FRITZ!Box 7590 en OnePlus 6T compatibiliteitsproblemen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:31
Beste medeTweakers,

Ik loop tegen een raar probleem aan en hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Betreft een FRITZ!Box 7590 en een OnePlus 6T en 7T Pro.

1) Stel ik de encryptie van het netwerk in op WPA2 + WPA3 (en voeg ik dit netwerk op beide telefoons opnieuw toe zodat ze van WPA3 gebruikmaken) dan verliezen beide telefoons om exact elke tien minuten de verbinding met de router. Deze wordt binnen enkele seconden ook weer opgebouwd. Het vreemde is dat alle verbindingen van de telefoons er even uitklappen, dus niet alleen Wi-Fi maar ook de reguliere gsm netwerkverbinding. Zet ik de encryptie op WPA2 (CCMP) only gebeurt dit niet.

2) Loop ik met de 7T Pro weg van de router zal deze netjes van 5 GHz naar 2.4 GHz switchen. Komt de telefoon weer dichter in de buurt van de router switcht ie netjes van 2.4 GHz naar 5 GHz, precies zoals je verwacht.
Bij de 6T echter niet. Van 5 GHz naar 2.4 GHz gaat prima, andersom niet. Op het moment dat ie switcht vallen voor een seconde of twee alle netwerkverbindingen, net zoals hierboven omschreven, weg. Als ie daarna een 5 GHz verbinding heeft is deze wel stabiel. Op andere routers heeft deze 6T dit probleem niet en werkt het net zoals de 7T Pro.

De vraag ligt ondertussen ook bij de fabrikant van de router aangezien ik zelf geen oplossing kan vinden. In afwachting van een reactie van de fabrikant hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Wie het weet mag het zeggen. Na het herstarten van de router, zonder het aanpassen van overige instellingen, werkt het voor enkele minuten perfect, zoals het hoort, en gaat het van band wisselen allebei de kanten op goed. Op gegeven moment stopt het gewoon met functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Resetten van de router en ook telefoonverbindingen mocht niet baten. Uiteindelijk een downgrade van 7.20 naar 7.13 gedaan op de router. Nu werkt alles weer zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 03:24
Hier hetzelfde probleem met de 6890 LTE en de laatste beta firmware. Heb het bij AVM gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ties Brants schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:18:
Hier hetzelfde probleem met de 6890 LTE en de laatste beta firmware. Heb het bij AVM gemeld.
Bedankt voor je reactie! Ik ben ook in contact met AVM en ze werken aan het probleem. Hoe meer mensen dit melden en ook support data aanleveren hoe eerder het hopelijk opgelost is. :)

• Cor1950
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-12-2022
Ik heb ook een 6T en een 7T Pro en zit ook aan een Fritz!box te denken. Nu is er net de 7583 uitgekomen , wat is het verschil met de al oudere 7590 ? En verder zit ik te denken aan NordVPN , kunnen deze Fritz! boxen als client daarvoor dienst doen ? Ik heb een Ziggo kabel modem , dat kan eventueel in Bridge mode gezet worden om de Fritz!box daar achter te zetten.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50
Cor1950 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:40:
Ik heb ook een 6T en een 7T Pro en zit ook aan een Fritz!box te denken. Nu is er net de 7583 uitgekomen , wat is het verschil met de al oudere 7590 ? En verder zit ik te denken aan NordVPN , kunnen deze Fritz! boxen als client daarvoor dienst doen ? Ik heb een Ziggo kabel modem , dat kan eventueel in Bridge mode gezet worden om de Fritz!box daar achter te zetten.
7583 ondersteunt pairbonding. Stabiliteitstechnisch is de 7590 gewoon beter en wordt beter door AVM ondersteund, aangezien dit een retail-model is en de 7583 voor ISPs zijn bedoeld.
Ik zou wachten op een volgende update en voor nu weer WPA2 instellen

• zunrob
AVM gaf mij aan op korte termijn met een oplossing te komen, ik ben benieuwd!
Je kunt ook wachten op de 7590 AX die binnenkort komt!

Overigens, merken jullie ook op dat zodra de telefoon wisselt van band (of AP) dat deze een luttele seconde een uitroepteken laat zien, als in geen internet? Dit gebeurt op 7.12 op de 7590 en ook op de repeater 3000. Met andere telefoons en op andere routers geen last van, daar gaat ie naadloos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Zojuist de update geïnstalleerd op de FRITZ!Repeater 3000. In dit filmpje van mijn telefoon is duidelijk te zien wat er gebeurt: niet alleen de Wi-Fi verbinding valt weg, maar ook de netwerkverbinding. Mega vervelend. https://drive.google.com/..._3KwLIPE/view?usp=sharing

Op het OnePlus forum ook steeds meer klachten: https://forums.oneplus.co...-data-wifi.1124610/page-7

[ Voor 19% gewijzigd door zunrob op 17-08-2020 23:23 ]

• Cor1950
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-12-2022
Ik wacht maar op de 7590 AX , enig idee wanneer die komt ?

• zunrob
Cor1950 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:21:
Ik wacht maar op de 7590 AX , enig idee wanneer die komt ?
De 7530 AX is al te vinden op Amazon.de, daar werd bij vermeld dat deze in september al leverbaar is.

Verwachting is dat de 7530 AX en 7590 AX begin september gepresenteerd worden. En voor de 7530 AX lijkt het er dus op dat deze ook snel te koop zal zijn. Voor de 7590 AX heb ik dit nog niet gelezen.

Ik heb me er niet heel erg in verdiept, maar de AX lijkt geen Wi-Fi 6E te krijgen. Op dit gebied lijkt nu wel veel te gebeuren. Allicht kun je overwegen om langer te wachten tot de Wi-Fi 6(E) technologie verder uit ontwikkeld is.

[ Voor 19% gewijzigd door zunrob op 20-08-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik heb nog een beetje getest. Het lijkt erop dat dit probleem van verbrekende verbindingen plaatsvindt vanaf FRITZ!OS 7.20, en indien er een 5 GHz kanaal gelijk of hoger dan 100 is geselecteerd. Kan iemand anders dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 18:01

hrr

Have a nice Day

zunrob schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:48:
Ik heb nog een beetje getest. Het lijkt erop dat dit probleem van verbrekende verbindingen plaatsvindt vanaf FRITZ!OS 7.20, en indien er een 5 GHz kanaal gelijk of hoger dan 100 is geselecteerd. Kan iemand anders dit bevestigen?
Ik zit op internet ook te zoeken naar mensen die problemen hebben met wegvallende wifi verbindingen met Fritzbox en kwam op dit topic uit. En ik heb dus ook last van wegvallende verbindingen sinds Fritz!os 7.20.

Iemand gaf als tip 5ghz op kanaal 40 te zetten, maar dan blijft het probleem nog steeds.
Heb nu 5ghz uitgezet, ben benieuwd of het dan wel blijft werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
hrr schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 08:10:
[...]

Ik zit op internet ook te zoeken naar mensen die problemen hebben met wegvallende wifi verbindingen met Fritzbox en kwam op dit topic uit. En ik heb dus ook last van wegvallende verbindingen sinds Fritz!os 7.20.

Iemand gaf als tip 5ghz op kanaal 40 te zetten, maar dan blijft het probleem nog steeds.
Heb nu 5ghz uitgezet, ben benieuwd of het dan wel blijft werken..
Op het OnePlus forum zijn ondertussen wat topics te vinden. Ik heb ook aardig wat geprobeerd, en het viel me de laatste keer op dat als je een kanaal lager dan 100 kiest het probleem niet optreedt. Bij 100 en erboven wel. Maar minder zendvermogen helaas.

Wat voor telefoon heb je?

Edit: neem overigens contact op met AVM. Ben al meer dan een maand met ze in contact, maar heb wel de indruk dat ze serieus naar het probleem kijken. Hoe meer mensen data aanleveren hoe beter.

[ Voor 11% gewijzigd door zunrob op 29-08-2020 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 18:01

hrr

Have a nice Day

Verbinding valt weg op MacBook, HP laptop en iPhones.

De 5Ghz uitzetten blijkt voor nu te werken in ieder geval.

Ik ga verder testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
hrr schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:44:
Verbinding valt weg op MacBook, HP laptop en iPhones.

De 5Ghz uitzetten blijkt voor nu te werken in ieder geval.

Ik ga verder testen..
Neem ook vooral contact op met AVM en zend ze support gegevens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Het probleem treedt bij mij dus op vanaf FRITZ!OS 7.20 op meerdere AVM producten. Op oude firmware versies was er nooit een probleem. Ligt dus absoluut aan de firmware van AVM.
Na verder testen heb ik geconstateerd dat het genoemde probleem alleen optreedt bij een 5 GHz kanaal van 100 of hoger. AVM stelt nu dat de OP6T dus allicht niet compatibel is met deze banden en vraagt mij nu om de technische informatie van OnePlus aan te leveren waarin staat dat ie dit wel degelijk is. Ik kan dit echter nergens vinden, kan iemand me daaraan helpen?
Overigens lijkt dit me zeer sterk, daar ik op de oude firmware, en überhaupt bij andere routers, nooit problemen heb gehad met deze banden.

• zunrob
Ook met Fritz!OS 7.25 treedt het probleem nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Goed nieuws! De gekoppelde FRITZ!Repeater 3000 die hetzelfde probleem heeft sinds de update doet het met de laatste Labor van vandaag wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
En nog meer goed nieuws: ook de 7590 met de labor van vandaag laat de OnePlus 6T niet meer crashen!
Pagina: 1