Wij verhuizen naar een grotere woning betsaande uit 2 verdiepingen, een kelder en een tuin. Het woonopervlak bedraagt 150m2, 560m3 inhoud en een l-vorminge tuin. Het totale perceelsoppervlak bedraagt 387m2.
De volgende bestaande apparatuur moet een plaatskrijgen / verbinding met internet maken:
1. ExperiaBox V10
2. NAS QNAP TS-253A (2x1Gb)
3. 2 Desktops (bekabeld)
4. 1 Inkjetprinter (bekabel/wifi)
5. 4 laptops (wifi)
6. 2 tablets(wifi)
7. 1 Netgear 5port unmanaged switch
8. 1 Philips TV (Android)
9. 2 KPN Powerline stekkers (voor TV)
Aan de bestaande apparatuur zal worden toegevoegd:
A. Mesh wifi, bijv Netgear ORBI RBK50 met de router op de begane grond en de satelliet op de verdieping
B. Draadloze alarmering begane grond binnen, in de tuin en rookmelders begane grond en verdieping. Hiervoor denk ik aan een AJAX systeem met controlbox en binnen- en buiten sensoren.
C. Dahua bedraad videobewkaing buiten met 3 bedrade camera's en de Dahua controlbox
D. Draadloze videodeurbel, bijv. Dahua DB11/DS11
Meer voor de toekomst:
E. Automatisering verlichting binnen en buiten, bijv. met Fibaro als basis
F. Aansturing verwarming,bijv. met Plugwise als basis.
Er zijn geen grote obstakels om delen van het netwerk bedraag aan te leggen
Mijn vraag is nu hoe het netwerk het meest efficient te verdelen, uitgaande van de 4 poorten die ik op de Experiabox als startpunt beschikbaar heb. Ik heb onderstaande schets gemaakt hoe ik denk een en ander in te richten. Voor suggesties hoe het beter/efficienter kan houd ik mij graag aanbevolen.
De volgende bestaande apparatuur moet een plaatskrijgen / verbinding met internet maken:
1. ExperiaBox V10
2. NAS QNAP TS-253A (2x1Gb)
3. 2 Desktops (bekabeld)
4. 1 Inkjetprinter (bekabel/wifi)
5. 4 laptops (wifi)
6. 2 tablets(wifi)
7. 1 Netgear 5port unmanaged switch
8. 1 Philips TV (Android)
9. 2 KPN Powerline stekkers (voor TV)
Aan de bestaande apparatuur zal worden toegevoegd:
A. Mesh wifi, bijv Netgear ORBI RBK50 met de router op de begane grond en de satelliet op de verdieping
B. Draadloze alarmering begane grond binnen, in de tuin en rookmelders begane grond en verdieping. Hiervoor denk ik aan een AJAX systeem met controlbox en binnen- en buiten sensoren.
C. Dahua bedraad videobewkaing buiten met 3 bedrade camera's en de Dahua controlbox
D. Draadloze videodeurbel, bijv. Dahua DB11/DS11
Meer voor de toekomst:
E. Automatisering verlichting binnen en buiten, bijv. met Fibaro als basis
F. Aansturing verwarming,bijv. met Plugwise als basis.
Er zijn geen grote obstakels om delen van het netwerk bedraag aan te leggen
Mijn vraag is nu hoe het netwerk het meest efficient te verdelen, uitgaande van de 4 poorten die ik op de Experiabox als startpunt beschikbaar heb. Ik heb onderstaande schets gemaakt hoe ik denk een en ander in te richten. Voor suggesties hoe het beter/efficienter kan houd ik mij graag aanbevolen.
:strip_exif()/f/image/6iGkGNH1O1sEEmi950HEkb0j.jpg?f=fotoalbum_large)