Zakelijk glasvezel naar particulier

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Hallo Tweakers,

Ik was benieuwd of het mogelijk is om particulier internet te krijgen op een glasvezel van KPN?

In het kort:

We hebben van die dikke fiberbuizen van eurofiber en KPN (met allemaal kleine buisjes) bij ons het gebouw binnenlopen. KPN hebben we zelf laten aanleggen en hierbij een minimale contractperiode van 3 jaar op gehad bij een zakelijke provider (IPVisie).

Echter betalen we voor 100mbit rond de 700 per maand. Aangezien nu de contractperiode verloopt hoopten we eigenlijk dat het mogelijk zou zijn om er een particulier signaal op te krijgen zodat we naar de gbit kunnen met een veel lager tarief.

We zijn ons er bewust van dat de overboeking dan groter is en de SLA’s vervallen maar aangezien we ook Eurofiber hebben liggen hebben we altijd redundantie.

Het adres waar de glasvezel op gelegd is betreft ons kantoorpand. Echter staat er ook een huisje op eigen terrein met hetzelfde adres.

Heb diverse providers gebeld en die hebben direct aan de telefoon vaak geen idee of zeggen dat het niet mogelijk is.

Ik hoop eigenlijk dat er hier iemand met ervaring is of we goedkoper internet op deze lijn kunnen krijgen.

Alvast dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04:29
KPN levert ook aan particulieren glasvezel. Heb je al op de website van KPN gekeken of je daar een verbinding kan afnemen? En https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
RollieBollie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:25:
KPN levert ook aan particulieren glasvezel. Heb je al op de website van KPN gekeken of je daar een verbinding kan afnemen? En https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/
Bedankt voor je reactie. Dit hebben we inderdaad bekeken en is niet mogelijk. Ook bik die laatste site wordt aangegeven dat er geen fiber ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/454L9SspQE2GZL33XLl8xlj1OXk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mFbe0BsTG8nZZHa3s5LpBD9L.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Je kunt je altijd inschrijven bij de KvK als eenmanszaak en op die eenmanszaak, een zakelijk abbo afsluiten. Voor veel bedrijven is een KvK nummer genoeg.

Kost je eenmalig €50,- en je moet de belastingdienst aannemelijk maken dat je voor hen geen ondernemer bent.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
unezra schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:36:
Je kunt je altijd inschrijven bij de KvK als eenmanszaak en op die eenmanszaak, een zakelijk abbo afsluiten. Voor veel bedrijven is een KvK nummer genoeg.

Kost je eenmalig €50,- en je moet de belastingdienst aannemelijk maken dat je voor hen geen ondernemer bent.
Het hele punt is dat we hem dus wel zakelijk gebruiken als backup lijn. Enkel is 700 euro per maand als backuplijn voor een 100mbit best kostbaar.

Zeker ondat we liever een 500/500 of 1000/1000 backuplijn willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

bassiej19 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:43:
[...]
Het hele punt is dat we hem dus wel zakelijk gebruiken als backup lijn. Enkel is 700 euro per maand als backuplijn voor een 100mbit best kostbaar.

Zeker ondat we liever een 500/500 of 1000/1000 backuplijn willen.
Da's geen backuplijn meer. Da's een primaire verbinding.

Is er wellich kabel internet of xDSL te leveren als backup verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
unezra schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:45:
[...]

Da's geen backuplijn meer. Da's een primaire verbinding.

Is er wellich kabel internet of xDSL te leveren als backup verbinding?
Voor ons is het zeker een backuplijn. We zitten met een groepje die dagelijks een hoop media uploaden. We hebben de backuplijn afgelopen 3 jaar 2 keer nodig gehad. Echter was de 100mbit dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:15

BCC

Migreren gaat je niet lukken vermoed ik - de kpn en partners laten dit normaliter niet toe en zakelijk en privé zijn echt twee losse bedrijven binnen de kpn. Ik zou het zakelijk opzeggen, een maand wachten en dan particulier aanvragen. Ja dan loop je risico maar in het ergste geval vraag je het weer zakelijk aan.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

bassiej19 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:56:
[...]
Voor ons is het zeker een backuplijn. We zitten met een groepje die dagelijks een hoop media uploaden. We hebben de backuplijn afgelopen 3 jaar 2 keer nodig gehad. Echter was de 100mbit dramatisch.
Kosten/baten.

Wat is duurder, 2x in 3 jaar even een dagje op 100MBit moeten draaien, of een dikke secundaire lijn aanleggen?

In 3 jaar tijd 2x je backup lijn nodig hebben vind ik persoonlijk niet heel spannend. Grote kans dat de SLA waar je voor betaald, heel erg ruim gehaald word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 11:13
Op zakelijk glasnet van kpn wordt geen consumenten pakket geleverd.
zowel zakelijk glasnet kpn als RF glasnet wat voor consumenten wordt gebruikt zijn 2 compleet verschillende netwerken ook in opbouw en appratuur wat gebruikt wordt.

waardoor het je niet gaat lukken om op zakelijk glas een consumenten pakket te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:42

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Heb je al eens KPN gevraagd naar de mogelijkheden? Op mijn werk hadden we ook een KPN backup lijn van 20Mbit, eerste 5 jaar flink voor betaald (rond de €450) maar na contract periode geupgrade naar 1gbit en lagere SLA voor de helft van het bedrag dat we eerst betaalden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-07 22:44
4g/5g misschien een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-06 08:04
Hi Bassiej,

Wij leveren veel eurofiber verbindingen en ik kan je eigenlijk wel zeggen, een back-up is eigenlijk niet nodig. Eurofiber is bizar stabiel, ik denk dat je zelf ook nog nooit uitval hebt gehad. Zou het rampzalig zijn als je 1x in de 10 jaar geen internet zou hebben? En zelfs dat heb ik hij geen van onze klanten met eurofiber mee mogen maken.
Pagina: 1