Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies upgrade bootdrive naar een NVME TLC ssd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• serge375
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21-06 18:26
Ik zoek een?
Een upgrade om mijn huidige Crucial BX100 250gb bootdrive te vervangen voor een NVME ssd en de Crucial te gebruiken als extra opslag. Het liefst een TLC SSD voor de levensduur.

Wat is je budget?
Onder de 100 euro, voor een SSD rond de 500GB.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb best goede ervaringen met Crucial en Samsung. Betrouwbaarheid is prioriteit, want ik maak niet heel frequent een back-up :X.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Een desktop met een MSI B450-A Pro Max met Ryzen 3600

Ik zit erg te twijfelen tussen een WD SN550 van 500GB welke nu ~67 euro is en de nieuwe Crucial P5 welke ~92 is. Ik zal niet frequent heel zwaar gaan schrijven met grote bestanden, want ik game voornamelijk op deze desktop, maar soms werk ik wel op deze computer met informatica tools waar snelle reads/writes voor kleine bestanden wel prettig is. Mijn vraag is dus, is de WD een prima betrouwbare en prijs/prestatie gunstige keuze of is het beter om voor een wat betere SSD te gaan zoals de P5 welke een DRAM cache en dergelijken heeft.

[Voor 40% gewijzigd door serge375 op 12-07-2020 14:10]

• Bas Focal
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13-04 20:21
Ik kan je geen advies geven over de genoemde SSD's.

Ik heb zelf de Kingston A2000 500GB gekocht en zeer tevreden.

Lees anders deze testen eens, de WD SN 550 zit daarbij
https://nl.hardware.info/...n-dit-moment---maart-2020

Kingston A2000 https://nl.hardware.info/...0gb-net-zo-goed-conclusie

[Voor 26% gewijzigd door Bas Focal op 13-07-2020 15:28]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

serge375 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:58:
Ik zoek een?
Een upgrade om mijn huidige Crucial BX100 250gb bootdrive te vervangen voor een NVME ssd en de Crucial te gebruiken als extra opslag. Het liefst een TLC SSD voor de levensduur.

Wat is je budget?
Onder de 100 euro, voor een SSD rond de 500GB.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb best goede ervaringen met Crucial en Samsung. Betrouwbaarheid is prioriteit, want ik maak niet heel frequent een back-up :X.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Een desktop met een MSI B450-A Pro Max met Ryzen 3600

Ik zit erg te twijfelen tussen een WD SN550 van 500GB welke nu ~67 euro is en de nieuwe Crucial P5 welke ~92 is. Ik zal niet frequent heel zwaar gaan schrijven met grote bestanden, want ik game voornamelijk op deze desktop, maar soms werk ik wel op deze computer met informatica tools waar snelle reads/writes voor kleine bestanden wel prettig is. Mijn vraag is dus, is de WD een prima betrouwbare en prijs/prestatie gunstige keuze of is het beter om voor een wat betere SSD te gaan zoals de P5 welke een DRAM cache en dergelijken heeft.
Als je dat prijsverschil wilt betalen ?
pricewatch: Kingston A2000 500GB voldoet prima, en is ook wat sneller geworden met recente firmware-update

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True