WIFI intern gebruiken zonder glasvezel internet wegens stori

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFK68
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb sinds gisteren geen kpn meer omdat er eenstoring is. Daardoor doet de WiFi en router in de modem thuis het niet want die heeft geen verbinding met de buitenwereld. Nou heb ik een nas draaien via UTP en daar draait Domoticz op om o.a. mijn verlichting te regelen. Mijn bestanden op dezelfde naskan ik daardoor ook niet benaderen. Meerdere apparaten die WiFi of het netwerk nodig hebben o.a. TV afstandsbediening doen het ook niet.
Waarom kan ik in de modem niet uitschakelen dat de verbinding nodig is en dus alleen intern een netwerkje overhouden?? Zijn er überhaupt losse routers die geen internet nodig hebben en alleen een intern netwerkje kunnen opbouwen?
...

Relevante software en hardware die ik gebruikExperiabox V10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 7% gewijzigd door JFK68 op 10-07-2020 21:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30
Wanneer hier het internet weg zou vallen,b werkt alles gewoon door.

Hoe benader je alle apparaten?
Wat gebeurt er als je ze probeert te benaderen?
Vaak zie ik dat je via handige routes bij de apparaten kan komen. Zoals een cloud verbinding bij synonogy etc.
Maar alles zou op ip-adres prima moeten werken als je thuis verbonden bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-10 12:39
Wat voor een "storing" is er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een gemiddeld modem/router (zoals de Experiabox van KPN) zou gewoon 100% je netwerk moeten handhaven als de WAN-verbinding wegvalt.
Had KPN geen optie om je interne netwerk werkend te houden? De helpdesk zou jou ook moeten kunnen te woord staan als je (tijdelijk) geen internet hebt.
Zijn er überhaupt losse routers die geen internet
Ja, alle 100% van de routers te koop kan dat; geen eentje heeft namelijk de "eis" dat er internet moet zijn.

Ik begrijp het issue niet trouwens; ik heb mijn EB niet aangekoppeld en gewoon een Asus 68U als modem/router ingeprikt. Heb hier een week zonder internet gezeten maar mijn interne netwerk deed het vlekkeloos incl NAS.

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 10-07-2020 21:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
JFK68 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:25:
...
Buren wel internet, stroom er af, stroom er op, reset modem, kpn gebeld, allestoringen.nl, kpn storingen pagina, etc. ec. ?

[ Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 10-07-2020 21:44 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wanneer Internet weg valt moet alles gewoon intern blijven werken. Het enige wat niet werkt is Internet. Wanneer dus je interne netwerk niet werkt, dan is er iets met je router (Experiabox) aan de hand en niet je Internet verbinding.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1