Ik heb thuis een wifi netwerk dat bestaat uit 2 Experia Wifi's van KPN (Ik ben bekend met wat daar allemaal over gezegd wordt). 1 staat op de begane grond en 1 staat op zolder, omdat dit een belangrijke ruimte is. Als ik op mijn slaapkamer op de eerste verdieping ben schakelt mijn laptop constant naar de 2.4GHz band, waardoor ik geen video meer fatsoenlijk kan streamen. Op 5GHz is het daar wel snel genoeg, maar toch schakelt hij steeds naar 2.4GHz. Dit kan ik niet beïnvloeden in dit systeem. Mijn laptop is al ingesteld op een voorkeur voor 5GHz, maar dit helpt niet. Wat ik nu wil hebben is:
1 5GHz WIFI-netwerk dat bestaat uit 2 toeganspunten die beiden bekabeld gevoed worden.
Ik wil dat deze punten daarnaast een 2.4GHz netwerk uitzenden met verborgen SSID. Dat scheiden van frequenties is een harde eis, want dat is nu het enige probleem in mijn netwerk.
Hele hoge snelheden hoeven van mij niet, want het maximale dat ik draadloos wil kunnen is video streamen. Hierdoor heb ik ook weinig behoefte om heel veel geld uit te geven.
Weet iemand hier een goede koop voor mijn wensen?
1 5GHz WIFI-netwerk dat bestaat uit 2 toeganspunten die beiden bekabeld gevoed worden.
Ik wil dat deze punten daarnaast een 2.4GHz netwerk uitzenden met verborgen SSID. Dat scheiden van frequenties is een harde eis, want dat is nu het enige probleem in mijn netwerk.
Hele hoge snelheden hoeven van mij niet, want het maximale dat ik draadloos wil kunnen is video streamen. Hierdoor heb ik ook weinig behoefte om heel veel geld uit te geven.
Weet iemand hier een goede koop voor mijn wensen?
[ Voor 7% gewijzigd door RobvG op 12-07-2020 12:32 ]