Veilige download codec pack

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JA93
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-11-2021
Goedemiddag Tweakers,

Ik ben opzoek naar een veilige download van een codec pack.

Nadat ik gisteren probeerde k-lite codec pack van free codecs (officiele site) te downloaden gaf mijn windows downloadscanner in edge aan mogelijk onveilig. Dit dus afgebroken.

Daarna de media player codec pack gedownload van de officiele website. Deze site had een keurige https verbinding en de download kwam door de windows download scanner in edge heen. Toen ook nog het bestand gescant met avg internet security (betaalde versie) en niks gevonden.

Ik dat uitvoeren en tijdens uitvoeren kwam er chromium ongewenst op mijn pc terecht en werd er door malwarebytes rotzooi gevonden. Hierna heb ik de pc die ik opnieuw aan het installeren was nog maar een keer opnieuw geinstalleerd en schijf geformatteerd om er 100% zeker van te zijn dat die rotzooi weg is.

Mijn vraag is nu: Wie weet er een codec pack die wel vrij is van rotzooi en gewoon doet wat het moet doen? En waar veilig te downloaden?

Jammer dat de microsoft store dit soort dingen niet bevat die gecontroleerd zijn door microsoft zelf. Kijk maar naar google play store. Daar is op een heel enkel geval na (zeldzaam) alles rotzooi vrij.

Beste antwoord (via JA93 op 12-07-2020 17:56)

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 20:02
Klite heb ik heel lang gebruikt en soms nog, je kan er geweldig leuk mee tweaken, oa systeemvak icons verbergen, thumbnails van alle video file types en diverse subtitles settings. Ik gebruik het niet vaak meer, maar deze is volgens mij wel de beste.

Op deze pagina is de officiële directe download mirror te vinden en is gewoon veilig ondanks wat Edge zegt, Firefox zegt er bij mij niks over.

https://codecguide.com/do...e_codec_pack_standard.htm

Let bij installeren heel goed op wat je aanklikt, er zit bijna altijd een offer tussen van andere software, dat geldt voor veel meer software dan dit trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door pennywiser op 12-07-2020 20:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https zegt niks overigens; alleen dat er een SSL-certificaat aan een website hangt maar niet "wat" die website aan meuk aanbiedt :)

Maar, wat wil je exact? Het K-Lite Codec pack? Of een hele specifieke codec?

Losse codecs kan je over het algemeen heeeeeel vaak gewoon downloaden bij de (initiele) uitvinder / instituut. Daarnaast zijn bijna alle players tegenwoordig al voorzien van alle codecs dus je wil iets heel exotisch afspelen?

/edit: https://www.free-codecs.com/k_lite_codec_pack_download.htm bekeken, spul gedownload (via Firefox) maar daarna gaat Windows Defender niet af.

Ook Virus Total vind niks: https://www.virustotal.co...518ac3dd2fb7787/detection

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 12-07-2020 17:37 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:36

FreakNL

Well do ya punk?

Vroeger had je van die codec packs nodig (hoe heette die hele bekende ook weer?) maar tegenwoordig ben je met MPC-HC en VLC toch klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik vraag mij zelfs of wat je nog meer nodig hebt naast alleen VLC.. welke codecs mis je dan nog ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JA93
Gaat om dts geluid af te kunnen spelen bij een dvd via kodi. Dolby werkt wel maar DTS niet. En ook om blu-rays af te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:08

Wildfire

Joy to the world!

FreakNL schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:37:
Vroeger had je van die codec packs nodig (hoe heette die hele bekende ook weer?) maar tegenwoordig ben je met MPC-HC en VLC toch klaar?
Als je die players gebruikt wellicht wel. Als dat niet zo is, dan is bv. LAV een goed alternatief. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JA93 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:44:
Gaat om dts geluid af te kunnen spelen bij een dvd via kodi. Dolby werkt wel maar DTS niet. En ook om blu-rays af te kunnen spelen.
BD-images met Kodi kan je wel vergeten; ik zou een licentie Cyberlink kopen :)

En DTS? Dat kan ook aan jouw device liggen en niet zozeer aan het aanwezig zijn van de codec. Allicht kan je iets meer achtergrond geven hoe alles aangesloten en geconfigureerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JA93
Het gaat om een creative soundblaster x-fi met logitech z5500 speakers. Aangesloten via optisch. In windows geluid dts aanstaan op spdif uit apparaat op standaard. Bij test zeggen de speakers er is dts geluid, dus geluidskaart werkt. Alleen in kodi werkt het niet. Dolby prima, DTS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinoudkil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10
FreakNL schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:37:
CCCP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 21:42
En heb je ook gelezen wat die meldingen aangeven?
This file is not commonly downloaded so might be unsafe.
Dit gebeurt met elke update van K-Lite Codec Pack (dan wel K-Lite update) tot deze weer een aantal keer is gedownload en als veilig beoordeeld. (Je kan onder extra details trouwens wel aangeven dat je hem toch wil bewaren).

Ik kan me niet herinneren dat er extra wares inzaten maar goed ik gebruik daar ook UnChecky voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Starke op 12-07-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JA93 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:50:
Het gaat om een creative soundblaster x-fi met logitech z5500 speakers. Aangesloten via optisch. In windows geluid dts aanstaan op spdif uit apparaat op standaard. Bij test zeggen de speakers er is dts geluid, dus geluidskaart werkt. Alleen in kodi werkt het niet. Dolby prima, DTS niet.
Volgens mij is DTS alleen supported over TOSLINK als je een software-decoder hebt. Het gaat in ieder geval niet via passthrough werken, zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Klite heb ik heel lang gebruikt en soms nog, je kan er geweldig leuk mee tweaken, oa systeemvak icons verbergen, thumbnails van alle video file types en diverse subtitles settings. Ik gebruik het niet vaak meer, maar deze is volgens mij wel de beste.

Op deze pagina is de officiële directe download mirror te vinden en is gewoon veilig ondanks wat Edge zegt, Firefox zegt er bij mij niks over.

https://codecguide.com/do...e_codec_pack_standard.htm

Let bij installeren heel goed op wat je aanklikt, er zit bijna altijd een offer tussen van andere software, dat geldt voor veel meer software dan dit trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door pennywiser op 12-07-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Meer DTS vragen op Z5500 :)
JA93 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:56:
Oke. Bedankt. Dan ga ik k-lite downloaden via de link van vinzz.
Dus omdat een "vreemde" op GoT een random linkt post, is dat "veiliger" dan EDGE? Want EDGE geeft ook op de link van @pennywiser waarschijnlijk dezelfde waarschuwing.

[ Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 12-07-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JA93
Oke. Bedankt. Dan ga ik k-lite downloaden via de link van vinzz. Heel erg bedankt voor de hulp. Ik ga ook kijken of ik dts aan de praat kan krijgen. Anders powerdvd nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
MAX3400 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:55:
Meer DTS vragen op Z5500 :)

[...]

Dus omdat een "vreemde" op GoT een random linkt post, is dat "veiliger" dan EDGE? Want EDGE geeft ook op de link van @pennywiser waarschijnlijk dezelfde waarschuwing.
Edge zal inderdaad blijven waarschuwen tot je een ons weegt. Zoals ik zei, het is de officiële link en ik had mezelf als proefkonijn opgeworpen. Overheen gelezen, kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat meer over de codecs dan de beveiliging, dus het topic wandelt van P&B naar de buren van CSA.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

pennywiser schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:09:
[...]

Overheen gelezen, kan gebeuren.
Leuk dat je nog even reageert maar overheen lezen is niet erg; vind het verbazender dat jij (of elke andere Tweaker) blijkbaar een linkje post met https aan het begin en erbij zegt "yup, is goede pack" terwijl je (bijvoorbeeld) ook een nog ongedecteerde malware aanbiedt.

Ik neem toch aan dat "Freeware 257.094.123 downloads" op de free-codecs site minstens zo betrouwbaar zou zijn? Of heeft een kwart miljard mensen allemaal iets engs gedownload? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
MAX3400 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:42:
[...]

Leuk dat je nog even reageert maar overheen lezen is niet erg; vind het verbazender dat jij (of elke andere Tweaker) blijkbaar een linkje post met https aan het begin en erbij zegt "yup, is goede pack" terwijl je (bijvoorbeeld) ook een nog ongedecteerde malware aanbiedt.

Ik neem toch aan dat "Freeware 257.094.123 downloads" op de free-codecs site minstens zo betrouwbaar zou zijn? Of heeft een kwart miljard mensen allemaal iets engs gedownload? ;)
Ik denk dat ik het niet helemaal begrijp wat je zegt, maar hier mijn reactie, die site is waar ik dat pack al een jaar of 15 lang 100den keren vandaan heb gehaald. Ik zie en zag niet wat er met deze site mis is, behalve de reclame maar ja die vind je hier ook. Wat https hier mee van doen heeft ontgaat mij, dat neem ik en elk geval niet mee of iets malafide is of niet.

Waar is gebleken dat dit pack daadwerkelijk malware bevat? Ik denk eerder dat Edge deze download nog niet als bekend heeft bestempeld zoals iemand ook al zei. Chrome geen waarschuwing, Firefox ook niet.

Vaak ben je te bang zeggen ze hier.

Edit: Je doelt op die malwarebytes hit uit de ts denk ik. Komt die dan aantoonbaar uit dit pack? Ik weet dat ik toen ik dit pack nog veel gebruikte, net als nu regelmatig mwb scans deed, echter nooit iets geks gevonden. Maar misschien zit ik er naast. Ik heb de directe link verwijderd uit mijn post.

[ Voor 11% gewijzigd door pennywiser op 12-07-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JA93
Om het verhaal nog even duidelijk te maken. Edge gaf bij k-lite aan download mogelijk onveilig waarna ik deze heb afgebroken.

De malware zat in media player codec pack, dus niet in k-lite. En die media player codec pack die staat zelfs in reviews als goede codec pack en op gratissoftware.nu als goede codec pack. Maar deze installeert dus de chromium malware ongevraagd mee. En nee, ik werd enkel gevraagd of ik een toolbar wilde mee installeren die ik 100% zeker heb weggeklikt. Die chromium malware werd mij niks over gevraagd. Werd er gewoon zo bij opgezet.
Pagina: 1