Toon posts:

VPN met Vigor v2200 cable router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Draytek Vigor 2200E

Ik kwam dit ding net in de pricewatch tegen voor een paar honderd gulden, het leek me wel wat.

ik bekeek de specs en zag dat ie lan2lan ondersteund

Ik heb nu een vpn verbinding met verschillende netwerkjes hier in de buurt, ik ben VPN server, ècht gaaf voor lan games trouwens. ;)

Deze feature wil ik dus niet kwijt, ik gebruik nu proxy server 2, maar mijn server is erg overbelast, p2 266 met SMS 1.2, NAV, Exchange enz. enz.

Kan iemand me vertellen of VPN verbindingen (via kabel-internet) met dit ding mogelijk is?

Ik heb nu iets gevonden, dat het vanaf Augustus 2001 mogelijk is, firmware update, alleen kan ik nergens vinden hoe het gaat werken...

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 13:08

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/denteuling/a.bmp

dat is dus mijn netwerk en dat van een maat van mij

Ik heb een server staan 192.168.1.1
--> dit is NT 4 met RRAS

Als ik nou zo'n ding koop, kunnen mensen dan nogsteeds op deze server via VPN inloggen?

Verwijderd

Topicstarter
Voor VPN ben ik erachter moet ik poort 1703 of zoiets openzetten.

Nu iets anders, ik heb nu een server die eerst internet deelde van @home. Bij @home krijg je een naam cp12345-a, deze naam heeft m'n server dus. Het probleem is nu dat die router deze naam nu moet krijgen.

Vraag: Kan ik deze naam op de router en de PDC gebruiken?
Ik denk zelf van niet, maar ik hoop het wel, het zou wel erg veel werk zijn om dit allemaal te gaan veranderen in alle scripts en zo. :?

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 13:08
In de Router kun je de naam veranderen, of alles dan nog werkt weet ik niet.

Sux6

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."