Slecht internet door (waarschijlijk) woonplek.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naudvr
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-07-2020
Beste,
ik en mijn broers hebben al een tijd problemen met wifi. Wij (gamers) vinden dit vervelend en we weten ook niet goed het probleem ervan. Het zou kunnen liggen aan de plek waar we leven namelijk Gendt. We leven namelijk in een poldergebied. Het kan ook liggen aan onze modem namelijk de Experia Box V10. Hebben jullie misschien tips hoe wij betere internet kunnen krijgen voor gamen/globaal. Ik heb al veel op internet gezocht en heel veel dingen geprobeerd om de internet te verbeteren voor het gamen. Het mocht allemaal niet baten. Ik weet het niet zeker, maar volgensmij hebben we geen router. Zouden we er een moeten kopen en dan koppelen aan de modem of wat? Zou ik een wifiversterker moeten kopen in het stopcontact op mijn kamer en met een internetkabel naar mijn pc? (Het is vooral slecht voor het gamen.) Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Mvg Naud

Alle reacties

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09
Gewoon een bedraad netwerk aanleggen en wifi niet gebruiken voor het gamen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:04
Wat voor een internetverbinding heb je? ADSL? Glasvezel?

Welke snelheden haal je als je een PC bedraad met de modem/router verbindt?

Zoek eerst eens uit of het probleem in de internetverbinding (dus het stuk tot aan de modem) zit of in het thuisnetwerk (wifi).

Sowieso zou ik voor zoiets geen wifi gebruiken als er een andere optie is.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een EBv10 is modem & router in 1. :)

Maar, allicht een tip: KPN maakt al weken / maanden reclame met hun super WiFi boosters. Heb je daar al gevraagd of ze uberhaupt kunnen helpen? Wie weet zegt de medewerker wel "Mr. @naudvr , uw internet is gewoon niet snel genoeg om met 3 mensen tegelijk te kunnen gamen want zus & zo maar voor prijs y kunnen we een alternatieve / betere snelheid aanbieden"?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

jgj82

Ja, maar = nee

Xander schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:01:
Wat voor een internetverbinding heb je? ADSL? Glasvezel?

Welke snelheden haal je als je een PC bedraad met de modem/router verbindt?

Zoek eerst eens uit of het probleem in de internetverbinding (dus het stuk tot aan de modem) zit of in het thuisnetwerk (wifi).

Sowieso zou ik voor zoiets geen wifi gebruiken als er een andere optie is.
Ik was al een heel verhaal aan het typen, maar je was me voor.

@naudvr

Je hebt geluk: de Experia Box is een modem gecombineerd met router. Je hebt 4 1GB poorten ter beschikking. Nu is het aan jullie om UTP-kabels naar de pc's/laptops te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:37
Doe eens een test via speedtest.net en deel de link/afbeelding met de resultaten (via share > link > forum).

Dan krijg je zoiets te zien op Tweakers.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9746359461.png

[ Voor 54% gewijzigd door Rub147 op 12-07-2020 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rub147 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:07:
Doe eens een test via speedtest.net en deel de link/afbeelding met de resultaten (via share > link > forum).

Dan krijg je zoiets te zien op Tweakers.
[Afbeelding]
Dat zegt niks; dat computer A een speedtest doet, wil niet zeggen dat computer B t/m Z allemaal optimaal zitten aangesloten. Als je wil kijken of "intern" het ook goed gaat, zal je met iPerf aan de gang moeten.

/edit: net even geprobeerd dat speedtest. Puur door 1 driver-vinkje, komt mijn laptop niet boven een bepaalde waarde. Oftewel, speedtest zegt dus weinig / niets :)

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 12-07-2020 18:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:37
MAX3400 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:10:
[...]

Dat zegt niks; dat computer A een speedtest doet, wil niet zeggen dat computer B t/m Z allemaal optimaal zitten aangesloten. Als je wil kijken of "intern" het ook goed gaat, zal je met iPerf aan de gang moeten.
Tja, als de lijn die binnenkomt al hoge ping heeft of traag is hoef je het interne netwerk ook niet te testen ;) . Het gaat even om het beeld wat er aan de hand zou kunnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Rub147 op 12-07-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naudvr
Bedankt voor alle reacties. Was nog ff uitvinden hoe ik moest reageren. Heb bedraad internet meerdere malen geprobeerd, maar hierdoor is mijn internet juist slechter. Ik heb namelijke een erg sterke wifi usb waardoor die beter presteert dan de internet kabel. En nee wij hebben geen glasvezel. De aanleg zou nu 2250,- kosten en dat gaat net iets te ver. Dat is dus een groot probleem, maar dat betekent niet dat onze internet het zo slecht zou moeten doen. Mijn speedtests verschillen altijd. Soms 21 ping, 10 download en 3 upload (dat is het beste wat ik kan halen) en soms ook slechter. Dit is wat ik nu op het moment heb https://www.speedtest.net/result/9780737914.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
naudvr schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:04:
Bedankt voor alle reacties. Was nog ff uitvinden hoe ik moest reageren. Heb bedraad internet meerdere malen geprobeerd, maar hierdoor is mijn internet juist slechter. Ik heb namelijke een erg sterke wifi usb waardoor die beter presteert dan de internet kabel. En nee wij hebben geen glasvezel. De aanleg zou nu 2250,- kosten en dat gaat net iets te ver. Dat is dus een groot probleem, maar dat betekent niet dat onze internet het zo slecht zou moeten doen. Mijn speedtests verschillen altijd. Soms 21 ping, 10 download en 3 upload (dat is het beste wat ik kan halen) en soms ook slechter. Dit is wat ik nu op het moment heb https://www.speedtest.net/result/9780737914.png
Dat is vast ADSL.. en dan zit je ver van het verdeelpunt, anders was de snelheid wel hoger. Wat voor snelheid heb je via je mobiel (4G)? Of wat dacht je van internet via de satelliet? Dat laatste zal wss wel nadelig zijn voor gamen (denk ik).

...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Als je wi-fi verbinding sneller is dan een kabel gaat iets goed fout. Een goede kabel is áltijd sneller dan een wi-fi verbinding, ongeacht of je een dure USB wi-fi adapter hebt of niet.

Alleen dat lijkt hier niet het probleem te zijn want die snelheden van speedtest moet je zelfs met een super brakke wi-fi verbinding kunnen halen. Wat voor abonnement heb je als je bij KPN kijkt?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heb bedraad internet meerdere malen geprobeerd, maar hierdoor is mijn internet juist slechter. Ik heb namelijke een erg sterke wifi usb waardoor die beter presteert dan de internet kabel.
Sorry, maar dat kan helemaal niet, dan gebruik je slechte kabel of slechte apparatuur. Bij afstanden tot 100m (de max van Ethernet) is bekabeld in alle opzichten sneller en betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Precies, bekabeld is altijd sneller.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:18:
Precies, bekabeld is altijd sneller stabieler.
Als je bedraad een 100Mbit verbinding hebt en via wifi AC dan kan je wifi nog altijd sneller zijn dan je bedrade verbinding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93986

sypie schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:33:
[...]

Als je bedraad een 100Mbit verbinding hebt en via wifi AC dan kan je wifi nog altijd sneller zijn dan je bedrade verbinding.
De eerste router of AP die die combi aanbied moet ik nog tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
sypie schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:33:
[...]

Ja, maar het is duidelijk dat @naudvr niet tegen dergelijke limieten aanloopt. Je bedoeld denk ik 1000Mbit, aangezien de standaard / reguliere apparatuur en bedrading 125MB per seconde kan doorvoeren.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Nee, ik bedoel geen 1000Mbit. Ik wil alleen de stelling weerleggen dat bedraad altijd sneller is dan wifi, ook in deze tijden nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
sypie schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:40:
Nee, ik bedoel geen 1000Mbit. Ik wil alleen de stelling weerleggen dat bedraad altijd sneller is dan wifi, ook in deze tijden nog.
Oke, maar hoezo zou iemand een 100Mbit bedrade verbinding hebben? Volgens mij is 1000Mbit al jarenlang de standaard.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Nou ja, niet overal... Hier hangt een Tele2 modem die maar 100Mbit doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:41:
[...]

Oke, maar hoezo zou iemand een 100Mbit bedrade verbinding hebben? Volgens mij is 1000Mbit al jarenlang de standaard.
Ik heb zat mensen gehad die een random utp kabel uit de kast pakte, want die hadden ze nog wel, welke dus maar 4 aders had. En ook vaak zat dat kabels in de muur etc een paar kapotte aders had, waardoor 100mbit ook de max is, als je geluk hebt dat die aders wel heel zijn.

Het kan dus zeker, maar met adsl met 10mbit down merk je 100mbit ook niet eens, dus dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
sypie schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:42:
Nou ja, niet overal... Hier hangt een Tele2 modem die maar 100Mbit doet...
Stel dat dat zo is, dan zou ik denken dat de interne interface 100Mbit ondersteund. En dan via WiFi interface ook te gelimiteerd wordt door deze 100Mbit (ook al kan dit WiFi interface 1000Mbit doorvoeren), of zie ik dat verkeerd?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naudvr
4G Geeft ook ongeveer slechte verbinding aan. Hoe gek het ook klinkt het is ongeveer hetzelfde internetskabel en wifi. Ik heb hier een klein beetje verstand van dus echt niet veel ofzo, maar zou het misschien wat zijn dat we multi-room wifi gaan kopen of ik internet repeaters en dat ik er een op mijn kamer zet. Of natuurlijk een extra goede router erbij. We hebben nu een router en modem in een. Bedankt allemaal voor de reacties nogmaals. Ik waardeer het echt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09
Je moet eerst uitzoeken waar het probleem zit. Dat doe je doorgaans door je apparaat met een korte en gegarandeerd goed werkende kabel te verbinden met de modem en dan met één apparaat te testen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:15
Gaming over Wifi is gewoon niet aan te raden dankzij eventuele hops in latency. Voor internetten en browsen werkt het goed maar enige lagspikes zal je merken via wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
naudvr schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:06:
4G Geeft ook ongeveer slechte verbinding aan. Hoe gek het ook klinkt het is ongeveer hetzelfde internetskabel en wifi. Ik heb hier een klein beetje verstand van dus echt niet veel ofzo, maar zou het misschien wat zijn dat we multi-room wifi gaan kopen of ik internet repeaters en dat ik er een op mijn kamer zet. Of natuurlijk een extra goede router erbij. We hebben nu een router en modem in een. Bedankt allemaal voor de reacties nogmaals. Ik waardeer het echt!!
Op zich wel logisch dat speedtest hetzelfde aangeeft voor wi-fi en kabel als je WAN verbinding gewoon slecht is. Wat voor abonnement heb je volgens KPN?

Als je met kabel kan aansluiten heeft dat altijd de voorkeur. Wi-fi verbinding is altijd trager dan een kabel verbinding (intern LAN sowieso, WAN is vaak beperkt door ISP). Daarnaast is een kabel stabieler en betrouwbaarder, wi-fi kan ineens gestoord worden. Ping spikes komen vaker voor op wi-fi.

Wi-fi repeaters moet je al helemaal niet mee beginnen, dat is gewoon zooi. Mesh systemen klinken ook leuk maar altijd nog slechter dan een kabeltje trekken.

Belangrijkste is om uit te vinden of het aan jouw apparatuur ligt of aan de WAN kant. Als het aan de WAN kant ligt maakt het niet uit wat je koopt maar gaat het niet beter worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien ten overvloede, maar het helpt ook niet wanneer je broers gelijktijdig nog even een flinke download aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naudvr
Ramon bedankt voor je reactie en tijd, maar je hebt dat al een paar keer herhaalt. Ik gebruik nu ook een internet kabel een goede naar mijn modem toe en alles gaat veel slomer, hogere ping in gamen en zelfs mijn speedtest resultaten zijn slechter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
naudvr schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:09:
Ramon bedankt voor je reactie en tijd, maar je hebt dat al een paar keer herhaalt. Ik gebruik nu ook een internet kabel een goede naar mijn modem toe en alles gaat veel slomer, hogere ping in gamen en zelfs mijn speedtest resultaten zijn slechter.
Dan moet je toch op zoek naar het probleem. In principe kan het niet, wat jij zegt. In de praktijk zit er wellicht een onverwachte bottleneck.

Installeer dan eens Pingplotter om te kijken wat de ping is (naar internet) in de loop van de tijd, en of dit wellicht vaker wegvalt? (=packet loss).
En de speedtest-resultaten.

Dit doe je voor zowel bedraad als via Wifi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-05 23:30
Stap 1: kijken wat er max kan binnen komen aan DSL verbinding via https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/
Geen Ziggo aanwezig neem ik aan? En hier zaten we ook in buitengebied (max 2 mbit down) en hebben we ook ruim 2000 euro betaald voor glasvezel, dat was het dubbel en dwars waard.
Eventueel KPN buitengebied mogelijk? https://www.kpn.com/internet/internet-buitengebied.htm

Stap 2: PC/laptop met een directe kabel op je Experiabox, hiermee zou je met een speedtest in theorie dezelfde snelheid kunnen halen als gevonden op fourstack. Zo niet verwacht ik ergens iets mis met je aansluiting. In dat geval, hoe is je Experiabox met je ISRA punt verbonden? (foto?)

Stap 3: Zorgen dat internet netwerk in orde is. Kijk eerst eens rond op Netwerken, daar komen dagelijks topics langs met mensen die lage interne snelheden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
Dan heb je een probleem op je bekabelde netwerkverbinding, als het echt een goede kabel is én verder alles OK is zou dat absoluut niet mogen. Misschien heb je met wi-fi daar ook wel last van maar merk je het minder. Kan je eens aangeven wat voor abonnement je hebt bij KPN (theoretische maximale snelheid up & down)

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de opzet van het netwerk: hoe is alles verbonden en wat voor apparatuur gebruik je? TV ontvangers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Ik heb namelijke een erg sterke wifi usb waardoor die beter presteert dan de internet kabel.
Dat kan niet. Het kan via Wifi natuurlijk niet harder gaan dan dat het binnenkomt. En met een bedrade verbinding zit je veel dichter bij het maximaal haalbare gezien de verbinding naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 23:09
echt beter als wat die nu heeft gaat waarschijnlijk niet worden
hij zit namelijk tussen de 3 en 5km vanaf centrale(afhankelijk van welke kant buitengebied die woont). er staan geen buitenringen.
krijgt adsl2plus lijn geleverd vanaf de centrale,

er is vanuit digitale stad project geweest glasvezel in het buitengebied van gemeente lingewaard. dat is door kpnnlnetwerk aangelegt, toen project liep kon de betreffende klant voor 1700euro aangesloten worden.
project lingewaard is klaar kan die glasvezel alsnog laten aansluiten tegen het na aansluit tarief daarvoor zal die contact moeten opnemen met digitale stad wat daar precies de kosten van mijn.

[ Voor 6% gewijzigd door jopoh op 19-07-2020 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

naudvr schreef op zondag 19 juli 2020 @ 15:06:
4G Geeft ook ongeveer slechte verbinding aan. Hoe gek het ook klinkt het is ongeveer hetzelfde internetskabel en wifi.
+
Ik lees hier hele rare dingen. Niet dat ik je niet geloof maar
  • Alle verbindingen zijn even traag? Zelfs 4G vs. ADSL?
  • Het interne netwerk gaat trager met UTP-kabels dan zonder?
  • Enkele metingen van je kwamen niet boven de 10Mbps / 3Mbps training-speed uit?
Als bovenstaande alle 3 waar is: ik zou even met je broers wat geld op tafel leggen, je ISP bellen, de situatie zo GOED mogelijk proberen uit te leggen en goed aanhoren wat ze aan ideeen / abonnement / monteur / storingsdienst voor je hebben.

Laat ik voorop stellen: ik kan me op geen enkel moment voorstellen dat 4G even traag is als je upload op je PC. Als dat wel zo is, dan haal "of" jij iets verschrikkelijk door elkaar aan termen / aansluitingen "of" iets is wel zooo vreemd aangesloten in de wijk; dat ga je niet oplossen hier op het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom geld op tafel leggen? Hier moet je gewoon de helpdesk voor bellen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:26

M2M

medicijnman

Als ik de ADSL snelheid zo bekijk, dan is dat nauwelijks voldoende voor een enigszins degelijke internet-ervaring. Even een update binnen hengelen kost je de hele dag op deze manier.

Een slechte game ervaring kan komen door 1 van de volgende 3 dingen;

- latency
- te weinig bandbreedte
- Packetloss

Die eerste en laatste zijn eenvoudig te testen door een command prompt te openen en ping -t www.google.nl in te typen. Laat 'm een half uurtje lopen en houd ongeveer de pingtijden in de gaten. Heb je packetloss, dan komen niet alle gestuurde pakketjes terug. door control+C in te drukken na een half uur wordt de test afgebroken en krijg je te zien hoe slecht het is.

Herhaal dit voor een bedrade verbinding en een draadloze variant, waarbij je de computer voor de bedrade test het beste even naast de router kunt slepen.

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JvS schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:25:
Waarom geld op tafel leggen? Hier moet je gewoon de helpdesk voor bellen.
Je denkt toch zeker niet dat de helpdesk hun (zoals ik het lees) eigen brakke interne netwerk gaat oplossen? Je maakt mij ook op geen enkel moment wijs dat een "goede WiFi USB adapter" stabieler & sneller werkt dan een Cat5e-kabeltje van de MM?

Of dat de helpdesk gaat oplossen dat 3Mbps upload over koper hetzelfde is als op een 4G-device?

KPN, als voorbeeld, levert tegen een meerprijs een monteur die ook je interne netwerk bekabelt (waar mogelijk qua buizen / ruimte) dus vandaar dat ik aangaf dat er mogelijk geld mee gemoeid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

MAX3400 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 19:28:
[...]

Je denkt toch zeker niet dat de helpdesk hun (zoals ik het lees) eigen brakke interne netwerk gaat oplossen?
Oh, ik vind dit verhaal dermate vaag, dat ik die conclusie niet eens zou trekken :). En ik denk dat dit zonder direct vraag/anwoord (praten) niet via een forum op te lossen gaat zijn :P. Het is dermate vaag dat ik me zelfs afvraag of het echt is...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Laatst online: 04-05 17:04
Luxicon schreef op zondag 19 juli 2020 @ 14:44:
[...]

Stel dat dat zo is, dan zou ik denken dat de interne interface 100Mbit ondersteund. En dan via WiFi interface ook te gelimiteerd wordt door deze 100Mbit (ook al kan dit WiFi interface 1000Mbit doorvoeren), of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd..
Mijn tv doet via WiFi ruim 800mbit/s, bekabeld heeft Sony er een 100Mbit chip in gestopt... premium tv uit 2019... :'( :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

ExiZTeNcE schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:30:
[...]

Dat zie je verkeerd..
Mijn tv doet via WiFi ruim 800mbit/s, bekabeld heeft Sony er een 100Mbit chip in gestopt... premium tv uit 2019... :'( :|
Kunst...

Het gaat hier om uitspraken van snelheden die amper boven de 20Mbps uitkomen aan de WAN-kant. Dan maakt het dus weinig uit of iemand een kabel van 2 kwartjes of een dure USB-WiFi heeft (algemeen) echter toch wordt beweerd dat USB sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwart de TS ook megabit en megabyte niet?

[ Voor 40% gewijzigd door Borromini op 19-07-2020 20:38 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Borromini schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:37:
Verwart de TS ook megabit en megabyte niet?
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/9780737914.png
Denk het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Qua snelheden op z'n LAN bedoelde ik ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Laatst online: 19:00
@naudvr

Zou je eens op de experiabox kunnen inloggen en kijken waar het modem zelf op intraint?
Dan kunnen we iig 1 discussie beëindigen ;)

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Laatst online: 04-05 17:04
MAX3400 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:32:
[...]

Kunst...

Het gaat hier om uitspraken van snelheden die amper boven de 20Mbps uitkomen aan de WAN-kant. Dan maakt het dus weinig uit of iemand een kabel van 2 kwartjes of een dure USB-WiFi heeft (algemeen) echter toch wordt beweerd dat USB sneller is?
Was verder ook weinig on topic, en ook niet mijn punt.. Antwoord op de vraag van een andere tweaker..
Hoewel een ethernet verbinding niet altijd sneller is als WiFi is hij sowieso stabieler, zeker met deze Wan Snelheden merk je niks ervan. Zinloze discussie verder want zoals je zegt is dat niet het punt hier.. Probleem van de TS zit hem waarschijnlijk ook niet zozeer in de interne verbinding, maar aan de brakke WAN kant idd.

Eens met @DaRk PoIsOn , benieuwd wat de de V10 voor waardes aangeeft. Als TS een Speedtest doet terwijl de tv aanstaat (ervan uitgaande dat er iTV aanwezig is) of zijn broer net zit te gamen oid blijft er vd 10Mbit Max ook weinig over en gaat de Ping ook omhoog.. Verbinding loopt gewoon meteen vol.
Klein gokje, maar gezien poldergebied, denk ik dat er weinig meer in zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Ik gebruik nu ook een internet kabel een goede naar mijn modem toe en alles gaat veel slomer, hogere ping in gamen en zelfs mijn speedtest resultaten zijn slechter.
Dat is heel bijzonder. Om niet te zeggen raar. Langzamer zou misschien kunnen als je onboard ethernetadapter 10mbit of 100mbit/halfduplex is, ofzo. En je een usb-wifi adapter gebruikt.

Kan van alles zijn, bijv:
Kabel = rot.
Netwerkkaart in pc = rot.
Niet juist geconfigureerde netwerkkaart.
Je gebruikt power-lan.
Je hebt ergens een switch aangesloten die geen igmp-snooping kan, ofzo.

Test eens: Alle apparatuur loskoppelen (dus ook de tv ontvanger), alleen 1 device via kabel van experia naar pc aansluiten. Dus alleen dsl en 1 van de 4 lan poorten.

Het helpt als je antwoord geeft op de eerder gestelde vragen:
FoxLenny schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:25:
Stap 1: kijken wat er max kan binnen komen aan DSL verbinding via https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/
xh3adshotx schreef op zondag 19 juli 2020 @ 17:30:
Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de opzet van het netwerk: hoe is alles verbonden en wat voor apparatuur gebruik je? TV ontvangers?
DaRk PoIsOn schreef op zondag 19 juli 2020 @ 20:47:
Zou je eens op de experiabox kunnen inloggen en kijken waar het modem zelf op intraint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Laatst online: 19:00
@JaDatIsPeter @ExiZTeNcE

Als ik wat willekeurige postcodes pak in Gendt, is het of Max 10mbit of glasvezel.

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:05
Ik heb even rondom Gendt zitten klikken en daar ligt eigenlijk overal ftth (glasvezel tot in huis)
Dus gewoon even glasvezel aanvragen, kabeltje ligt waarschijnlijk al onder je stoep, vorige bewoners hebben het waarschijnlijk geweigerd binnen aan te leggen.

Het alternatief is een duur 4G pakket of verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

jeroen3 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:10:
Ik heb even rondom Gendt zitten klikken en daar ligt eigenlijk overal ftth (glasvezel tot in huis)
Dus gewoon even glasvezel aanvragen, kabeltje ligt waarschijnlijk al onder je stoep, vorige bewoners hebben het waarschijnlijk geweigerd binnen aan te leggen...
Dat heeft de TS al geprobeerd
... En nee wij hebben geen glasvezel. De aanleg zou nu 2250,- kosten en dat gaat net iets te ver...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 23:58
tja 2 pagina's posts en er is nog geen grammetje nuttege informatie gepost.

0. schakel alle wifi en aangesloten lan apparaten uit behalve natuurlijk de modem/router.

1. wat is de link speed van je kabel. Start> typ netwerkcentrum > klik op de blauwe text Ethernet aan de rechter helft van de pagina > in de popup staat snelheid.

2. Typ start > cmd > typ: Ipconfig /all en paste de text hier.

3. start > cmd > ping 192.168.xxx.1 (haal de default gateway of DHCP server uit de paste van 2 en vul de 3de reeks in op de xxx gevolgd bij enter) > en paste de resultaten hier.

4. start > cmd > ping 8.8.8.8 > post resultaten hier

5. start > cmd > tracert speedtest.net > post resultaten hier.

Met deze informatie kunnen we mogelijk zien of er wat niet correct is binnenshuis of buitenshuis. Al het bovengenoemde testen met kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-05 02:08
Ik heb namelijke een erg sterke wifi usb waardoor die beter presteert dan de internet kabel.
[Metafor]dan heb je een hele goede 1 richtingverkeer landweg te pakken.[/Metafor]
Wif blijft gewoon half-duplex techniek. met mimo kan je wat oplossen maar dat doet de EXv10 niet.
Koper kabel is in in ieder geval nog een 2 richting verkeer

Als je kabel slechter is dan wifi gaat er een hoop mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naudvr
Dank allemaal voor de hulp, had al overlegd over de glasvezel is toch iets te veel als je heel misschien van plan bent om in een jaartje of 1,2 te verhuizen. Heb mijn modem instellingen nog even goed bekeken en het een en daar veranderd. Doet het al een stuk beter, wat wel erg jammer is dat ik mijn games niet bijvoorbeeld kan streamen naar twitch of youtube voor vrienden. (Had ik sowieso al niet verwacht)

Nogmaals dank voor al jullie hulp,
mvg Naud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Je moet weten wat je DSL/PTM stats zeggen in je modem als je iets zinnigs over verbetering wil zeggen.
Voor 6 maanden alleen al zou ik glasvezel kopen...
Pagina: 1