Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Livolo moeilijk aan te sturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• johan1950
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 11-07-2020
Ik gebruik sinds twee jaar Domoticz. Met het ontvangen van data van diverse sensors en het aansturen van meerdere Kaku units het ik geen problemen. Met het aansturen van Livolo schakelaars heb ik echter nog steeds problemen. Het inschakelen lukt maar af en toe zonder enige regelmaat.
Ik gebruik Domoticz op een RP3 met als gateway een RFXtrx433 USB en MySensors 2,4 GHz.
Tot nu toe heb ik de Livolo's getest met RFXtrx433 USB en RFLink waarbij de gateway's op een afstand varierend van 1 m tot 7 m van de schakelaar waren geplaatst.
Bij beide gateways heb ik diverse codes handmatig ingevoerd, het leren via de remote werkt niet bij de RFXtrx433 USB.
Ik heb verder een goed werkend systeem wat o.a.de verlichting ende verwarmingsventilatoren probleemloos aanstuurt en het stoort mij dat ik de Livolo schakelaars niet goed krijg.
Wie heeft een goede tip ?

Alle reacties

• andregroeneveld
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 07-06 07:01
Ik weet niet of je dit nog leest Johan maar ik heb zelf ook problemen met Livolo schakelaars die via Google Home eerst al lastig lieten bedienen maar nu helemaal niet meer. Via de Livolo App kan ik ze wel bedienen maar via Google Home reageren ze heel soms. Ik heb Livolo schakelaars alleen in de gang tot aan boven aan omdat je ze kunt koppelen zoals een wisselschakeling. In de rest van mijn huis heb ik Sonoff schakelaars die altijd werken en nog nooit geweigerd hebben.

Groetjes André,

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True