Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gebruik SFTP kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TomONeill
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-06 21:47

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Hallo, in mijn nieuwbouwwoning heb ik een aantal loze leidingen waar ik nu een paar netwerkkabels doorheen wil trekken die uitkomen op een dubbele utp wandcontactdoos.

Ik zie dat er shielded en unshielded kabels zijn bij de cat6a kabel waar ik naar zit te kijken. Qua prijs maakt het niet zoveel uit, maar het zijn losse leidingen dus in theorie hoeven ze volgens mij niet shielded te zijn. Shielded klinkt wel beter.. :p
Tijdens het zoeken naar wat shielded precies inhoudt zag ik ook dat de connector aan de ene kant en wandcontactdoos aan de andere, beide dan ook shielded moeten zijn. Maar moeten de female rj45 connectoren in de router/switch dan ook shielded aankunnen? Ik kan dat nergens vinden.

Dan nog een vraagje, kan ik beter voor "soepele" of "stugge" kabels gaan?

In the window.

Beste antwoord (via TomONeill op 10-07-2020 21:11)

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:05
In een normaal woonhuis kun je gewoon UTP gebruiken. Ideaal gezien gebruik je stugge installatiekabel welke je afmonteert op een patchpanel, keystones of in/opbouwdoosjes. Vanaf daar naar je apparatuur kun je (soepele) patchkabels gebruiken. Optioneel kun je ook (passende) plugjes op je stugge kabels knijpen, hoewel niet aanbevolen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:05
In een normaal woonhuis kun je gewoon UTP gebruiken. Ideaal gezien gebruik je stugge installatiekabel welke je afmonteert op een patchpanel, keystones of in/opbouwdoosjes. Vanaf daar naar je apparatuur kun je (soepele) patchkabels gebruiken. Optioneel kun je ook (passende) plugjes op je stugge kabels knijpen, hoewel niet aanbevolen.

• TomONeill
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-06 21:47

TomONeill

How much is that doggie...

Topicstarter
Daar kan ik zeker mee aan de slag, dank je wel!

In the window.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True