Verzoek nieuwe categorie Pricewatch - rekenmachines

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 16:44
L.S.,

Jep, rekenmachines staan al in de pricewatch maar hebben geen eigen categorie. Ze zijn ondergebracht bij de categorie 'gadgets'. Ik denk dat hiermee deze best dure en veelzijdige apparaten te korten worden gedaan.
Wanneer ik twee rekenmachines wil vergelijken dan zie ik geen duidelijke info over hoe de een zich onderscheidt t.o.v. de andere. Als rekenmachines een eigen categorie krijgen, dan kan er beter vergeleken worden (toch?) omdat ze dan een eigen subset aan vergelijkbare eigenschappen krijgen.

Als extra gratis bonus levert dit misschien een stuk binding op met toekomstige Tweakers. Veel scholieren die 14-16 zijn kunnen via de pricewatch voor rekenmachines voor het eerst in aanraking komen met Tweakers. Nou denk ik niet dat Tweakers hiermee het nieuwe Partyflock wordt :+ maar elke inhoudelijke manier om jongeren kennis te laten maken met Tweakers lijkt me het overwegen waard, toch?

Groeten Kuus oOo

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:17
Worden grafische rekenmachines niet aangeraden door de middelbare school? Ik weet nog (ok, dat is voor mij ook alweer 16 jaar geleden) dat bij mij de TI-83+ werd aangeraden, omdat alle wiskunde boeken daarop afgestemd waren.

De middelbare van mijn zusje moest een Casio FX serie kopen, omdat haar schoolboeken daar op afgestemd waren. Daardoor kon ik moeilijk mijn GR doorgeven aan mijn zusje, omdat functies net wat anders werkten (qua knoppen en instellingen).

En behalve de TI83/84 en de Casio FX series zijn er volgens mij (aanname) geen andere GR's die mainstream zijn (of zelfs toegestaan!) op middelbare scholen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@5pë©ïàál_Tèkén Zoals mijn collega hierboven zegt (en hij is goed met cijfers, dus hem geloof ik meteen :+ ), zullen de scholieren er niet denk ik perse beter mee geholpen zijn, omdat (grafische) rekenmachines voor zover ik weet min of meer worden opgedrongen door de middelbare school.

Dan moeten we dus kijken of het voor onze niet-scholier bezoeker wel een meerwaarde biedt en dat afwegen tegenover het werk wat wij eraan hebben (idealiter koppelen we deze via Icecat, maar dan moeten ze wel die data hebben). Beide aspecten zullen uitgedacht moeten worden, ik gok dat het ergens Q4 zal worden voor we daar tijd voor zullen hebben. insert "staat op de radar" zinnetje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 16:44
Ik vind dat jullie duidelijke en sterke argumenten aandragen. Ik *padum tss* reken er dan ook niet op dat dit geïmplementeerd gaat worden. Thx voor de snelle en heldere terugkoppeling @chengbondkwok en @Glaanie

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

chengbondkwok schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:47:
Worden grafische rekenmachines niet aangeraden door de middelbare school? Ik weet nog (ok, dat is voor mij ook alweer 16 jaar geleden) dat bij mij de TI-83+ werd aangeraden, omdat alle wiskunde boeken daarop afgestemd waren.
offtopic:
Aangeraden? Verplicht zul je bedoelen :P Toen ik de mavo deed nog niet, tijdens het mbo (voor mij 2003-2008) was de TI-83 verplicht, later werd het de TI-84 SE en sinds vorig jaar (of het jaar daarvoor) moet er wéér iets meer dan €100 neergelegd worden voor een nieuwe(re) omdat de huidige modellen een LED-indicator hebben voor de examenstand. Al gaat het nu dan om de havo en het vwo, die ik beide de afgelopen paar jaar heb gedaan, gelukkig had ik geen GR meer nodig toen die met knipperende LED ineens verplicht bleek te zijn.

Edit: En om het nog mooier te maken, ik hoorde iets van een minimaal verplichte firmware versie die het aanmaken van notities voorkomt, alsof de examenstand dat al niet doet....
nieuws: TI beperkt draaien code op TI-84 Plus CE-T-calculator wegens spieken

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 14-07-2020 10:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:17
Raven schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:00:
[...]

offtopic:
Aangeraden? Verplicht zul je bedoelen :P Toen ik de mavo deed nog niet, tijdens het mbo (voor mij 2003-2008) was de TI-83 verplicht, later werd het de TI-84 SE en sinds vorig jaar (of het jaar daarvoor) moet er wéér iets meer dan €100 neergelegd worden voor een nieuwe(re) omdat de huidige modellen een LED-indicator hebben voor de examenstand. Al gaat het nu dan om de havo en het vwo, die ik beide de afgelopen paar jaar heb gedaan, gelukkig had ik geen GR meer nodig toen die met knipperende LED ineens verplicht bleek te zijn.

Edit: En om het nog mooier te maken, ik hoorde iets van een minimaal verplichte firmware versie die het aanmaken van notities voorkomt, alsof de examenstand dat al niet doet....
nieuws: TI beperkt draaien code op TI-84 Plus CE-T-calculator wegens spieken
Zoals ik zei was het voor mij ook 16 jaar geleden.... Toen was het nog aangeraden :+ Je mocht afwijken, maar je moet je docent dan niet boos aankijken als hij niet snapt hoe je GR werkte, omdat hij eenmaal met merk TI/Casio heeft gewerkt al die jaren.

Mijn TI-83+ ligt hier nog steeds. Degelijke rekenmachines :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Nog even een definitieve reactie vanuit ons: We gaan dit definitief niet doen, niet alleen heb je daar als scholier niet perse iets aan, gezien de verplichting van een specifiek apparaat vanuit school. Maar ook de lage aantallen rekenmachines (15 stuks met prijs momenteel), rechtvaardigen geen eigen categorie. Helaas pindakaas dus :)
Pagina: 1