Gezocht: Betrouwbare, waterdichte draadloze deurbel.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunowe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09-2024
Graag wat hulp/aanraders bij mijn aankoop van een draadloze deurbel.

Vereisten:
-Niks fancy gewoon een werkende deurbel, geen nood aan intercom of camera of smartphone connectie, etc.
-(spat)Waterdicht en vorstbestendig: de bel zal buiten hangen zonder afdak.
-Bellen als er op gedrukt wordt. Maw altijd werken als er gedrukt wordt, maar ook enkel bellen als er gedrukt wordt. Blijkbaar is dit toch wel een probleem bij velen bellen...
-Toch een aanvaardbare levensduur hebben.
-Deurdrukker zelf op batterij, ontvanger op batterij of in stopcontact, is eender (meestal zie ik ontvanger in het stopcontact wat zijn voordelen heeft naar batterijverbruik).

Budget: prijs/kwaliteit primeert, maar ik verwacht niet meer dan 50-75euro?

wat vond ik al dat toch bleef hangen:

Tecknet
https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl
-Volgens reviews blijkbaar niet waterdicht ondanks zo aangeduid en ook gaat hij af zonder drukken.

Transnect
https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl
-Ik lees hier en daar over kwaliteitsissues, snel kapot en knop die blijft hangen, of er moet hard of precies geduwd worden. Maar ook heel wat goede reviews.

Honeywell DC313N
-Bekend merk, dat betrouwbaarheid uitstraalt.
-6 melodien is misschien weinig als je niks vindt wat je aangenaam vindt
-In specificaties staat niet waterdicht, terwijl reviewers zeggen van wel?
-Binnen het merk nog heel wat andere types, maar niet zo duidelijk dat de voordelen.verschillen zijn, anders dan aantal melodieën en draadloos of plugin ontvanger.

Grundig
https://www.coolblue.be/n...ontvanger.html#1332345992
-Ook hier bekend merk met veronderstelde betrouwbaarheid, maar de reviews spreken dit toch hier en daar tegen.
-Toch niet waterdicht, spookbellen
te laag volume?

Philips WelcomeBell 300
MP3 https://www.philips.nl/c-...300-mp3-draadloze-deurbel
OF basic : https://www.hubo.be/nl/p/...bel-draadloos/900722.html
-In een ander topic omtrent draadloze deurbellen werd deze aangeraden.
-Maar op de eigen site een review van slechts 2.5/5 sterren...

Basetech BT-1890360
https://www.conrad.be/p/b...draadloze-deurbel-1890360
Deze zal wel te goedkoop zijn, denk ik?

Merken die aangeprezen worden in UK/US/?? reviews: Sadotech, avantek, maar die kon ik nog niet goed evalueren.

Dus duidelijke case van 'door het bomen het bos niet meer zien'!
Ook bevestigingen van merken die waardeloos bleken, kan ik gebruiken.

Dank bij voorbaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ik heb die tecknet, en ben er zeer tevreden over.
Deurdrukker hangt vol in de regen en kan daar prima tegen.
In dit jaar dat ik hem nu heb is hij nooit spontaan afgegaan.
Door mijn kunststof kozijnen moest ik deze aanschaffen maar ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:04
Wat moet er waterdicht zijn? De drukker, de gong, of allebei?

Zou zelf voor Honeywell (voormalig Friedland) gaan voor dit soort spul.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:51
Ik heb zelf die Grundig, maar kan hem echt niet aanraden. Hij gaat spontaan af (soms midden in de nacht) en soms ligt er een briefje van de pakketbezorger in de bus terwijl we gewoon thuis waren...

Grundig is een bekend merk, maar de rechten zijn verkocht aan een chinees bedrijf die er gewoon het Grundig logo overheen plakken. Dit gebeurt helaas wel vaker met bekende Duitse merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:21
Ik heb een (simpele) Klik aan Klik uit deurbel en 2 ontvangers in het stopcontact (1 in de woonkamer en 1 in de hal). Werkt hier eigenlijk al jaren prima. Heb hiervoor een Grundig gehad die een stuk duurder was, maar na een jaar was ik om de paar maanden de batterijen aan het vervangen, dat was niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:29
peponline schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:19:
Ik heb zelf die Grundig, maar kan hem echt niet aanraden. Hij gaat spontaan af (soms midden in de nacht) en soms ligt er een briefje van de pakketbezorger in de bus terwijl we gewoon thuis waren...

Grundig is een bekend merk, maar de rechten zijn verkocht aan een chinees bedrijf die er gewoon het Grundig logo overheen plakken. Dit gebeurt helaas wel vaker met bekende Duitse merken.
Zelfde hier. Niet per se aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunowe
Xander schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:15:
Wat moet er waterdicht zijn? De drukker, de gong, of allebei?

Zou zelf voor Honeywell (voormalig Friedland) gaan voor dit soort spul.
De drukker dient waterdicht te zijn, de gong hangt binnen, dus die hoeft niet waterdicht te zijn.

Heeft u eigen ervaring met de Friedland en/of Honeywell draadloze deurbellen?

[ Voor 15% gewijzigd door dunowe op 12-07-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunowe
red1 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:32:
Ik heb een (simpele) Klik aan Klik uit deurbel en 2 ontvangers in het stopcontact (1 in de woonkamer en 1 in de hal). Werkt hier eigenlijk al jaren prima. Heb hiervoor een Grundig gehad die een stuk duurder was, maar na een jaar was ik om de paar maanden de batterijen aan het vervangen, dat was niks.
Hangt bij u de deurbel buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunowe
peponline schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:19:

Dank voor reactie (ook voor @Broodbeleg : die Grundig valt nu dus wel met zekerheid af!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 09:45

KRASH

Juist ja...

Ik heb in dezelfde serie als de DC313N, de DC515NHGP2. Die drukker hangt gewoon vol in de regen en die werkt nog altijd prima.

Voordeel is dat je de losse onderdelen kunt mixen en matchen en ook prima los verkrijgbaar zijn.

Heb hem zelf gekoppeld aan m'n home automation met een el cheapo rtl2sdr usb sticky icm rtl433. Wellicht ook wel leuk voor de tweaker ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:21
dunowe schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:35:
[...]

Hangt bij u de deurbel buiten?
Ja de drukknop hangt buiten bij de voordeur, de bel zelf heb ik er dus 2 van (één in de woonkamer en één in de hal). Voor de prijs kan je het uitproberen. €17,50 voor een set bij de Praxis. Mocht je een extra bel nodig hebben, dan kan je die er later bijhalen.

Ik heb zelfs expres niet de draadloze variant van de bel gehaald, maar voor in een stopcontact, want wil niet steeds batterijen hoeven te vervangen. De batterij van de drukknop bij de voordeur (dat moet dan weer wel), heb ik nu één keer hoeven te vervangen in drie of vier jaar tijd uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Je hoeft geen waterdichte drukknop te hebben, maar een spatwaterdichte. Je gaat hem neem ik aan niet onderwater monteren.

Er zijn verschillende IP normen qua dichtheid. Daar kun je je eens in gaan verdiepen om uit te zoeken wat je precies nodig hebt. Je zult dan zien dat er ineens veel meer keuze is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:07
https://www.bol.com/nl/p/...rs-grijs/9200000074862884

Pro
Waterdicht,
Geen batterij in deurbel.(kinetic)
Ontvanger op batterij en stopcontact.

Con
Gaat wel eens een keer zomaar af!
En ik vind de belgeluiden ruk. (zit hele 1 acceptabele bij).

Werkt hier al 2 jaar prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 04-05 23:49
8 jaar een Friedland. Erg tevreden over. Werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:38
Ik heb Honeywell DC311N en de drukker hangt op de ijzeren poort in volle regen. Al 3 jaar, zonder problemen. IP-classificatie IP55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 21:54
Ik heb een Honeywell draadloze deurbel gehad vergelijkbaar als hetgeen reeds gemeld en na een paar weken deed dat ding niks meer. Bleek de batterij leeg te zijn, vervangen door een ander en hij deed t weer. Dag later echter hetzelfde, de batterij van de dag ervoor deed het overigens ook weer.

Die witte bel drukkers zijn wat mij betreft waar-de-loos. Zoek maar even goede reviews van die dingen want ik bleek niet de enige. In de zomermaanden werkte het prima, maar met kouder weer van zeg september tot maart lekker kansloos elke dag de batterij wisselen.

Sindsdien vervangen door een ring doorbell en nergens meer last van. Voor mij geen Honeywell meer.

[ Voor 3% gewijzigd door bolleh op 13-07-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-05 22:47
Die van Tecknet hier, werk gelijk. Drukken is rinkelen. Honeywell gehad, 80 euro voor betaald alleen maar issues. Gaat niet af of met veel vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunowe
Super alle reacties, dank!
Mizojojo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 00:02:
Die van Tecknet hier, werk gelijk. Drukken is rinkelen. Honeywell gehad, 80 euro voor betaald alleen maar issues. Gaat niet af of met veel vertraging.
Dit inderdaad (ook @bolleh : Honeywell heeft toch hier en daar slechte reviews en met de duurdere prijs wordt dan dan inderdaad zuur als ik hetzelfde zou meemaken.
Maar dank aan @meermarco en @Wenzel voor de positieve tegengeluiden.

[ Voor 8% gewijzigd door dunowe op 14-07-2020 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunowe
DutchKel schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:08:
Je hoeft geen waterdichte drukknop te hebben, maar een spatwaterdichte. Je gaat hem neem ik aan niet onderwater monteren.

Er zijn verschillende IP normen qua dichtheid. Daar kun je je eens in gaan verdiepen om uit te zoeken wat je precies nodig hebt. Je zult dan zien dat er ineens veel meer keuze is.
Juist, maar de precieze IP doe er mij niet toe: de bel moet gewoon blijven werken door weer en wind ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunowe
Pandorian schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:17:

Pro
Waterdicht,

Con

Hartelijk dank voor de suggestie! Reviews op bol zien er inderdaad heel ok uit, enkel die zelfde opmerking omtrent het belgeluid.
Is kanshebber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Ik heb zelf deze een jaar geleden gekocht op Aliexpress voor zo'n €12.

Werkt prima!
Bij ons hangt de knop ook gewoon buiten zonder afdak, de knop werkt op kinetische energie dus er hoeven geen batterijen in.
De bel/ontvanger zelf moet wel in het stopcontact (Helaas wel met zo'n klein omzetblokje om hem in een NL stopcontact te krijgen, maar aangezien hij hier in de meterkast hangt is dat geen probleem. Schijnbaar kan je hem ook via USB poweren, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd).
Als laatste kan je ook nog je eigen MP3's erop gooien, dus kan je zelf kiezen hoe de bel klinkt en zit je niet vast aan wat de fabrikant mooi vindt :)

EDIT:
Even ter verduidelijking: We hebben nog nooit gehad dat hij zomaar afgaat of de bel het niet doet. Ons huis is vrijstaand, dus ik weet niet zeker hoeveel hij last heeft van frequentievervuiling van buren.

[ Voor 18% gewijzigd door Flapperbol op 14-07-2020 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:31

bloody

0.000 KB!!

Ik heb een Kaku deurbel, wat een drama! Doet het eigenlijk nooit wanneer iemand er op drukt. Al een keer vervangen door nieuw exemplaar, helpt niet :(

Misschien kan het deels komen doordat ook een bewegingsmelder op dezelfde receiver gekoppeld zit, maar dan nog...

Oh, en hangt trouwens permanent droog, op 2 meter afstand van de receiver, met een vrij dikke muur ertussen.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:34
Hier eerst de Grundigset met 2 ontvangers, altijd gezeur, niet doen...en nu sinds 2 jaar deze met 2 ontvangers, geen klachten, beetje duf melodietje

https://www.bol.com/nl/p/...XsRNGg.1_2.6.ProductTitle

Voordeel van de kinetische drukker en dus nooit lege batterij :)

[ Voor 7% gewijzigd door MarcelGo op 14-07-2020 09:13 ]

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 04-05 16:59
Deurbel melodie hoort irritant te zijn, dat spoort je aan tot actie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-04 14:47
Pandorian schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:17:

Pro
Waterdicht,

Con

Hier ook deze werkt uitstekend maar inderdaad er zit maar een acceptabel deurbel geluid in tenzij je van happy birthday en andere soorten liedjes houdt.
Ikzelf heb het nog nooit meegemaakt dat hij zomaar zelf afging trouwens.
Vooral blij dat je nergens meer batterijen voor nodig hebt en moet vervangen. Nou ja tenzij je de ontvanger op batterijen gebruikt natuurlijk.
En hij is ook regen bestendig want ik heb niets dat hem beschermd hiertegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-05 14:09
Bol.com Tecknet

Zeer tevreden met deze.
+ veel ringtones
+ Geen baterij in deurbel (kinetic)
+ ontvanger in de stopcontact
+ nog nooit gehad dat hij zomaar af gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:01
Hier nog een fan van klik-aan klik-uit met stopcontact ontvangers. Die werkt al jaren betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:17
Flozem schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:21:
Hier nog een fan van klik-aan klik-uit met stopcontact ontvangers. Die werkt al jaren betrouwbaar.
Ik had klik-aan-klik-uit vanaf de bouw, maar die zijn in 2-3 jaar tijd bij 3/4 van de huizen kapot gegaan, inclusief mijzelf. Ook erg irritant dat hij het regelmatig gewoon niet deed of midden in de nacht opeens wel. Was wel een versie met een draadloze ontvanger.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whazaer
  • Laatst online: 29-04 12:36
Hier ook goede ervaring met kaku, wel met ontvangers in het stopcontact.
Zowel de beldrukker van kaku, als de losse zender die op een bestaande beldrukker kan.

Alleen waterdicht geen ervaringen mee, aangezien ze hier droog hangen.

Ook een kaku deursensor aangesloten op dezelfde ontvangers, werkt prima. Kun je een aparte melodie en volume mee instellen.

Hiervoor een Honeywell gehad, dat was een drama..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
chacon draadloze deurbel nu een jaar in gebruik. ontvanger zit in stopcontact binnen in de hal.
drukknop (zonder batterij) zit buiten aan het hek in weer en wind op 25m afstand (ivm een erg waakse en hapgrage hond).
Ik wilde een bel waarbij ik niet batterijen van een drukknop of de gong moest vervangen. Gekocht bij de plaatselijke gereedschaps winkel voor ca €25
het geheel werkt probleemloos, nog geen storingen ervaren

[ Voor 14% gewijzigd door peter-rm op 14-07-2020 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunowe
Deze topic weer even oppakken.
Mijn excuses voor alle eerdere reageerders, zoektocht werd even gestaakt wegens reis en verdere vakantie, waar de focus op ontspannen lag ;-)

Na alle reacties nog eens te lezen, lijkt me een kinetische deurbel, waardoor je dus geen batterijen nodig hebt, een hele goeie keuze.

Dus de suggesties van @Pandorian Pandorian (Mr Handsfree), @MarcelGo Marcelgo (Bell4u) en @peter-rm peter-rm (Chacon) zijn de kanshebbers.

(alsook een eventuele china aankoop, zoals gesuggereerd door @Flapperbol flapperbol.
bvb ook https://www.banggood.com/...22443101&cur_warehouse=CN) )

Dus daar even op doorgegaan, ging ik op zoek naar een verkoper van de chacon deurbel, zoals voorgesteld door peter-rm.

ik vond terug:
https://www.hubo.be/nl/p/...nder-batterij/890648.html

en ook, direct bij de leverancier:
https://chacon.com/nl/dra...draden-5411478841791.html
Ook spatwaterdicht, voordeel van rechtstreeks bij leverancier en met zijn 20euro nog goedkoop ook! (gratis verzending als ik nog een extra 5euro shop)

Dus vermoedelijk wordt het een chacon, maar nog wat op zoek naar reviews en dat laat zich niet zo makkelijk vinden (uitgezonderd enkele slechte algemene reviews voor het merk op trustpilot...)

(ook de technet suggesties blijven wel nog hangen)

Nu eerst nog even langslopen bij een uitverkopende Mediamarkt (maar ik verwacht daar niet veel van) en dan toch stilaan overgaan tot een verkoop ;-).

Ik hou jullie op de hoogte!
En andere ervaringen met Chacon mogen altijd gedeeld worden :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
En, wat is het geworden?

Ik kom terug op mijn positieve aanbeveling voor Heneywell. Helaas heeft die het begeven in de stortregen afgelopen week. Ik denk dat de batterijdeksel niet geheel dicht is. Hoeeel op de drukker staat IP55. De drukker is gemonteerd op een hek, in volle regen.

Dus moet ik ook wat anders hebben. Zo'n kinetische deurbel lijkt me wel wat,want daar zit geen batterij is dus ook dekseltje waar vocht doorheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05 23:05
Ik ben zelf ook wel fan van de Klik-aan-klik-uit deurbel.
Maar dat heeft meer te maken dat ik het signaal mooi kan opvangen via mijn RF-Link en Domoticz bijvoorbeeld een email stuurt of wat je net handig vind.

Ik doe een aantal jaar met een zender, de ontvanger zit in het stopcontact.
Zit bij mij niet onder een afdak. Na 9 jaar ben ik pas met de 2e zender bezig.
Die zender kan je ook los kopen en met bijvoorbeeld een 25% korting bon de Gamma kan je geen buil aan vallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunowe
Sorry voor het late antwoord.

Het is dus de Chacon geworden, op de webshop van de leverancier zelf gekocht:
https://chacon.com/nl/dra...draden-5411478841791.html

-36 verschillende melodieën, waarvan er echter weinig een echt belgeluid geven, dus vooral (net iets te lang durende) liedjes (fur elise, walsen, happy birthday, jingle bells, etc). dus wel even zoeken vooraleer je er eentje vindt naar uw zin.
-6 volume niveau's, staat momenteel op het hards en is genoeg als de TV niet te hard staat (zender is wel weggestoken in een hoekje).

Meegeleverde vijsjes waren van slechte kwaliteit, bevestiging verder geen problemen.

Te zacht bellen laat de bel niet afgaan, maar voorlopig weinig problemen mee.

Nu is het afwachten of de waterdichtheid voldoende blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
@dunowe Hopelijk is IP44 voor jouw situatie genoeg. Zoals ik hierboven geschreven heb, mijn Honeywell IP55 drukker is niet genoeg regen dicht.
Ik heb nu bij ALI deze besteld: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Die is IP68, moet werken in de volle regen als goed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 16:41
Leuk topic! Precies wat ik ook zoek: Simpele, werkende bel zonder batterij.. Ik overweeg ook de Chacon. Hebben jullie ook zicht op wat voor sluipverbruik deze draadloze bellen hebben?

Toevoeging: Besteld maar product lijkt defect. Het lukt niet om zender en ontvanger te verbinden.

[ Voor 42% gewijzigd door Unito op 10-01-2021 13:46 . Reden: kleine disclamier ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunowe
Kleine update: bel hangt er nu al een tijdje, nog geen problemen, krijgt wel wat regen te verwerken, want niet volledig beschermd.
En de melodieën zijn leuk voor de kinderen, met kerst iets ander, bij een verjaardag iets ander, bij de amerikaanse verkiezingen, etc ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 16:41
Ik heb zelf inmiddels de Tecknet en even uitgezocht wat het verbruik van de ontvanger is. Dat is verwaarloosbaar (afgerond 0 watt).Tot nu toe erg tevreden met deze bel..

[ Voor 5% gewijzigd door Unito op 07-04-2021 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tia Dalma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-03 16:56
Wenzel schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:10:
@dunowe Hopelijk is IP44 voor jouw situatie genoeg. Zoals ik hierboven geschreven heb, mijn Honeywell IP55 drukker is niet genoeg regen dicht.
Ik heb nu bij ALI deze besteld: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Die is IP68, moet werken in de volle regen als goed is..
En, werkt ie inderdaad in de volle regen? Zeer benieuwd!

Ik heb een Honeywell set, die het (je raadt het al) ook dus niet werkt. Ook de tweede beldrukker heeft helaas de geest gegeven en ik ben twee grootverpakkingen knoopcelbatterijen verder. Wat een bagger... :'(

Via dit topic even aan het rondneuzen maar ook de Tecknet (b)lijkt niet waterdicht als ik de gebruikerservaringen lees. Iemand nog verdere tips?

Weer terug naar bedraad is geen optie omdat de pijp waar de beltrafo in zat, gebruikt is voor de driefasen aansluiting in de keuken :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
Tia Dalma schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:24:
[...]

En, werkt ie inderdaad in de volle regen? Zeer benieuwd!

Ik heb een Honeywell set, die het (je raadt het al) ook dus niet werkt. Ook de tweede beldrukker heeft helaas de geest gegeven en ik ben twee grootverpakkingen knoopcelbatterijen verder. Wat een bagger... :'(

Via dit topic even aan het rondneuzen maar ook de Tecknet (b)lijkt niet waterdicht als ik de gebruikerservaringen lees. Iemand nog verdere tips?

Weer terug naar bedraad is geen optie omdat de pijp waar de beltrafo in zat, gebruikt is voor de driefasen aansluiting in de keuken :).
De bel was wel waterdicht, maar van slechte kwaliteit. Iemand, denk de postbode, heeft hem stuk gedrukt. En toen was die lek. Het probleem was dat voor sommige mensen niet duidelijk was waar je moet drukken. Ik heb maar 5 euro voor betaald, incl. portokosten.
Ik heb nu een nieuwe, bij Amazon gekocht. De drukker is van goed ontwerp en kwaliteit. De onderkant komt ook iets naar voren, iedereen snapt het.
Zit al ruim half jaar op de poort, in volle regen en werkt perfect. Had ik meteen moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb een honeywell gehad, maar die drukker was inderdaad nogal onbetrouwbaar, dat schijnt hun zwakke punt te zijn. Na advies hier een Grothe mistral gekocht, die doet t tot dusver prima.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaardeschepper
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-03-2023
Wat zijn inmiddels jullie ervaringen met de gekochte deurbellen...
Ik denk dat ik aan de 5de of 6de toe ben op minder dan 10 jaar tijd...
Ik heb al gehad 2 of 3 van de aldi... dat was niks
dan honeywell... een beetje regen en dan werkte die niet meer, wanneer je dan eraf haalt en volledig laat uitdrogen weer wel, maar geen optie... Bel hangt op een westenmuur met slagregen.
Dan op aanraden van coolblue grundig deurbel gekocht, ook na jaar en half kapot...

Voor mij is een deurbel die altijd werkt echt een must en vooral ook in de slagregen... maar volledig waterdichte deurbellen zijn blijkbaar moeilijk te vinden... en deurbellen met een levensduur langer dan 2 jaar ook...

alle tips en gebruikerservaringen zeker welkom!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-05 07:17
Dit topic is typisch een voorbeeld van hoe iets simpels overengineered is geraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:11
Van alles en nog wat geprobeerd. Van Honeywell, tot goedkoop spul van de Praxis. Allemaal ellende.

Deze doet het eindelijk goed. Wel een beetje valsige melodietjes ;) Handig dat er 2 ontvangers bij zitten, eentje op batterijen en eentje in het stopcontact.

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/max/500x500/products/1463792

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostrummer
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22-02-2024
Goeiemorgen Connos,

Ik heb ook al zeker 4-5 merken gehad en nog steeds niet de juiste gevonden. Jij hebt de Byron inmiddels een paar jaar in gebruik. Ben je nog steeds tevreden?

Hoe is het batterijverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-05 23:44
Ik heb zelf deze nu een jaar. Zelfde concept als de Byron, een ontvanger met batterij, de andere in stopcontact.
In het jaar nog geen klachten gehad, hopelijk blijft dat zo ;-).

*knip* referal

[ Voor 22% gewijzigd door twain4me op 25-01-2024 22:33 . Reden: referal + kick ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb ook 4 sets geprobeerd, allemaal troep.

Ik had de eis dat hij een groot bereik moest hebben vanwege een lange oprit.

https://www.opritverklikk...ct800-beldrukker-met-bel/

Het is deze geworden, ja ontzettend duur, maar deze doet het goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 19:19
Oostrummer schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:45:
Goeiemorgen Connos,

Ik heb ook al zeker 4-5 merken gehad en nog steeds niet de juiste gevonden. Jij hebt de Byron inmiddels een paar jaar in gebruik. Ben je nog steeds tevreden?

Hoe is het batterijverbruik?
Ik heb de Byron ooit gekocht n.a.v. dit topic en ook die ging binnen een jaar stuk :P
Daarna Honeywell met stopcontact ontvanger + batterij ontvanger en die was volstrekt onbetrouwbaar. Helft van de tijd reageert ontvanger niet.

Nu Klik-aan Klik-uit met 2 stopcontact-ontvangers, zo te zien hangt die 10 maanden. Nog geen klachten. In elk geval is hij zeer betrouwbaar met daadwerkelijk over gaan bij mij. De buren hebben echter dezelfde bel en daar is hij onbetrouwbaar. Maar ik weet niet of hun ontvangers in het stopcontact zitten.

Ervaring leert dat ook deze bel het binnen een paar maanden gaat begeven. Dan ben ik er klaar mee en bedraad ik een echte bel.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 22:25

Sebastiaan

....

Ik heb ook meerdere types gehad die allemaal het probleem hadden dat ze na een tijd niet meer goed reageerden. Nu ondertussen een paar jaar een Grothe ( https://www.bol.com/nl/nl...deurbel/9200000095485574/ ) zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:39
Ik weet dat TS al een deurbel heeft gevonden, maar ik doe toch even een duit in het zakje:

Toen wij een jaar geleden verhuisden had ik even snel een tijdelijke deurbel nodig. Voor 7 euro bij de action een draadloze deurbel gekocht:
https://domotiseren.nl/reviews/draadloze-action-deurbel/

We zijn nu een jaar verder, maar tijdelijk is definitief geworden, de bel bevalt prima, reageert altijd als er gedrukt wordt, en doet niet aan valse meldingen.
De deuntjes zijn hier en daar wat cheesie maar hij kan echt superluid wat ook handig is.

Het doel is nog steeds een camera deurbel, maar tot die tijd bevalt de 7 euro deurbel van de action prima

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Pagina: 1