Stuurwielbediening Renault Scenic

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo001
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-03 16:33
Voor Renault Scenic uit 2003 wil ik een nieuwe radio instellen waar de stuurbediening het ook doet.

Ik heb een kabel gezien die van de stuurbediening naar boardcomputer gaat ( waar tijd en melding worden weergegeven ). Vanaf daar loopt een kabel weer naar beneden en deze hangt los. Ik neem aan dat die in mijn radio moet komen? Zie foto met gele stekker.

Kan iemand mijn advies geven of dat inderdaad de kabel is die in een nieuwe radio zou moeten passen zodat stuurbediening gaat werken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo001
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56Rmo-NCdeYTePeofjo8Dls7AbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T6pMtVUxqDnkckugDM9doE6m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znR_pKCP61qim7oYIdpgf8NodKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhfA2E8v6WW2cAEXsBSIWQvy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die connector in propietory ( in die richting ;) )
Je kan niet elke radio er op aansluiten, ik had in mijn Scenic destijds een Yatour interface achter de aftermarket radio

https://www.carinterface....ult-autoradios_ytm06-ren8

( even kijken welke stekker, er zijn er twee, meen ik )

Andersom ) wat jij denk ik bedoelt kan ook
https://broditnederland.n..._4_ISO-Mini_ISOconne.html

is wat prijziger

[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 12-07-2020 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Tenzij je een originele radio gaat gebruiken zul je een apparaatje er tussenin moeten zetten die dat vertaald naar je radio (die dan dus ook stuurwielbediening moet ondersteunen) omdat het merkspecifiek is. Best een gedoe nog.

Zoals hierboven aangegeven is vaak een Yatour achter de originele radio makkelijker.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 12-07-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo001
Hi! Ik wil liefst niet een originele radio terugzetten maar een moderne met bluetooth en USB...

Uit jullie reactie begrijp ik dat die gele kabel van de foto dus wel het juiste kabeltje, maar die niet zomaar in een radio geplugd kan worden. Ik moet daar dus nog eentje tussen stoppen die vervolgens een radio in kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Jo001 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:05:
Hi! Ik wil liefst niet een originele radio terugzetten maar een moderne met bluetooth en USB...

Uit jullie reactie begrijp ik dat die gele kabel van de foto dus wel het juiste kabeltje, maar die niet zomaar in een radio geplugd kan worden. Ik moet daar dus nog eentje tussen stoppen die vervolgens een radio in kan?
Daar moet een apparaat tussen die het vertaald van Renault-stuurwiel naar X=jou nieuwe radio, en die gaat weer naar je radio.

Bluetooth en USB kan je ook met een Yatour toevoegen, en dat is veel makkelijker, hoewel het bedieningsgemak soms iets te wensen over laat.

Niet zomaar elke autoradio ondersteund stuurwielbediening en het protocol is niet standaard bij alle auto's hetzelfde dus daat zit een beetje je probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 12-07-2020 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Jo001 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:05:

Zie mijn 2e linkje ....
Dat is de betreffende connector/converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo001
FreshMaker schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:38:
[...]

Zie mijn 2e linkje ....
Dat is de betreffende connector/converter
Ja top. En dat moet ik dus wel een radio kopen waar zo n DUBBELE stekker in kan,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Een etage hoger ( stuurbediening Renault, staan meerdere smaken.

De positie op deze foto, is de 'auto-kant'
De andere kant is waar de radio op aangesloten wordt.

Die zijn al een aantal jaren gestandaardiseerd ( het zijn de autofabrikanten, die zich niet altijd aan de regeltjes houden met hun bedrading/koppelingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Jo001 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:37:
[...]

Ja top. En dat moet ik dus wel een radio kopen waar zo n DUBBELE stekker in kan,
Die dubbele stekker is een standaard ISO-aansluiting. Één stekker is voor alle stroomaansluitingen, de andere voor de luidsprekers. Vrijwel iedere aftermarket radio maakt gebruik van deze stekkers, of wordt met een verloop geleverd van een merkspecifieke aansluiting naar deze stekkers.
De enige reden dat een aftermarket radio deze aansluitingen niet heeft, is omdat er achter op de radio niet altijd ruimte is hiervoor.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1