Mijn vraag:
Gisteren samen met mijn zoon zijn nieuwe game pc in elkaar gezet. Het betreft nieuwe, losse componenten waarvan de specificaties hieronder genoemd gaan worden. Met het testblok van het moederbord deed alles het. Na het aansluiten op de monitor kregen we de melding : geen signaal
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Moederbord: Asrock B550 Phantom Gaming 4/ac, ATX Socket AM4, Realtek RTL8111H
Processor: AMD Ryzen 5 3600 3,6 Ghz (4.2 Ghz), 6 cores 12 threads 35MB c
Werkgeheugen: G.Skill Ripjaws V 16 GB F4 3200C16D 16GVKB DDR4 16GB/2x8 GB 3200Hz
Grafische Kaart: Asrock Radeon RX 5700 XT 8GB FDDR6 PCle 4.0 x 16
Kast: Cooler Master Masterbox MB511 RGB Midtower model ATX geen voeding
Geheugen: Kingston A2000 1TB SSD
Voeding: Seasonic Focus GX 650 PSU
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De rode lampjes hebben gebrand, maar door een en ander te controleren zijn uiteindelijk alle rode lampen uit gegaan. Ventilatoren van cpu en de kast zelf gingen aan. De grafische kaart werd warm en de ventilatoren op de kaart werden duidelijk aangestuurd.
In de loop van de avond heb ik de computer verplaatst. Vanmorgen deed ik de computer aan en de lampjes van cpu en dram bleven weer aan. De grafische kaart doet niks meer.
Op internet heb ik van alles gezocht, maar niks benaderd mijn probleem. Iemand nog advies?
Gisteren samen met mijn zoon zijn nieuwe game pc in elkaar gezet. Het betreft nieuwe, losse componenten waarvan de specificaties hieronder genoemd gaan worden. Met het testblok van het moederbord deed alles het. Na het aansluiten op de monitor kregen we de melding : geen signaal
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Moederbord: Asrock B550 Phantom Gaming 4/ac, ATX Socket AM4, Realtek RTL8111H
Processor: AMD Ryzen 5 3600 3,6 Ghz (4.2 Ghz), 6 cores 12 threads 35MB c
Werkgeheugen: G.Skill Ripjaws V 16 GB F4 3200C16D 16GVKB DDR4 16GB/2x8 GB 3200Hz
Grafische Kaart: Asrock Radeon RX 5700 XT 8GB FDDR6 PCle 4.0 x 16
Kast: Cooler Master Masterbox MB511 RGB Midtower model ATX geen voeding
Geheugen: Kingston A2000 1TB SSD
Voeding: Seasonic Focus GX 650 PSU
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
De rode lampjes hebben gebrand, maar door een en ander te controleren zijn uiteindelijk alle rode lampen uit gegaan. Ventilatoren van cpu en de kast zelf gingen aan. De grafische kaart werd warm en de ventilatoren op de kaart werden duidelijk aangestuurd.
In de loop van de avond heb ik de computer verplaatst. Vanmorgen deed ik de computer aan en de lampjes van cpu en dram bleven weer aan. De grafische kaart doet niks meer.
Op internet heb ik van alles gezocht, maar niks benaderd mijn probleem. Iemand nog advies?