Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:43
Ik heb een setje airpods pro's gekocht bij een bepaalde webshop. Erg blij mee. Maar nu wou ik het serienummer checken bij apple via; checkcoverage.apple.com. Echter krijg ik het volgende in rode letters:
Dit is een serienummer voor een product dat is vervangen.
Ben benieuwd waarom. Kan namelijk evt ze nog terug sturen maar ben er tevreden mee dus doe dat liever niet. Heb op het forum gezocht en kon geen duidelijk antwoord vinden. Wel iemand die dit ook bij een apple watch heeft gehad. Het lijkt erop alsof dit Airpods zijn die opgestuurd zijn ter reparatie toen afgekeurd zijn en iemand een nieuw setje heeft gekregen plus dit setje.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het gaat dus als volgt:

Persoon X koopt Airpods.
Hij belt naar Apple en zegt: mijn Airpods zijn kapot.
Apple stuurt nieuwe op
Persoon X stuurt de oude niet terug.

Natuurlijk gebruikt Persoon X niet zijn eigen bankrekening voor dit.

Terug naar de webshop dus, want als ze kapot gaan en zij bieden de Airpods aan bij Apple krijgen ze hetzelfde te horen en dan start de discussie pas.

[ Voor 39% gewijzigd door Snake op 10-07-2020 21:07 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dit product is niet voor commerciële verkoop, maar ter vervangen van.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Snake schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:06:
Het gaat dus als volgt:

Persoon X koopt Airpods.
Hij belt naar Apple en zegt: mijn Airpods zijn kapot.
Apple stuurt nieuwe op
Persoon X stuurt de oude niet terug.
Apple stuurt niet zomaar op. Je moet eerst ter inspectie deze sturen. Mijn iPhone is naar tsjechië geweest en daar open gemaakt. Daar hebben ze gezien dat het moederbord idd kapot was en kreeg ik een gloednieuwe zonder doosje en verpakking via een koerier.
Hackus schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:06:
Dit product is niet voor commerciële verkoop, maar ter vervangen van.
Heb je hier een bron van? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:01
Ja, jijzelf? ;)

In principe geen probleem want je hebt gewoon garantie bij de verkoper, daar heb je het product gekocht. Mocht je het toch vervelend vinden dan terugsturen?

Veel meer opties heb je niet.

[ Voor 53% gewijzigd door Nopheros op 10-07-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Nopheros schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:12:
[...]

Ja, jijzelf? ;)

In principe geen probleem want je hebt gewoon garantie bij de verkoper, daar heb je het product gekocht. Mocht je het toch vervelend vinden dan terugsturen?

Veel meer opties heb je niet.
Jup snap ik, prijs is ook niets om naar te klagen; 100,- leuk vakantie cadeau.
Maar garantie van producten doe ik altijd het liefst zelf fabriek; apple dus.

Edit: zouden ze nep kunnen zijn? Ik zie ze wel onder “zoek mijn”.

[ Voor 6% gewijzigd door Torac op 10-07-2020 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
€100,- voor een setje pro's is wel extreem weinig. Daar moet iets aan de hand zijn, meer dan 50% minder dan de eerste in de pricewatch terwijl de marges op Apple producten niet geweldig zijn is erg onwaarschijnlijk. Je zou Apple zelf is kunnen bellen wat voor setje je hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
BlackMonkey schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:54:
€100,- voor een setje pro's is wel extreem weinig. Daar moet iets aan de hand zijn, meer dan 50% minder dan de eerste in de pricewatch terwijl de marges op Apple producten niet geweldig zijn is erg onwaarschijnlijk. Je zou Apple zelf is kunnen bellen wat voor setje je hebt ontvangen.
100,- was de eindprijs met inlevering oude pods en had nog wat voucher van said webshop.

Goede tip van Apple had daar zelf nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Torac schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:00:
[...]

100,- was de eindprijs met inlevering oude pods en had nog wat voucher van said webshop.

Goede tip van Apple had daar zelf nog niet aan gedacht.
Aah, dat is wel een verschil. Indien het een webshop is die groot genoeg is moet het niet zoveel uitmaken voor de garantie (je gevoel is natuurlijk wat anders). Je eist je garantie bij de webshop en of die het nog bij Apple kunnen verhalen (1e jaar) is niet echt jou probleem, dus zolang je een bon hebt waarin het serienummer staat en kan aantonen dat je het als nieuwe set hebt gekocht (geen speciale aanbieding/refurbished) zou het in mijn ogen geen enkel probleem moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Dat is mooi.
Toch wil ik graag weten waarom mijn serie nummer aangeeft dat het een vervangend product is.

Ik kan bijvoorbeeld ook niet de firmware versie zien bij algemeen > info.

[ Voor 26% gewijzigd door Torac op 10-07-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Torac schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:08:
[...]

Apple stuurt niet zomaar op. Je moet eerst ter inspectie deze sturen. Mijn iPhone is naar tsjechië geweest en daar open gemaakt. Daar hebben ze gezien dat het moederbord idd kapot was en kreeg ik een gloednieuwe zonder doosje en verpakking via een koerier.
Apple heeft express replacement voor een kost waarbij ze bepaalde dingen eerst opsturen en dan mag jij de boel terugsturen zodat je niet zonder zit.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:12
Torac schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:07:
Dat is mooi.
Toch wil ik graag weten waarom mijn serie nummer aangeeft dat het een vervangend product is.

Ik kan bijvoorbeeld ook niet de firmware versie zien bij algemeen > info.
Heb je niet gewoon neppe airpods ontvangen met de serienummer van een 'echt' airpods pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Tolga07 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:54:
[...]

Heb je niet gewoon neppe airpods ontvangen met de serienummer van een 'echt' airpods pro?
Tja ik kan ze wel vinden in “zoek mijn”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Voer je het serienummer van de doos in (oorspronkelijke originele AirPods) of van de AirPods (vervanging) zelf? Die zou je in het toestel kunnen vinden.

Als het van de AirPods zelf zijn, dan gaat Apple je niet helpen met een toekomstige garantieaanvraag. Je zou ook morgen eventueel met ze kunnen chatten om dat even na te checken.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
MysticX schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:03:
Voer je het serienummer van de doos in (oorspronkelijke originele AirPods) of van de AirPods (vervanging) zelf? Die zou je in het toestel kunnen vinden.

Als het van de AirPods zelf zijn, dan gaat Apple je niet helpen met een toekomstige garantieaanvraag. Je zou ook morgen eventueel met ze kunnen chatten om dat even na te checken.
Ga idd even chatten met Apple.

Zowel het serienummer van de airpods als case geeft het zelfde.

Hoe kan het dat ik de airpods niet zie bij zowel algemeen > info
Als bij toegankelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:40
In deze gevallen gaat niemand je hier vertellen waarom dit kan.

In basis komt het er op neer dat dit replacement AirPods zijn. Kortom iemand had defecte heeft deze teruggestuurd gekregen en deze dus nu verkocht aan jou. Punt einde discussie: zie ook 3 minuten googlen

https://discussions.apple.com/thread/251325342

https://discussions.apple.com/thread/251080899

Plus als je vind dat Apple ongelijk heeft kan je hier de factuur uploaden om de aanpassing door Apple te laten doorvoeren

https://getsupport.apple....F66001&category_id=SC0200

Als je ooit garantie bij Apple wilt claimen zorg dan dat je een factuur hebt die je kan overleggen.

[ Voor 5% gewijzigd door SpoekGTi op 10-07-2020 23:09 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
SpoekGTi schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:09:
In deze gevallen gaat niemand je hier vertellen waarom dit kan.

In basis komt het er op neer dat dit replacement AirPods zijn. Kortom iemand had defecte heeft deze teruggestuurd gekregen en deze dus nu verkocht aan jou. Punt einde discussie: zie ook 3 minuten googlen

https://discussions.apple.com/thread/251325342

https://discussions.apple.com/thread/251080899

Plus als je vind dat Apple ongelijk heeft kan je hier de factuur uploaden om de aanpassing door Apple te laten doorvoeren

https://getsupport.apple....F66001&category_id=SC0200

Als je ooit garantie bij Apple wilt claimen zorg dan dat je een factuur hebt die je kan overleggen.
Fijn dat jij de discussie voor me sluit. :)

Zonder grappen en grollen. Replacement airpods zijn exact hetzelfde als de echte airpods. Dus hoe kan het dat ik onder algemeen info niet de airpods zien en wel mijn oude generatie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Torac schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:04:
[...]

Ga idd even chatten met Apple.

Zowel het serienummer van de airpods als case geeft het zelfde.

Hoe kan het dat ik de airpods niet zie bij zowel algemeen > info
Als bij toegankelijkheid
Die serienummer voer je dus ook in, niet van de doos dus?

Ik heb dit een keer met een Watch gehad, de serienummer van de vervanging kon niet opgevraagd worden. Het ging om een express replacement. Mogelijk dat hier nog gewoon vertraging op zit. Na contact werd dit wel opgepakt en uiteindelijk opgelost. Chat morgen even met Apple en als er uitkomt dat deze AirPods toch nog terug moeten, dan zou ik ze zsm als mogelijk retourneren.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Torac schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:08:
[...]

[...]

Heb je hier een bron van? :)
Bij de AirPods wel. Die worden verstuurd naar de eindgebruiker (met een borg op een creditcard) en daarna stuur je de oude terug.

Een beetje zoals dat ook gaat met een iPhone als je Express replacement hebt.

Lang verhaal kort, niet gaan leuren bij Apple etc. Deze AirPods moeten gewoon terug naar de webshop en jij moet dan krijgen waar je recht op hebt. Namelijk nieuwe Airpods en geen gebruikte en/of replaced dingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 10-07-2020 23:38 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Titlefix van "Nieuwe airpods zonder garantie 8)7" naar "Seriennummer nieuwe AirPods is van een vervangend product", aangezien de webshop over de garantie gaat.

Tevens gratis move naar het Shopping Forum, aangezien dit een garantiekwestie is :)

iOS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:12

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Vanuit 5 jaar professionele ervaring met Apple B2B & B2C garantie: deze airpods hoor jij niet te hebben.

Zoals eerder gezegd: dit is replacement stock. Product A is defect, Apple constateert dat en levert een vervangende set (product B ). Deze vervangende set wordt gekoppeld aan het serienummer van product A.

Als jij niet de bezitter bent (in iCloud) van product A, gaat product B nooit fatsoenlijk gekoppeld worden aan jouw iCloud. Kan allemaal wel rechtgezet worden, maar dat is niet jouw probleem. Daarnaast moet je het niet willen, want t kost een hoop werk.

De replacement stock van Apple is expliciet -niet- voor wederverkoop. Wat er gebeurt is bij de webshop maakt niet veel uit, ze hadden deze niet aan jou mogen leveren. Gewoon retourneren en een nieuwe gesealde set vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Apple geeft aan dat ze nep zijn.
Echter geeft de webshop aan dat ze ze niet terug nemen ivm met hygiëne

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Torac schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:46:
Je moet ze ook niet op basis van herroeping(WKOA). Maar op basis van non conformiteit. De neppe airpods voldoen immers niet aan de koop overeenkomst. Tenzij je duidelijk heb afgesproken dat ze nep zijn. Maar dat lijkt mij niet.

[ Voor 9% gewijzigd door loki504 op 11-07-2020 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-05 15:53
Dus ze accepteerden wel inruil van je oude AirPods voor korting, maar nu komen ze ineens klagen over hygiëne? 8)7 Overigens is het niet ongewoon dat replacement AirPods verkocht worden, Authorized Apple Reseller Alza doet dit ook in de UK:

https://www.alza.co.uk/ap...ent-case-d5684196.htm?o=2
https://www.alza.co.uk/ap...et-right-d5684195.htm?o=3
https://www.alza.co.uk/ap...set-left-d5684194.htm?o=4

[ Voor 35% gewijzigd door MelvinW op 11-07-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
MelvinW schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Dus ze accepteerden wel inruil van je oude AirPods voor korting, maar nu komen ze ineens klagen over hygiëne? 8)7 Overigens is het niet ongewoon dat replacement AirPods verkocht worden, Authorized Apple Reseller Alza doet dit ook in de UK:

Dit zijn geen replacement pods maar fake airpods met het serienummer van een replacement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Torac schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:27:
[...]

Dit zijn geen replacement pods maar fake airpods met het serienummer van een replacement.
Wacht Ff, je hebt moeite mee om er zelf achter te komen dat je eigen AirPods echt Of nep zijn of een replacement setje zijn en gaat hier om hulp vragen wat iedereen probeert te doen.

In the end bel je met Apple en die zeggen ze zijn nep.

Maar je ziet aan een linkje per direct dat dit fake Pods zijn met een serienummer van Apple notabene

En als bonus wil de webshop de pods niet terugnemen ivm hygiëne terwijl je je vorige pods daar hebt ingeruild.

Ja ja ik vind het maar raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
SpoekGTi schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:32:
[...]

Wacht Ff, je hebt moeite mee om er zelf achter te komen dat je eigen AirPods echt Of nep zijn of een replacement setje zijn en gaat hier om hulp vragen wat iedereen probeert te doen.

In the end bel je met Apple en die zeggen ze zijn nep.

Maar je ziet aan een linkje per direct dat dit fake Pods zijn met een serienummer van Apple notabene

En als bonus wil de webshop de pods niet terugnemen ivm hygiëne terwijl je je vorige pods daar hebt ingeruild.

Ja ja ik vind het maar raar
Als je via de normale WKOA weg probeert kan ik prima begrijpen dat de webshop zegt nee dank je. Dit wil echter niet zeggen dat ze geen 2de hands air pods aan bieden.

Voor oordopjes hoef ik ook geen geretourneerde paar. Terwijl ik daar normaal geen problemen mee hebt. Maar had vroeg ook totaal geen moeite mee om oordopjes van mijn vrienden in mijn oor te stoppen. Of naar de free record shop om singles te beluisteren.

[ Voor 14% gewijzigd door loki504 op 11-07-2020 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Webshop heeft inmiddels retour label gemaild. Komt dus goed. Bedankt iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:52
Niet vergeten aangifte te doen / melding te maken tegen de website voor het verkopen van fake spullen.

En een review hier bij de webshop zodat andere tweakers weten waar weg te blijven (ik weet niet of de naam nu genoemd mag worden in het topic?)

[ Voor 18% gewijzigd door henri86 op 11-07-2020 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

henri86 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 18:04:
[...]

Niet vergeten aangifte te doen / melding te maken tegen de website voor het verkopen van fake spullen.

En een review hier bij de webshop zodat andere tweakers weten waar weg te blijven (ik weet niet of de naam nu genoemd mag worden in het topic?)
Nee, want de naam van de webshop voegt, nog steeds, niets toe aan de discussie over het retourneren. Een shopreview mag uiteraard wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 11-07-2020 23:35 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:12

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

MelvinW schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:33:
[...]

Nee, dat zijn de losse replacement parts. Die kun je als je je netjes aan de regels houdt prima verkopen. Hele set verkopen is niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234lolly
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-02-2021
Torac schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:59:
Ik heb een setje airpods pro's gekocht bij een bepaalde webshop. Erg blij mee. Maar nu wou ik het serienummer checken bij apple via; checkcoverage.apple.com. Echter krijg ik het volgende in rode letters:

[...]

Ben benieuwd waarom. Kan namelijk evt ze nog terug sturen maar ben er tevreden mee dus doe dat liever niet. Heb op het forum gezocht en kon geen duidelijk antwoord vinden. Wel iemand die dit ook bij een apple watch heeft gehad. Het lijkt erop alsof dit Airpods zijn die opgestuurd zijn ter reparatie toen afgekeurd zijn en iemand een nieuw setje heeft gekregen plus dit setje.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Weet je nu uiteindelijk waar het aan lag?
Ik heb dit namelijk ergens anders gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
1234lolly schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:23:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem. Weet je nu uiteindelijk waar het aan lag?
Ik heb dit namelijk ergens anders gekocht.
Was een oplichter, naar zn huis geweest boos geworden gedreigd met aangifte en uiteindelijk met een 4/5 deel van het betaalde bedrag genoegen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234lolly
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-02-2021
Torac schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:11:
[...]

Was een oplichter, naar zn huis geweest boos geworden gedreigd met aangifte en uiteindelijk met een 4/5 deel van het betaalde bedrag genoegen genomen.
Ze waren dus nep? Jammer ik denk echt dat ik hetzelfde aan de hand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Tsja, dit krijg je als je als webshop derden toe laat op je platform en controle ernstig te kort schiet. Dit is al jaren een doorn in het oog, maar de grote verkoper maakt dit amper uit. Veel mensen laten het er bij zitten en hebben geen zin in verder “gezeur”. Mocht mijn vermoeden onjuist zijn en de verkoop rechtstreeks van de webshop zelf is, moet je inderdaad ook nog steeds aangifte hiervan gaan doen. En vergeet een shop review niet zoals al genoemd, dit helpt te voorkomen dat anderen hier ook intrappen.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Pagina: 1