Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingwill
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 25-12-2022
Mijn vraag
Is er een alternatief voor Teamviewer?

Relevante software en hardware die ik gebruik
WIN10

Bij onze lokale omroep worden verschillende pc’s door verschillende mensen onderhouden. Vaak ook op afstand omdat de situatie mbt het Corona virus ons hiertoe ‘ dwingt’.
Nu zitten er inmiddels 2 pc’s in ons park waarbij de vrijwilligers de melding ontvangen dat er sprake is van een ‘ professioneel gebruik’, wat eigenlijk inhoudt dat 2 collega’s de verbinding niet hebben afgesloten.
Omdat het och al een vreselijk programma is wil ik graag weten of er iemand een alternatief weet.
Graag een gratis versie.
Het ‘ gebruik van werken op afstand’, hebben we liever niet omdat elke pc een andere heeft.
Wie kan ons adviseren?

Thxs in advance!!

Will

Beste antwoord (via Pingwill op 12-07-2020 13:50)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:10
Pingwill schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Yep, is een stichting, maar budgetten gaan vaak al op aan licenties zoals die van Adobe. Maar RDP (Remote Desktop?), is dat betrouwbaar?
RDP werkt prima, je moet het alleen niet naar buiten openzetten (poort 3389) dan moet je er eerst een vpn tussen zetten (open vpn) bijvoorbeeld.
[...]

Yep, is een stichting, maar budgetten gaan vaak al op aan licenties zoals die van Adobe. Maar RDP (Remote Desktop?), is dat betrouwbaar?
Ik zou dan toch eens naar techsoup kijken daar kan je ook Adobe afnemen hou je weer meer budget over :)

[ Voor 31% gewijzigd door HKLM_ op 12-07-2020 13:41 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Vpn opzetten en gewoon RDP gebruiken.

Is julie lokale omroep een stichting? Zo ja dan kan je hoge kortingen krijgen via TechSoup (60%) op een betaalde teamviewer license.

[ Voor 64% gewijzigd door HKLM_ op 12-07-2020 13:28 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingwill
HKLM_ schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:25:
Vpn opzetten en gewoon RDP gebruiken.

Is julie lokale omroep een stichting? Zo ja dan kan je hoge kortingen krijgen via TechSoup (60%) op een betaalde teamviewer license.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:02
Remote utilities: gratis tot 10 eindpunten, onbeperkt aantal gebruikers. Verbinding is niet altijd even goed, maar voor simpel werk prima.
Parsec: vooral voor gamen, werkt erg snel en goed, gratis versie gericht voor 1 op 1 gebruik, met meerdere gebruikers is betaalde versie beter.
Andere opties: Anydesk (ook betaald dacht ik), VNC (gratis open source alternatief, hoop verschillende versies, werkt niet altijd even goed en heeft dacht ik vanwege ouderdom wat beveiligingslekken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
TeamViewer is gewoon onderdeel van Techsoup. Via Techsoup is het gratis op enkele stuivers administratiekosten na. Splashtop kun je gewoon jaarlijks een trial van krijgen voor een jaar.

[ Voor 68% gewijzigd door Trommelrem op 12-07-2020 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:38

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

downloads: AnyDesk 6.0.5 staan er nog enkele genoemd...

-edit-- in de comments:

oa Ultra viewer

[ Voor 16% gewijzigd door ElMacaroni op 12-07-2020 13:37 ]

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:17
Anydesk een optie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat je eens kunt gaan kijken naar AnyDesk ....

AnyDesk is gemaakt door, inmiddels 'EX-', medewerkers van het Duitse TeamViewer nadat die medewerkers het niet helemaal eens waren met het huidige licentiemodel van: TeamViewer.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
[...]

RDP werkt prima, je moet het alleen niet naar buiten openzetten (poort 3389) dan moet je er eerst een vpn tussen zetten (open vpn) bijvoorbeeld.
[...]

Ik zou dan toch eens naar techsoup kijken daar kan je ook Adobe afnemen hou je weer meer budget over :)

[ Voor 31% gewijzigd door HKLM_ op 12-07-2020 13:41 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingwill
Dank allemaal, top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Teamviewer heeft inderdaad de neiging om redelijk vlot te roepen dat er sprake is van professioneel gebruik terwijl dat niet zo is. Je kunt dan een bericht naar ze toe sturen om dat ongedaan te laten maken...

AnyDesk is een goed alternatief, wat die controle in ieder geval niet ingebouwd heeft óf het minder strak staat afgesteld. Verder werkt het gelijkwaardig en zoals je zou verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobdevries109
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik gebruik al weer een poosje https://www.dwservice.net/ welke Simpel, Gratis, en Open Source is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:29
Zelf geen fan van RDP doordat het de laatste jaren veel kwetsbaarheden gevonden zijn hierin. Komt dan ook regelmatig voor dat hackers je WAN scannen op deze poorten. Mijn tip is wel RDP gebruiken maar voordat je verbind met RDP een OpenVPN verbinding opzetten. Je moet nog steeds een poort openzetten dan maar in mijn beleving toch een stuk veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 21:11
Even voor het archief:

Remote Utilities (Viewer)
Met (op dit moment nog steeds) een gratis licentie voor 10

Middels een eigen host is de verbinding ook te reguleren via een eigen server.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 39% gewijzigd door kwakzalver op 08-03-2021 16:49 ]

Pagina: 1