Wacom Graphire en Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik wil een Wacom Graphire tekentablet kopen, maar wat is voor Linux (voornamelijk Slackware en Debian met de 2.4 kernel) de beste keus, USB of serieel? Qua prestaties zijn beide ongeveer gelijk heb ik gelezen maar zijn ze ook allebei te gebruiken onder Linux in combinatie met mijn PS/2 Logitech scrollmuis?

Alvast bedankt

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

http://www.google.com/search?q=Wacom+Graphire+Linux+

Zo te zien genoeg support voor de USB versie...

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:04
De seriele versie heeft 2 aansluitingen. 1 voor de "besturing" op de COM poort en 1 voor de voeding. De voeding wordt geleverd door een PS/2 poort. Je muis kun je daarachter door lussen.
Hoe het met de USB support van linux 2.4 zit weet ik niet.

Drivers:
http://www.wacom.de/Download/dodriv00.htm#beta

tering..... die rick is snel

woei!

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Nou het zit zo te zien wel snor met de Graphire USB ondersteuning met de 2.4.5 kernel. Dus ik denk dat ik die maar ga kopen. Ik heb op mijn BabyAT moederbordje wel een paar USB pennetjes, maar ik moet nog zo'n plaatje met een USB uitgang hebben dat ik op die pennetjes kan aansluiten. Waar zou je dat kunnen kopen? (ik heb ze wel eens op de HCC gezien, maar daar wil ik nu niet op wachten).

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

een beetje computer zaak het wel van die losse brackets, en anders heb je een goeie kans dat een elektronica harry er ook wel een heeft, en anders wel te bestellen. is redelijk veel verkocht spul geweest, wordt wat minder maar dat wil niet zeggen dat het niet meer te krijgen is.

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:18

iGadget

Wowsers!

Ik sloot mijn Graphire laatst voor de grap 's aan op m'n Progeny Debian machine met out-of-the-box 2.4.x kernel... werkte in 1x. Niets aan hoeven doen. Wat wel naar is, is dat je af en toe met de normale muis moet 'bijstellen' - dan is de uiterste hoek van het tablet niet meer de uiterste hoek van je scherm. Dus perfect is het nog niet. Maar misschien dat ze dit in de nieuwere kernels al gefixed hebben hoor.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Pagina: 1