Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe pc nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 28-11-2020
Goedenavond allen,

Ik ben in de markt voor een nieuwe pc omdat mijn laatste pc al 7 jaar oud is en mijn macbook niet ideaal is om vele uren achter de zitten. Ik wil de pc laten assembleren omdat ik zelf niet wil gaan knutselen. Ik wil ongeveer dezelfde build als de "[BBG] Mainstream gamesysteem - Juli 2020" laten samenstellen bij Azerty. Ik heb hier alleen nog een aantal vragen over waar ik zo snel niet een antwoord bij kan vinden. Wat ik op de site van Azerty zie kost het 125euro om te laten assembleren met Windows installatie en 1 jaar garantie.

Waarom kost een Windows licentie bij hun alleen 112euro en op internet maar 20euro? Of mag je dit niet vergelijken en zitten er nog overige Office pakketten bij?

Ben ik verplicht om die licentie bij hun af te nemen?

Kan je ook de gehele pc laten assembleren en zelf Windows installeren?

Zijn er nog goede alternatieven als Azerty? Zag Sicomputer hier voorbij komen op forum alleen kan ik nergens vinden wat hun tarieven zijn voor assembleren (als ze dat al doen?).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk browsen, tekstverwerking, thuiswerken, licht gamen (maar pc moet wel klaar zijn voor het zwaardere werk), tekenen (Autocad, Sketchup, renders maken in 3d)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal totaal ongeveer 1200euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Oude beeldschermen, muis en toetsenbord, update hopelijk rond blackfriday dan de beeldschermen voor 1 systeem of dual.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee ben een leek.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Nee

Bedankt alvast voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zie ontzettend veel vragen die je toch wel kan beantwoorden; neem aan dat je met 4 jaar aanwezig op T.net echt al had gehoord van de Shop-Reviews, de (letterlijk) honderden topics over de licentie-kosten, de tientallen topics over hoe je Windows installeert / kapot maakt / prive maakt / etc.?

Mag ik subtiel zeggen: je doet de moeite niet eens? Op SIcomputers heb je op de eerste pagina de systemen -> PC Configurator en 1 klik verder staat dat assembleren 79.99 kost bij ze.

Aangezien Black Friday nog 4 maanden weg is, zou ik tegen die tijd een goed / beter topic voor een PC starten; in 4 maanden kan er veel veranderen aan prijzen en configuraties; allicht kom je t.z.t. beter uit om bij een (goede) Nederlandse shop een mooie deal te scoren?

[Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 12-07-2020 20:51]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22:17
Je kan inderdaad laten assembleren zonder Windows installatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Vooralsnog ontbreekt het aan eigen inzet. De ene helft van je vragen is met een paar klikken uit te zoeken. De rest kan de helpdesk van azerty je mee helpen. Kom je er niet uit, open dan een topic en geef aan wat je gevonden hebt en waarom dag onduidelijk is.

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True