Toon posts:

Amerikaanse subwoofer in Nederlands stopcontact

Pagina: 1
Acties:
  • 841 views

Vraag

• JanEscapist
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-06-2021
Ik wil een Dayton Sub 1000 bestellen van een Amerikaanse website, kan ik deze met een Nederlands stopcontact gebruiken? Het voltage van deze subwoofer is 120 VAC/60 Hz.

Link naar de subwoofer: https://www.parts-express...owered-subwoofer--300-628

Ik vraag me dus af of ik deze subwoofer op een veilige manier kan gebruiken met een Nederlands stopcontact. En is dat wel een goed idee, of kan ik beter geen subwoofer uit Amerika bestellen?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou zelf niet graag met omvormers gaan werken, 50Hz/60Hz, 120V/240V, moah. Wel lekker cheap, maar daar komt nog transport bij, BTW (ook over transport), invoerrechten (ook over transport) en 13 euro administratie voor de douane. Voor 200 piek kan je in NL ook wel een 10" instapsubwoofer krijgen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JanEscapist
JvS schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:54:
Ik zou zelf niet graag met omvormers gaan werken, 50Hz/60Hz, 120V/240V, moah. Wel lekker cheap, maar daar komt nog transport bij, BTW (ook over transport), invoerrechten (ook over transport) en 13 euro administratie voor de douane. Voor 200 piek kan je in NL ook wel een 10" instapsubwoofer krijgen.
Het is alleen wel de vraag of die Jamo Sub een beetje goed klinkt. Ik ben best bereid om meer geld uit te geven voor een redelijke subwoofer, maar als het goedkoper kan zou dat mooi zijn.

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:25
Je zou beter voor dit geld 2de hands kunnen kijken op Marktplaats.

• JanEscapist
hackint0sh schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:01:
Je zou beter voor dit geld 2de hands kunnen kijken op Marktplaats.
In de huidige COVID-19 periode is dat alleen niet zo'n goed idee aangezien ik de subwoofer wel vooraf wil beluisteren. De enige uitzondering zijn refurbished subwoofers van een betrouwbare audiowinkel die getest zijn door personeel, maar ik denk dat die niet zo makkelijk te vinden zijn.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32

FreakNL

Well do ya punk?

Je kan toch prima afstand houden bij het beluisteren van die subwoofer? Je hebt niet gelijk Corona als je de woning binnenstapt hoor.

En anders wacht je Ff...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

klank van een subwoofer wordt extreem bepaald door de ruimte waarin ie staat (en eventuele correctie). Zelfs in dezelfde kamer kan een sub op twee plekken al total anders klinken.

Die Dayton is niet zo heel bijzonder verder hoor, die Jamo ook niet. Beide gewoon prima 10" subje. Niet echt bijzonder :). (enne, die dayton beluister je toch ook niet?)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:30
JanEscapist schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:46:
Ik wil een Dayton Sub 1000 bestellen van een Amerikaanse website, kan ik deze met een Nederlands stopcontact gebruiken? Het voltage van deze subwoofer is 120 VAC/60 Hz.

Link naar de subwoofer: https://www.parts-express...owered-subwoofer--300-628

Ik vraag me dus af of ik deze subwoofer op een veilige manier kan gebruiken met een Nederlands stopcontact. En is dat wel een goed idee, of kan ik beter geen subwoofer uit Amerika bestellen?
We hebben hier 230VAC @ 50Hz. Dus die subwoofer zal alleen werken als:

a. Deze omgeschakeld kan worden naar 230VAC (En dat kan die niet)
b. Met een transformator ertussen.

Ik denk dat een veilig antwoord is, dat als je deze vraag hier moet stellen, je het ding hier gewoon niet moet gebruiken.
Dan ontbreekt het je waarschijnlijk aan de kennis om het ding veilig aan te kunnen sluiten.

Optie b:

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Maar tel dat bij de aanschafprijs van die sub met verzendkosten op en dan kan je beter een tweedehands fatsoenlijke sub op marktplaats kopen.

Een tweedehands REL Quake 2 of een MJ Acoustics kan je op marktplaats voor rond de € 200 vinden en die dingen werken gewoon.

[Voor 12% gewijzigd door RobbieT op 10-07-2020 19:18]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Dit is wel een heel mager topic: de vraag stellen en wachten op antwoord. De template is er niet voor niets, op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet en die mis ik in dit topic.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee