Vraag

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-11 01:02
Mijn vraag
...
De standaard muziekspeler ("Google Play Muziek") start niet altijd automatisch als ik op een aangekoppeld Bluetooth-apparaat (autoradio of Bluetooth-speaker) op de play of next knop druk.

Het valt op dat dit wèl werkt als de telefoon net is opgestart of als relatief kort geleden muziek via Bluetooth is geluisterd.

Dus even de auto uit om boodschappen te doen en dan terug werkt het wel, mits ik daarvoor muziek heb geluisterd. Maar als ik bijv. 2 uur uit de auto ben geweest en ondertussen foto's heb gemaakt, gebrowsed heb, Pokémon Go heb gespeeld en filmpjes heb gekeken, dan werkt het doorgaans niet meer als ik terug in de auto ben en op de play-knop v/d radio druk. Dan gebeurt er simpelweg niks.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het altijd werkt?

Ik vind dit bijzonder storend omdat ik aan het begin v/e autorit natuurlijk niet weet of ik de hele rit radio wil blijven luisteren of dat ik onderweg mijn eigen playlist wil horen. In dat laatste geval wil ik natuurlijk alleen naar Bluetooth-source hoeven te schakelen en op play te drukken, zonder dat ik aan het telefoonscherm hoeft te zitten. Maar dit werkt dus niet als ik niet kort geleden handmatig muziek aangezet heb...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
- Motorola Moto G6 Plus smartphone
- Google Play Muziek muziek-app

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Instellingen in de muziek-app gecontroleerd. "Toestaan dat externe apparaten het afspelen starten" lijkt de enige relevante optie en die staat als aan.

Verder heb ik ook de app "Bluetooth connect & Play" geprobeerd. Maar deze deed helemaal niks...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GnJ3PQ4l.png