Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• matsoft
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01-03 07:22
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen: Op mijn kantoor werken wij met externe HD’s. Ieder project van een klant staat op een eigen externe HD. Graag zou ik deze automatisch willen backuppen naar mijn Synology NAS.

Nu heeft Synology de app ‘Cloud Station Drive’. Hiermee kan ik perfect de interne HD van mijn MacBook backuppen maar niet de externe HD’s. Als ik aangeef dat de externe HD ook moet worden gebackupped dan doet de software dat ook, maar zodra ik de externe HD ontkoppel en later weer aansluit dan pakt hij deze HD niet meer mee.

Kent iemand goede software waarmee externe HD’s ook automatisch ge-backuped kunnen worden naar de Synology NAS? Ik werk met Mac computers.

Alvast bedankt :)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je de "domme" manier al geprobeerd: alles op de HDD selecteren en dan naar de NAS kopieren, om mee te beginnen?

Maar, om even hardop te denken: welke "trigger" is er dat een externe HDD in de backup moet komen? Elke seconde alles? Elke dag alles? Elke keer als een HDD aan een willekeurige machine wordt gehangen? Over hoeveel HDD's gaat het? Hoeveel changes per dag?

Een NAS is eigenlijk geen backup; zeker niet als ie in hetzelfde pand staat

Ik draai de use-case eens om: waarom zet je niet alle klant-data op de NAS, dan kan elke medewerker & computer daar op elk moment van de dag bij. Hoef je dus niet (continu) HDD's naar elkaar toe te brengen. En de HDD's die je hierdoor overhoudt, gebruik je mogelijk voor een incremental backup van de NAS en die kan dan (AVG / GDPR / etc daargelaten) in de kofferbak van de auto voor offsite backup?

[Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 11-07-2020 10:59]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-01 17:43

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Backup for business. Werkt als een trein.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20:40

Equator

Crew Council

Bowmore & Laphroaig fan

move naar Client Software Algemeen, dit heeft niet iets met PNS te maken.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

je geeft wat te weinig informatie (welk type nas heb je, welke aansluiting heeft de hd, heb je fysieke toegang tot de NAS) maar misschien kan je afhankelijk van je model NAS en als het een USB schijf betreft de USB Copy functionaliteit van Synology gebruiken.

Deze herkent de HDD en daar kan je dan job aan koppelen, die wordt uitgevoerd.
Ik had zelf alleen problemen met diepe paden en teveel (echt absurd veel) directoires (voor de verkenner die bij de NAS zit).

Als je Windows gebruikte, had je allwaysync kunnen gebruiken, dat zet je op de HDD standalone, met de config. Door de exe van de HHD te starten sync dan naar de NAS via een netwerk pad. Daarboven versie beheer op het file systeem van de NAS en je hebt je backup anders ingeregeld. Misschien dat je zo iets kan vinden voor de mac en opzetten?

Everything is better with Bluetooth

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True