Actieve speakers voor cinewall - budget 500-700 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Ik heb onlangs een nieuw huis gekocht en daar gaan we een cinewall in laten plaatsen.
Dat betekent dus dat er sowieso een audio oplossing moet komen voor de tv.
Ik heb nu een leuk setje staan, maar dat gaat weg. Dali Zensor 7 met een Denon Receiver.
Soundbar ben ik niet zo'n fan van, dus dat komt er niet. Iemand tips voor een goede oplossing. De Kef Lsx zie ik zelf wel zitten, maar budget technisch weet ik nog niet of dat gaat lukken. In 1e instantie wil ik het budget op zo'n 5 tot 700 euro stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Wat voor cinewall? Als ik er op Google (ik kende de term niet) kom ik zowel kant en klare wandmeubels als oplossingen waar de TV in de muur opgenomen wordt met een haard tegen. Mogen de speakers zichtbaar zijn?
Wat voor systeem verwacht je? Met je budget kom je op een receiver en twee speakers, een fatsoenlijke surround oplossing anders dan een soundbar lukt niet voor 700 euro als je Dali's gewend bent

[ Voor 0% gewijzigd door martyw op 11-07-2020 11:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 15:16

M14

Dali heeft een serie wat bedoelt is om in te bouwen. Dat zou hier ideaal zijn. Of je dat met je budget gast redden is de vraag.

Afbeeldingslocatie: https://media-dali.azureedge.net/6281/phantom-s-80-background.png

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:34
Ik denk dat de ts bedoeld dat de tv plat aan de muur komt te hangen, zonder tv meubel, daardoor geen plek voor een receiver en dus actieve speakers zoekt.

Surround is niet aan de orde, dus het budget van 500-700 euro is dan voor een actieve stereo set.

Als dit juist is, ben je vanwege budget denk ik genoodzaakt het te houden bij boekenplank speakers, die op hun beurt wel iets nodig hebben om op te staan. Dat kan zijn een plankje tegen de muur, of speakerstands.

Verder kan ik zo geen info geven. Het aantal actieve hifi-speakers is zover ik weet vrij dun bezaaid (zeker wanneer draadloos een eis is), dus het lijkt me niet dat je door de bomen het bos niet kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdEOiMY9BGpbOAIf2biXEnrUIGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9SqxaQ16Crt4UdZduohSwMU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil zoiets. Met ladekastjes aan weerszijden. Daar kunnen de speakers (waarschijnlijk actieve inderdaad) , op komen te staan. Er lijkt weinig keuze te zijn in dat soort speakers. Wellicht Dali Zensor 1 AX. Audioengine A2 of A5. Klipsch R41, veel verder kom ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Rek je budget wat verder op, speakers gaan heel lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 10:44

Nibbz

Postmaster General

Ik weet niet in hoeverre dit te kopen is, iig wel DIY

Daarmee kun je metalen/hout/kunstof platen als speakers gebruiken (klinkt echt heel gek, maar het klinkt echt heel goed).
Deze platen kun je mooi verwerken in het interieur.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Je speakers komen dicht op de muur, in het algemeen werken dan speakers met een reflexpoort aan de voorkant beter dan dat ie aan de achterkant zit, bijvoorbeeld Elac Debut B6.2. Daar heb je dan wel een versterker bij nodig, bijna binnen je budget is de NAD D3020, of een T-Amp als de SMSL AD 18. Beide hebben een digitale ingang om je TV op aan te sluiten.
Wellicht zijn er ook actieve speakers met een poort van voren, tot nu toe ben ik ze nog niet tegengekomen.

[ Voor 15% gewijzigd door martyw op 11-07-2020 11:33 . Reden: Juiste speaker gelinkt.... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Yamaha staat bekend om zijn actieve speakers.
Weinig studio's die ze niet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 13:42
Teufel heeft ook een mooie actieve set.
Heb hem zelf gehoord en viel me zeker niet tegen.

https://www.teufelaudio.n...ufel-stereo-m-p16598.html
Pagina: 1