Iemand ervaring met aankoop laptop via Razer Europe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robboroom
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-12-2024
Ola,

Omdat mijn oude Dell XPS van 9,5 jaar oud zwaar aan vervanging toe is, ben ik op zoek naar een goede laptop voor mijn eenmanszaakje. Ik ben o.a. bezig met video-editing, After Effects etc. Wil dus een laptop als aanvulling op mijn desktop, eentje waar ik ook op lokatie mee uit de voeten kan.

Veel laptops langs zien komen de afgelopen weken, maar weinig die mij konden bekoren.

Uit de meerderheid van de tests komt eigenlijk naar voren dat de Apple Macbook Pro 16 het meest geschikt is. Nou ben ik een typische pc-figuur, dus zie ik dat niet helemaal zitten.

Nou ben ik op zich ook best gecharmeerd van de Razer Blade 15 Studio Edition, met superspecs, maar ook loeiduur (maar daf zou een volledig naar mijn wens uitgekitte Macbook ook ongeveer kosten.

Maarrrr... die Razer is alleen online te bestellen, in het buitenland. Dus mijn vraag, heeft iemand daar ervaring mee? Je moet bij Razer gewoon de btw betalen, als het goed is hoeft dat dan niet nog een keer in NL ALS het een Europees bedrijf is, maar is het dat ook echt? Hoofdkantoor is in Singapore, meen ik.

Hoef je echt niet nog eens btw te betalen? Krijg je een goed product en zo nee, hoe is customer service? En importkosten hoef je voor zover ik weet niet te betalen over computers, maar klopt dat ook?

Graag ervaringen dus, van ervaren... ervaringsdeskundigen. Dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:22
Vraag is, wat doe je als ie stuk is? Hoeveel verdient je bedrijf, hoe erg is het als je paar weken zonder laptop zit omdat ie voor garantie naar Singapore moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, pricewatch: Razer Blade 15 RZ09-03018G02-R3G1 is (bijvoorbeeld) verkrijgbaar bij 2 Nederlandse winkels? Echter, zowel de laptop als de winkels zou ik toch even de reviews van nazoeken.

Omdat ik niet heel erg zin heb om elke winkel / site na te pluizen waar jij mogelijk gekeken hebt: als de verkoper gevestigd is binnen de Europese Unie gelden er inderdaad andere bepalingen dan als dat niet zo is.

Ik heb echter even ruzie met de site van de Belastingdienst maar daar staat "bijna exact" elk percentage en bedrag vermeld voor particulieren en voor zakelijk. Eventueel (omdat je ZZP'er bent), zou ook de KvK miisschien hier brochures over hebben en anders misschien een kwartiertje je accountant polsen voor dit soort (hele dure) spullen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 21:06

Speedmaster

Make my day...

MAX3400 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:30:
Euh, pricewatch: Razer Blade 15 RZ09-03018G02-R3G1 is (bijvoorbeeld) verkrijgbaar bij 2 Nederlandse winkels? Echter, zowel de laptop als de winkels zou ik toch even de reviews van nazoeken.
Beide zijn met Duits toetsenbord, wat uiteraard problemen kan opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Speedmaster schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:37:
[...]

Beide zijn met Duits toetsenbord, wat uiteraard problemen kan opleveren
Uiteraard is dat onoverkomelijk om op de sites van die bedrijven rond te kijken of (indien mogelijk) te informeren of/wat ze nog meer kunnen leveren van Razer? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robboroom
99ruud99 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:28:
Vraag is, wat doe je als ie stuk is? Hoeveel verdient je bedrijf, hoe erg is het als je paar weken zonder laptop zit omdat ie voor garantie naar Singapore moet.
Ja, da's een belangrijke overweging, en ook een waar ik mij wel zorgen ovwr maak.

Vandaar ook vragen over de ervaringen met Razer, evt RMA's enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robboroom
MAX3400 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:30:

Omdat ik niet heel erg zin heb om elke winkel / site na te pluizen waar jij mogelijk gekeken hebt: als de verkoper gevestigd is binnen de Europese Unie gelden er inderdaad andere bepalingen dan als dat niet zo is.
Ik heb het over de Studio Edition, niet de standaard ;)

En percentages en regeltjes, daar ben ik wel uit, het gaat mij meer om de vraag in hoeverre R-EU daaraan voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

robboroom schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:04:
[...]
Ik heb het over de Studio Edition, niet de standaard ;)
Had je wel een lief linkje mogen posten in de startpost; het is exotisch spul. Anyhow, een beetje Studio heb ik net samengesteld bij Razer voor bijna 3K. Voor dat geld heb je HP Zbook met bijna dezelfde specs en 3 tot 5 jaar next-day onsite garantie.

Ik lees dus (nog even) nergens de exacte reden en configuratie waarom je Razer goedkoper vindt en overweegt als aanschaf op dit moment.

En misschien dat ik de site van Razer niet goed lees maar met https://www.razer.com/eu-en/store-finder kom ik op 113 "licensed dealers" in NL. Allicht eens informeren of zij verkopen of evt. ook bemiddelen of aanspreekpunt zijn bij garantie?

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 10-07-2020 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als de macbook pro 16 steeds naar voren komt zou je eens kunnen kijken naar de hp zbook studio (x360).

Je exacte eisen worden hier niet heel duidelijk maar zelf kwam ik daar op uit ivm bouwkwaliteit en scherm kwaliteit. Heb hier net een x360 aangeschaft en dan kan je gewoon kiezen voor een care pack met onsite reparatie voor paar tientjes meer.

Anderzijds als je nu met een laptop werkt van 9,5 jaar oud zullen je systeem eisen ook niet zo extreem zijn dus dan is de vraag of je wel zo'n zware laptop nodig hebt. Ik verslijt per 3-4 jaar een zbook maar werk er ook echt veel op en doe er CAD werkzaamheden op. Na mijn vorige zbook wou ik dit keer een laptop met een beduidend beter scherm zodoende dat ik op de studio x360 uit ben gekomen welke wel gewoon een degelijk scherm heeft met goede kleur calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robboroom
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:29:
Als de macbook pro 16 steeds naar voren komt zou je eens kunnen kijken naar de hp zbook studio (x360).

Je exacte eisen worden hier niet heel duidelijk maar zelf kwam ik daar op uit ivm bouwkwaliteit en scherm kwaliteit. Heb hier net een x360 aangeschaft en dan kan je gewoon kiezen voor een care pack met onsite reparatie voor paar tientjes meer.

Anderzijds als je nu met een laptop werkt van 9,5 jaar oud zullen je systeem eisen ook niet zo extreem zijn dus dan is de vraag of je wel zo'n zware laptop nodig hebt. Ik verslijt per 3-4 jaar een zbook maar werk er ook echt veel op en doe er CAD werkzaamheden op. Na mijn vorige zbook wou ik dit keer een laptop met een beduidend beter scherm zodoende dat ik op de studio x360 uit ben gekomen welke wel gewoon een degelijk scherm heeft met goede kleur calibratie.
Nou... ik werk nu niet op mijn laptop, maar alleen op mijn desktop, iig vwb het videodeel. De wens is nu om ook mobiele mogelijkheden te hebben voor het videodeel. Zbook was nog niet geheel op de radar verschenen, dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robboroom
MAX3400 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:07:
[...]

Had je wel een lief linkje mogen posten in de startpost; het is exotisch spul. Anyhow, een beetje Studio heb ik net samengesteld bij Razer voor bijna 3K. Voor dat geld heb je HP Zbook met bijna dezelfde specs en 3 tot 5 jaar next-day onsite garantie.
Die was ik nog niet tegengekomen. Of eigenlijk, overheen gekeken. Dank voor de tip.
Ik lees dus (nog even) nergens de exacte reden en configuratie waarom je Razer goedkoper vindt en overweegt als aanschaf op dit moment.
Ik zeg niet dat ik Razer goedko(o)p(er) vind, hij is alleen boven komen drijven in mijn zoektocht. En het ding is juist behoorlijk duur. Als dat het is, dan is dat zo, maar die Zbook klinkt ook helemaal top voor flinke stuivers minder. Een quadro 5000 is uiteraard overkill op dit moment, maar over 3 jaar niet en zo'n ding moet voor mij wel een tijd langer meegaan. Specs, kort samengevat: 32 gig min, 8 cores, 15-16" 1-2 tb en dus een zo kractig mogelijke gpu, zodat ik voorlopig klaar ben.
En misschien dat ik de site van Razer niet goed lees maar met https://www.razer.com/eu-en/store-finder kom ik op 113 "licensed dealers" in NL. Allicht eens informeren of zij verkopen of evt. ook bemiddelen of aanspreekpunt zijn bij garantie?
Mediamarkt en Gamemania -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:15
Als Razer in EU is gevestigt en daar uit verkoopt moeten ze zich aan de EU regels houden. En dat betekent minimaal 2 jaar garantie. Over de tijd durf ik niets te zeggen. Maar ga uit van redelijk. Meer kan je krijgen/kopen maar niet eisen. Dan zal je echt naar een bedrijf moeten kijken. die same/next day on site garantie bied. Niets is erger als niet kunnen veder werker. Zeker als ZZPer is tijd
Pagina: 1