Daikin airco koppelen aan Google Home

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-02 14:27
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje met betrekking tot mijn airco. Ik heb een Daikin FTXM35 met WiFi. Deze kan ik via de Daikin Controller (app) bedienen.

Nu wil ik deze koppelen aan de Google Home, echter staat de Daikin app we niet bij. Ook IFTTT werkte niet. Toen ik het commando gaf, reageerde de airco niet.

Weet iemand hoe ik alsnog de airco aan de assistent kan koppelen?

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik plak achter elke google opdracht:
node-red

Onderaan de pagina, in het text bestand staat een node-red flow, mqtt naar daikin wifi
https://github.com/Apollon77/daikin-controller/issues/19

En google home mqtt node-red kan je zelf googlen.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd
Bedankt voor je reactie! Maar is er geen simpelere oplossing? Ik heb eens gekeken, maar dit ziet er vrij lastig uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Denk het niet, als Daikin er niet bij staat. Dan zal het niet ondersteund zijn.
Maar als je je even inleest is het wel do-able.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyvd
Ik ga er toch eens voor zitten. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyvd
De oplossing met Home Assistant lijkt me zeker de moeite waard. Echter las ik dat je dan wel een abonnement nodig hebt voor Home Assistant..

De smart stekker is ook een super idee. Echter weet ik niet waar onze airco is aangesloten. De buiten unit zit op een aparte groep, maar waar de binnenunit op zit aangesloten weet ik zo niet. Een belletje naar de monteur en elektricien zal dat wel verhelpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:54

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zie dat er diverse Daikin plug-ins zijn voor Homebridge.
Homebridge werkt met Google Home en je hebt er geen fruit voor nodig :)
Als het werkt dan maakt Homebridge een accessoire aan die Google herkent.
Geen idee hoe het er in Google Home uit zal zien, maar ik heb diverse dingen erin gekregen die anders niet met Google praten zoals Deconz, Broadlink IR en de oude Homewizard.
Voor Google Home is ook een plug-in nodig.
Het is even wat werk maar als het eenmaal draait is het stabiel.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05 00:10

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Op de website van Daikin dit document gevonden over IFTT:
https://my.daikin.eu/dam/...rence%20guide_English.pdf

In de Android-app van Daikin zie ik ook in het menu IFTT staan. Heb het alleen zelf nooit geprobeerd.

Edit:
Zit je airco wel aan je account van de Daikin Online Controller app? (Out-of-home bediening mogelijk)

[ Voor 14% gewijzigd door Knorretje- op 23-07-2020 02:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Home assistant is toch gratis?

En de voedng van de binnenunit komt direkt uit de buitenunit met een vaste kabel. Niet aan beginnen met tussenstekker...

[ Voor 24% gewijzigd door AUijtdehaag op 23-07-2020 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd
Ik laat op internet dat Home Assistant voor sommige dingen geld kost. IFTT had ik al geprobeerd. Toen lukte het niet. Maar deze handleiding zou het wel eens kunnen lukken!

En ik heb inderdaad een Out-of-home account ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd
Nou, ik heb IFTTT geïnstalleerd en de stappen gevolgd. Inschakelen werkt alleen niet. De assistent zegt wel: okay, turning on the AC, maar vervolgens gebeurt er niets. Uitschakelen op commando doet ie wel. Iemand enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrouwantje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 16:16
Wanneer ik roep: OK Google, start airco. Dan gaat mijn Daikin FTXM35 aan.

recept:
Domoticz op RPI
Daikin plugin. Dan kan je de hele airco bedienen via Domoticz.

Olisto. Olisto Now knop "airco" aanmaken. Trigg maken die http json commando richting jouw Domoticz stuurt en de juiste schakelaar (idx) aan of uit zet (Toggle).
Olisto koppelen aan Google Home.

En werken.
Geef toe, het is nogal een klusje. Domoticz - Olisto- Google Home kun je voor heel veel meer leuke zaken inzetten. En in tegenstelling tot Controllicz: gratis :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Op zoek naar de beste manier om mijn Daikin FTXM-N units aan Google Home te verbinding kwam ik hier terecht. Er is een makkelijkere manier om te verbinden dan hierboven voorgesteld, namelijk de Daikin Residential Controller App:
https://play.google.com/s...ne.controller&hl=nl&gl=US

Helaas worden niet alle units ondersteund en valt mijn FTXM-N daar dus buiten.
Ondersteunde Daikin-units:
• Altherma-warmtepompen en Altherma-gasboilers.
• Nieuwe Perfera-airconditioners: Wandmodel (C/F/ATXM-R) & vloermodel (C/FVXM-A)
• Nieuwe airconditioning Mini VRV 5 binnenunits: FXAA-A, FXFA-A, FXZA-A, FXDA-A & FXSA-A
• Alle aansluitbare airconditioners zullen tegen januari 2021 ondersteund worden.
Gezien de leeftijd van dit systeem heb ik nog goede hoop dat ondersteuning in de komende periode wordt toegevoegd. We hebben iig nog ruimde tijd tot het warm wordt :P

edit: ik heb deze vraag uitgezet bij Daikin Nederland. Ik verwacht niets, maar wie weet...

[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 05-01-2021 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyvd
Bedankt voor je reactie, ik ben benieuwd! Laten we hopen dat we deze zomer onze airco kunnen bedienen met "Hey Google"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Antwoord van Daikin:
Goedemiddag meneer Ed_L,
Hartelijk dank voor uw mailbericht en aangenaam kennis te maken!
Daikin zorgt graag voor een aangenaam binnenklimaat met onze verwarmings- en airconditioningsystemen.

De Daikin Perfera wordt hier inderdaad ook op aangesloten, de verwachting is dat de Daikin Perfera (eind) deze maand ook compatibel is met de nieuwe app.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
*O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordyvd
Yippie! Hopen dat de app snel geüpdate wordt en dat we lekker lui Google kunnen gaan roepen haha. Bedankt voor de terugkoppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carp_be
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-06 23:18
De Daikin Residential Controller App heeft een beta update gekregen met ondersteuning van de rest van de airco's *O* werkt goed hier

https://www.daikin.eu/en_...in-online-controller.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd
Eindelijk! Ik ga het meteen proberen! 😃😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhuysman
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-04-2021
Ik heb hetzelfde probleem. Dit forum lezende heb ik nu mijn airco’s toegevoegd aan de daikin residential controller (registreren met de qr code loopt steeds wel vast met een wit scherm). Hoe krijg ik nu de airco’s binnen google home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd
Heb je wel een airco die ondersteund wordt? Na een voltooide registratie kon ik de Residential Controller app toevoegen in Google Home (plusje in de linker bovenhoek - werkt met Google - zoeken op Daikin Residential Controllers). Vervolgens vraagt Daikin volgens mij nog een keer of je wilt koppelen, dat verzoek accepteren en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Ik heb dit alles ook ingevoerd in Google Home en ingelogd.
Wat zijn de commando's hiervoor?
Hey Google airco 21 graden of iets dergelijks?
Bedankt voor tips en trucs.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordyvd
Ik heb de airco in de woonkamer altijd op 21 graden staan. Als ik dan zeg: "Hey Google, doe de airco aan", dan gaat deze automatisch op 21 graden aan. Let er wel op dat je de airco's in Google Home een andere naam geeft als je er meerdere hebt. Wij hebben twee airco's die beide aangingen als ik bovenstaand commando gaf. Nadat ik beide airco's een andere naam had gegeven, was dit probleem verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verwp01
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-04 23:27
Toppie bedankt het werkt en 21 graden vind ik ook een prima temperatuur.

20 x 260Wp, fabr. Qixin SL260CE-48MBlack, Omvormer Power One PVI 5000, Homewizard , deursensoren AMST-606,bewegingsmelders AWST-6000 en rookmelders Smartwares FA21RF. Amysoft C200 waterontharder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jens85
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:23
Ik heb sinds kort ook twee Daikin Airco's uit de prefera lijn. Met dank aan deze thread heb ik ze aan mijn google home kunnen koppelen.

Ik heb mijn huis in google home verdeeld per kamer. In de woonkamer ligt een LG speaker met een google home microfoon en in de slaap kamer ligt een home mini.

In iedere kamer kan ik nu zeggen:
'Zet de airco aan.' / 'Zet de airco aan op 20 graden'
Dan gaat de airco in de kamer aan waar ik me bevind.

Of als ik bijvoorbeeld in de slaapkamer zegt:
'Zet de airco in de woonkamer aan'
Dan gaat hij bedenen netjes aan.

Zijn er nog andere handige functies dat ik bijvoorbeeld de airco op timer kan zetten net als met de afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyvd
Timers zetten gaat heel makkelijk in de app. Als je op een van je airco's klikt, staat er een kopje met de naam planning. Daarin is het heel makkelijk om een planning te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:55
Jordyvd schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:34:
Heb je wel een airco die ondersteund wordt? Na een voltooide registratie kon ik de Residential Controller app toevoegen in Google Home (plusje in de linker bovenhoek - werkt met Google - zoeken op Daikin Residential Controllers). Vervolgens vraagt Daikin volgens mij nog een keer of je wilt koppelen, dat verzoek accepteren en voila.
werkt dit nog steeds met de onecta app? ik krijg het niet voor elkaar om vanuit home de daikin app toe te voegen. Je ziet dat die naar een website van daikin gaat en daarna krijg je een error vanuit daikin.

Zijn er mensen die dit wel aan de praat hebben gekregen?
Pagina: 1