Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Veilige en nuttige corona-app: GAEN interval & werking

Pagina: 1
Acties:

• jvanderneut
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22-06 21:51
reviews: Veilige en nuttige corona-app: kan dat?
@letatcest

De random code die door de GAEN api wordt gebruikt, wordt elke 15 minuten opnieuw gegenereerd. Dit staat in de app uitgelegd, en dat ik zie via adb logcat ook terug.

Verder wordt op mijn pixel de GAEN api aangeroepen met "mIncludeTxPowerLevel=false", dus dat lijkt nu anders te werken in de testapp anders dan wat je hebt beschreven.

(ik heb als inwoner van Twente de testapp op mijn telefoon)

• letatcest
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18:19

letatcest

Kidult

Ah, ik heb inderdaad niet de beschikking over de test-app. Van de ontwikkelaars heb ik begrepen dat 10 minuten de tijdsinterval wordt. Verder heb ik begrepen dat bij de uiteindelijke app nog wat dingen veranderen, zoals de servers waar meldingen van verstuurd worden (nu nog Azure cloud geloof ik).

Wellicht weet een van de app-bouwers hier een antwoord op, zoals @barefoot ?

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barefoot
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 02-03 22:34
Ik zet hem even door naar Ivo Jansch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivojansch
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 24-04 07:29
letatcest schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:49:
Ah, ik heb inderdaad niet de beschikking over de test-app. Van de ontwikkelaars heb ik begrepen dat 10 minuten de tijdsinterval wordt.
De 10 minuten is voor ons als techneuten ‘configurabel’, het RIVM bepaalt de parameters. Momenteel staan ze idd op >= 10 minuten.
letatcest schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:49: Verder heb ik begrepen dat bij de uiteindelijke app nog wat dingen veranderen, zoals de servers waar meldingen van verstuurd worden (nu nog Azure cloud geloof ik).
Belangrijk om te weten is dat meldingen niet ‘verstuurd’ worden door een server. Telefoons downloaden de geïnfecteerde sleutels en maken zelf de vergelijking of ze er 1 ontmoet hebben, en de melding zelf komt dus ook vanuit het device.

Het downloaden van de keys moet door alle telefoons gebeuren, dus de files waar ze in staan verspreiden we via een cdn. Dat is in ons geval een azure cdn. Momenteel praten we tegen een test omgeving daarvan. Maar het blijft een cdn. De bron van het cdn is het datacenter waar de app backend staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22-05 09:24

grhmpf

Android <3

jvanderneut schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:37:
reviews: Veilige en nuttige corona-app: kan dat?
@letatcest

Verder wordt op mijn pixel de GAEN api aangeroepen met "mIncludeTxPowerLevel=false", dus dat lijkt nu anders te werken in de testapp anders dan wat je hebt beschreven.
Dat zijn twee verschillende dingen. In een advertisement kan elk bluetooth device uitzenden wat het tx power level is, daar is een standaard voor en die wordt geactiveerd met die "mIncludeTxPowerLevel".

Echter bij GAEN wordt het tx power level in het "associated meta data" blok van de advertisement data gestopt. Hiermee kan een ontvanger dus het tx power level van de zender weten, en het stelt de zender ook in staat om correcties op basis van calibraties uit te voeren die anders niet zouden kunnen.

De bluetooth standaard zendt zo ver ik weet de ingestelde tx power level uit, maar die kan afwijken van de daadwerkelijke tx power zoals die gezien wordt op 1 meter door een ontvanger.

Zie https://blog.google/docum..._Specification_v1.2.2.pdf waar beschreven wordt hoe tx power is opgenomen in de associated meta data.

(Ik ben een van de Android developers die aan CoronaMelder werkt)

[Voor 2% gewijzigd door grhmpf op 12-07-2020 12:16. Reden: Toegevoegd wie ik ben voor de duidelijkheid ;)]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True