Vraag

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:55
Ik zoek een?
Bedrade gaming koptelefoon (inclusief microfoon)

Wat is je budget?
Tot maximaal 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren - ik zag op hwi en tomsguide dat de pricewatch: HyperX Cloud II Gun metal en de pricewatch: HyperX Cloud Stinger Zwart erg goed waren (respectievelijk beste uit test).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Broertje heeft game-laptop, wilt graag een koptelefoon
Op dit moment gebruikt hij een Sades (alieexpress) koptelefoon van 2 tientjes, waarvan de stoffering van de oorschelpen half jaar geleden eraf kwamen.
Veeleisend is hij niet, dus bijna alles zal wel een verbetering zijn.
De twee modellen die ik noem worden op internet als goed bevonden, zijn er nog andere modellen die toch wat beter zijn voor gamen?
Ik heb hem nog nooit betrapt op muziek luisteren, dus neem maar aan dat hij dat niet doet.
2 eisen:
over-ear
bedraad

alle tips zijn welkom!

[Voor 16% gewijzigd door 99ruud99 op 11-07-2020 20:36]

Alle reacties

• 99ruud99
tweede vraag erbij: wat is het voordeel om de koptelefoon via usb aan te sluiten. Ik zie dat je dan een geluidskaart hebt, maar die heeft de laptop toch ook al? Er staat dat je dan 40 ms vertraging krijgt, dat zou je toch juist niet willen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobbinTH
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-11-2022
Het idee van die usb aansluiting is dat de koptelefoon dan virtueel 7.1 wordt gemaakt. Daarnaast geeft het ook de mogelijkheid om makkelijk volume aan te passen en te muten etc.
Maar ten tijde dat ik mijn headset aanschafte hoorde ik weinig goede verhalen over dat virtueel 7.1, neem aan dat dat nog niet heel veel verbeterd is. (aangezien het hetzelfde model is)
Ik denk eerlijk gezegd dat je met beide headsets wel goed zit, HyperX heeft qua headsets een goeie prijs/kwaliteit verhouding inderdaad.
Gebruik nu zelf ook al 2 jaar de HyperX Cloud Alpha Pro, die bevalt erg goed.
Erg duurzaam ook, hij heeft al een paar keer gevlogen, gebeurt niks mee.
Maar aangezien ik weinig goeds over dat virtuele 7.1 heb gehoord zou ik voor de Stinger gaan.
Ook al kun je de Cloud II ook zonder USB gebruiken uiteraard, maar heb zo'n idee dat je ook wel redelijk betaalt voor het '7.1'. Denk niet dat je broertje veel verschil gaat merken, en het scheelt wel wat in de prijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
Dank u wel voor het advies. Het is inderdaad een beetje een keuze tussen deze 2, maar als je aangeeft dat het USB deel juist minder goed is, dan voelt het erg nutteloos om te gebruiken. Dank voor de tip!

• RobbinTH
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-11-2022
Heb het nog even nagezocht maar zijn toch wel veel verschillende meningen over virtual 7.1 sound.
Het kan dus wel iets meer idee geven of het geluid onder of boven je is, maar dat lukt vaak ook al door te variëren met hoge en lage tonen.
Het komt in ieder geval niet in de buurt van het echte 7.1. (wat ook omstreden is qua gaming btw)

• 99ruud99
Hmmm je maakt het wel moeilijk. Zijn ze voor rest wel zelfde bouw kwaliteit etc? Want ik zie dat nieuwe zwaarder is... Lijkt erop dat je dan ook meer backbone hebt (in mijn idee)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-03 21:33
Wij hebben 2 van deze in gebruik en erg tevreden. In Fortnite geeft die surround wel duidelijk weer, maar ik begreep dat je met een goede stereo headset dit ook moet kunnen ervaren. Ik denk dat in deze prijsklasse weinig beters te vinden is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22

Honesty

kattenneus!

https://tweakers.net/pric...perx-cloud/specificaties/

Deze is wel met ps4 logo maar vond hem wel lekker goedkoop, dus wel een cloud maar de prijs van die stinger. Alleen mijn zoontje wilde perse draadloos dus die heeft nu een corsair. Mijn andere zoon heeft wle de cloud alpha en is er ook tevreden mee en totaal niet zuinig.

festina lente

• 99ruud99
hmmm, maar de stinger is toch ook cloud?

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22

Honesty

kattenneus!

99ruud99 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:12:
hmmm, maar de stinger is toch ook cloud?
Klopt maar ziet er wel wat meer plastic uit maar nooit vast gehad.

festina lente

• 99ruud99
haha oke :) ...
nu heb ik ineens 3 keuzes... @tsjech@ welke heb jij exact?

• allarick2392
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-03 13:52
Virtueel surround zal alleen meerwaarde kunnen zijn als het ook daadwerkelijk van de game doorkrijgt waar het geluid vandaan komt, weet niet of dit gebeurt. Windows 10 heeft opzich ook virtueel surround ingebouwd tegenwoordig, zal alleen niet veel voorstellen. Persoonlijk vind ik stereo beter voor gamen.

Cloud ll ziet er wel stuk robuuster uit. ''Beter'' geluid voor games zou je altijd nog kunnen krijgen met een EQ.

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:06
Heb zelf de Cloud II.

Ze hebben nu een nieuwe versie uitgebracht: pricewatch: HyperX Cloud Alpha

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee