwindigkeit/

Auf deutschen Autobahnen beträgt die Richtgeschwindigkeit 130 Kilometer pro Stunde. Fährst du schneller, machst du dich zwar nicht strafbar. Kommt es jedoch zu einem Unfall durch zu schnelles Fahren, kann dem Fahrer eine Teilschuld zugesprochen werden – selbst wenn er den Unfall nicht verursacht hat. In diesem Fall ersetzt die gegnerische Kfz-Haftpflichtversicherung nicht den gesamten Schaden, sondern nur einen Teil.
M.a.w. een overschrijding van de RICHTgeschwindigkeit, KAN gevolgen hebben bij verzekeringskwesties...
Mits je een Duitse verzekering hebt voor je auto. Ik heb (net als de meeste Nederlanders) een NL autoverzekering, en daar staat deze clausule niet in.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Theo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:25:
[...]

Mits je een Duitse verzekering hebt voor je auto. Ik heb (net als de meeste Nederlanders) een NL autoverzekering, en daar staat deze clausule niet in.
Er zal vast wel iets in staan dat roekeloos rijgedrag niet verzekerd is. Het enige verschil is dat de verzekeringen in Duitsland de bewijslast omdraaien. Als je 250 km/uur rijdt langs auto's die 120/130 rijden vind ik dat trouwens ook wel terecht. In de praktijk zal het met een Nederlandse verzekering niet heel veel anders zijn.

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-06 00:38
Is het ook niet zo dat België opdecimes kent? Dus wanneer je een boete van de rechter krijgt van €300 moet je daadwerkelijk €2100 betalen? Of geldt dat niet voor verkeersboetes?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@TheBrut3 Ik had er nog nooit van gehoord.
Maar idd, als je moet voorkomen bij de politierechter:

https://www.intolaw.be/ve...rtredingen/wat-riskeert-u

Snelheidsboete voor de politierechtbank

Wanneer u voor de rechtbank moet verschijnen, bedraagt de geldboete voor een snelheidsovertreding tussen 10 en 500 euro, te vermenigvuldigen met de opdeciemen gebracht op 80 en 4000 euro. Voor het rijverbod beschikt de politierechter over een keuzevrijheid van 8 dagen tot 5 jaar.

Zowel de hoogte van de geldboete als de periode van het rijverbod is afhankelijk van de plaats waar u de overtreding beging, de gecorrigeerde snelheid en de omstandigheden. De politierechter kan eventueel een deel van de boete of het rijverbod met uitstel verlenen.

Mooie Plaatjes   

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:59
Stop maar even met speculeren, en wacht even rustig af.
Ik had recent nog een beperkte flitsboete (B) en de brief kwam al na 10 dagen.

Het gaat snel, of het komt niet. Doordat je in NL woont kan het iets langer duren, maar je zou snel iets moeten weten.

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:59
TheBrut3 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:42:
Is het ook niet zo dat België opdecimes kent? Dus wanneer je een boete van de rechter krijgt van €300 moet je daadwerkelijk €2100 betalen? Of geldt dat niet voor verkeersboetes?
Als je een onmiddellijke inning krijgt, dan betaal je wat er op papier staat.
In de rechtbank worden de bedragen uitgesproken, en die gaan x8 tegenwoordig.

De hoogste bedragen gelden vooral voor recidivisme, en mensen die een beetje komen lachen met de rechter, of totaal geen schuldbesef tonen.
Als je naar de rechtbank moet, best advokaat mee nemen, en braaf en nederig zijn. Wat helpt is tonen dat bv een boete van 1000€ je financiële situatie helemaal hopeloos maakt omdat je bv van een uitkering leeft van 800€ per maand.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True