Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-04 16:59
Ik heb recentelijk een Volvo V90 gekocht en deze heeft de mogelijk een simkaart in te voegen voor connected services zoals realtime file-informatie. Ik vroeg me af of ik daar ieder willekeurig simkaartje in kan doen of dat zoiets aan bepaalde eisen moet voldoen. Kan me voorstellen dat sommige providers zoiets niet toestaan.

Ik had van simyo een prepaid kaartje met 35€ tegoed voor 25€ gevonden dat onbeperkt geldig is zolang je eens per 6 maanden belt, sms’t of internet. Dat zit wel goed als ik regelmatig rijd: https://www.simyo.nl/prepaid/bestellen

Van mij mag het echter nog goedkoper, dus wellicht weet iemand nog een leukere aanbieding? Ga er van uit dat ik met de 35€ voorlopig wel vooruit kan, al weet ik natuurlijk niet precies wat zo’n auto verstookt. Ook is het me niet duidelijk hoe je zo’n kaartje kunt opwaarderen, heb natuurlijk geen zin om iedere keer m’n hele kofferbak leeg te moeten laden, onder 3 vloeren de simkaart te halen, die in een telefoon te proppen om vervolgens met sms x naar y een update van 5€ te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aannames...

Kan me niet voorstellen dat Volvo zo praktisch is om de SIM-slot onder 3 vloeren te proppen. En dat iemand bij Volvo je echt wel kan vertellen wat het data-verbruik is. En dat je met die info (gewoon) je huidige telco kan vrgen of zij iets voor je kunnen betekenen en tegen welke prijs?

Ik heb dan geen V90 maar in mijn Audi zit mijn SIM gewoon in mijn dashboard achter een klepje. En eerlijk gezegd kan ik niet wakker liggen van een cheap abbo van €10/maand ofzo als je een auto van, pak 'm beet, 40K nieuwwaarde rijdt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vespino
MAX3400 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:53:
Aannames...

Kan me niet voorstellen dat Volvo zo praktisch is om de SIM-slot onder 3 vloeren te proppen. En dat iemand bij Volvo je echt wel kan vertellen wat het data-verbruik is. En dat je met die info (gewoon) je huidige telco kan vrgen of zij iets voor je kunnen betekenen en tegen welke prijs?

Ik heb dan geen V90 maar in mijn Audi zit mijn SIM gewoon in mijn dashboard achter een klepje. En eerlijk gezegd kan ik niet wakker liggen van een cheap abbo van €10/maand ofzo als je een auto van, pak 'm beet, 40K nieuwwaarde rijdt?
Rubberen mat, vloer die met daaronder het reservewiel, afdekplaat van het reservewiel, dus toch echt 3 lagen waarvan ik er 2 zelfs helemaal uit moet halen en er slechts 1 blijft liggen in de auto. Had ook gedacht dat het op een makkelijker toegankelijke plek zou zitten.

Nieuwwaarde ligt ietsjes hoger, maar ik heb gewoonweg geen zin om hiervoor een abonnement af te sluiten als het met prepaid afgekocht kan worden. Ik gebruik m’n mobiele bundel niet eens omdat ik te lui ben om onderweg m’n 4g te toggelen. Zou het anders daar ook vanaf kunnen tappen. Hadden ze dat bij Apple maar wat makkelijker gemaakt met shortcuts/automatiseren... maar dat is weer een apart topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15:02
vespino schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:44: Ook is het me niet duidelijk hoe je zo’n kaartje kunt opwaarderen, heb natuurlijk geen zin om iedere keer m’n hele kofferbak leeg te moeten laden, onder 3 vloeren de simkaart te halen, die in een telefoon te proppen om vervolgens met sms x naar y een update van 5€ te doen.
Opwaarderen kan je gewoon online doen via de site van Simyo, je hoeft de simkaart niet er uit te halen. Dat is echt heel simpel en zo gedaan.

Ik denk zelf ook dat je bij een andere prepaid provider goedkoper uit kan zijn, maar het is wel handig om te weten hoeveel data verbruik per maand zo iets ongeveer verbruikt?

Je hebt bv L-Mobi Prepaid - http://l-mobi.nl

Daar is data 1 cent per MB, dus een stuk goedkoper dan bij simyo. Ook hebben ze kleine prepaid jaarbundels, bv voor 15 euro, krijg je 12 maanden lang elke maand 100 mb data of 256mb voor 25 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door fl2001 op 10-07-2020 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
fl2001 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:19:
[...]

Opwaarderen kan je gewoon online doen via de site van Simyo, je hoeft de simkaart niet er uit te halen. Dat is echt heel simpel en zo gedaan.

Ik denk zelf ook dat je bij een andere prepaid provider goedkoper uit kan zijn, maar het is wel handig om te weten hoeveel data verbruik per maand zo iets ongeveer verbruikt?

Je hebt bv L-Mobi Prepaid - http://l-mobi.nl

Daar is data 1 cent per MB, dus een stuk goedkoper dan bij simyo. Ook hebben ze kleine prepaid jaarbundels, bv voor 15 euro, krijg je 12 maanden lang elke maand 100 mb data of 256mb voor 25 euro.
Prima deal, misschien nog wel iets om naar over te stappen als m’n hollandsnieuwe abonnement afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Lebara 10€ voor 2gb (+500 min bellen) lijkt me ook een goeie prepaid deal. Meer data als l-mobi, voor goedkoper én prepaid.

Edit: beperkt houdbaar. Schiet dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Vandaag de auto verbonden met m’n gewone abonnement en 13mb verstookt op 108km verdeeld over 6 ritten. Had ik niet verwacht, vind het nog best wat data. Nou rijd ik niet iedere dag en vaker korte stukjes, dus zal met een l-mobi 256mb bundeltje een heel eind komen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:37
wat helpt is van te voren ook de kaart te downloaden terwijl je wifi hebt.
Misschien gewoon de map van je provincie (of zelfs heel NL/BE ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
99ruud99 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:58:
wat helpt is van te voren ook de kaart te downloaden terwijl je wifi hebt.
Misschien gewoon de map van je provincie (of zelfs heel NL/BE ? )
Het is puur de realtime file-informatie die binnen wordt gehaald, de kaarten worden alleen op afroep (en als je stil staat) bijgewerkt. Dan zou het over 100-en MB’s gaan. Wat misschien wel zou kunnen hebben bijgedragen aan extra MB’s is de download van mp3 informatie, album covers bijv.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:54

Klippy

Still Game

Ik heb zelf voor in de auto een kaartje van Keepgo (https://www.keepgo.com/ ), in Nederland gekocht via https://wereldwijdwifi.nl/

Werkt al 2,5 jaar perfect eigenlijk, nooit storing gehad en 4G waar beschikbaar.
Het werkt in de hele EU voor hetzelfde data tarief.

Mijn auto haalt er ook alleen de verkeersinfo mee op en ik kan wat RSS feeds en het weer of nieuws binnen halen.
Dat gebruikt zo goed als geen data (kilobytes ipv megabytes per dag). Ik krijg de data dus nooit op, volgens mij is mijn record verbruik 200MB per jaar, maar je moet minimaal één keer per jaar online opwaarderen. Minimale bedrag is 6 Euro, dat is jammer, maar dan nog kost het zo goed als niks per jaar.

Het is ook alleen data, dus geen mobiel nummer gekoppeld, wat wel een voordeel is, want dat is goedkoper en je houdt geen nummer in gebruik.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Officieel mag je trouwens geen 'gewone' simkaart met een 06-nummer in een device stoppen dat geen telefoon is. Daar heb je speciale datasimkaarten voor nodig (of specifieker simkaarten gekoppeld aan een niet-06-nummer). Wat ik me herinner zag je dat Tele2 hier i.c.m. de unlimited abonnementen actief op controleerde (al dan niet onder druk van de telecomautoriteiten).

Een oplossing als @Klippy beschrijft is dan eerder de way to go.

[ Voor 8% gewijzigd door spone op 11-07-2020 21:55 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Klippy schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:49:
Ik heb zelf voor in de auto een kaartje van Keepgo (https://www.keepgo.com/ ), in Nederland gekocht via https://wereldwijdwifi.nl/

Werkt al 2,5 jaar perfect eigenlijk, nooit storing gehad en 4G waar beschikbaar.
Het werkt in de hele EU voor hetzelfde data tarief.

Mijn auto haalt er ook alleen de verkeersinfo mee op en ik kan wat RSS feeds en het weer of nieuws binnen halen.
Dat gebruikt zo goed als geen data (kilobytes ipv megabytes per dag). Ik krijg de data dus nooit op, volgens mij is mijn record verbruik 200MB per jaar, maar je moet minimaal één keer per jaar online opwaarderen. Minimale bedrag is 6 Euro, dat is jammer, maar dan nog kost het zo goed als niks per jaar.

Het is ook alleen data, dus geen mobiel nummer gekoppeld, wat wel een voordeel is, want dat is goedkoper en je houdt geen nummer in gebruik.
Ik zie 24,95€ voor 2gb, vervolgens 6€ voor 500mb. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
spone schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:54:
Officieel mag je trouwens geen 'gewone' simkaart met een 06-nummer in een device stoppen dat geen telefoon is. Daar heb je speciale datasimkaarten voor nodig (of specifieker simkaarten gekoppeld aan een niet-06-nummer). Wat ik me herinner zag je dat Tele2 hier i.c.m. de unlimited abonnementen actief op controleerde (al dan niet onder druk van de telecomautoriteiten).

Een oplossing als @Klippy beschrijft is dan eerder de way to go.
Een provider doet daar helemaal niks tegen, als je het bv ook vraagt aan een provider vinden ze het geen probleem, alleen ze geven geen support 😉

Overigens is l-mobi dan nog steeds het goedkoopst, als je maar 200mb data per jaar nodig zou hebben, zou je bij lmobi dus maar 2 euro betalen en je bent niet verplicht om verder op te waarderen.

Tevens als je nu als nieuwe klant een sim bestelt, krijg je 1 GB data gratis, verdeeld over 4 maanden, waarvan elke maand 256 mb.

Dus in jou geval zou je dan pas de 5e maand moeten opwaarderen, als je dan een tientje zou opwaarderen, krijg je nog eens 1GB data gratis, die 30 dagen geldig is, dus pas in de 6e maand zou je bij lmobi echt gaan betalen.

Als er echt zo weinig data gebruikt word, zou ik voor de rest ook helemaal geen bundel nemen, maar gebruik maken van het 1 cent per mb tarief.

Dat zou dus per 500mb max 5 euro zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door fl2001 op 12-07-2020 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Kijk eens bij je huidige provider of je geen data-simkaart kan krijgen bij je huidige abo. Zo heb ik het - koste me alleen het simkaartje a een paar eurie, en gebruikt gewoon mijn al bestaande bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
fl2001 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:48:
[...]

Een provider doet daar helemaal niks tegen, als je het bv ook vraagt aan een provider vinden ze het geen probleem, alleen ze geven geen support 😉

Overigens is l-mobi dan nog steeds het goedkoopst, als je maar 200mb data per jaar nodig zou hebben, zou je bij lmobi dus maar 2 euro betalen en je bent niet verplicht om verder op te waarderen.

Tevens als je nu als nieuwe klant een sim bestelt, krijg je 1 GB data gratis, verdeeld over 4 maanden, waarvan elke maand 256 mb.

Dus in jou geval zou je dan pas de 5e maand moeten opwaarderen, als je dan een tientje zou opwaarderen, krijg je nog eens 1GB data gratis, die 30 dagen geldig is, dus pas in de 6e maand zou je bij lmobi echt gaan betalen.

Als er echt zo weinig data gebruikt word, zou ik voor de rest ook helemaal geen bundel nemen, maar gebruik maken van het 1 cent per mb tarief.

Dat zou dus per 500mb max 5 euro zijn.
toon volledige bericht
Goed idee om eens met zo’n gratis SIM te beginnen, kan ik sowieso testen wat het daadwerkelijk doet zonder iedere keer te hoeven verbinden met m’n telefoon, ik “vergeet” nog wel eens de 4G aan te zetten. Wel benieuwd of ik ipv prepaid dan ook kan upgraden naar een jaarbundel, maar dat zien we over 4 maanden dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
vespino schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:35:
[...]

Goed idee om eens met zo’n gratis SIM te beginnen, kan ik sowieso testen wat het daadwerkelijk doet zonder iedere keer te hoeven verbinden met m’n telefoon, ik “vergeet” nog wel eens de 4G aan te zetten. Wel benieuwd of ik ipv prepaid dan ook kan upgraden naar een jaarbundel, maar dat zien we over 4 maanden dan wel weer.
L-Mobi is een volledige Prepaid provider. De jaarbundel is dat ook, die moet je bv ook vanuit je beltegoed betalen.

Zo een Jaar bundel kan je gewoon met je bestaande prepaid simkaart nemen en op elke moment activeren (ook als je andere bundels hebt), aangezien het een Prepaid jaar bundel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
fl2001 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:42:
[...]

L-Mobi is een volledige Prepaid provider. De jaarbundel is dat ook, die moet je bv ook vanuit je beltegoed betalen.

Zo een Jaar bundel kan je gewoon met je bestaande prepaid simkaart nemen en op elke moment activeren (ook als je andere bundels hebt), aangezien het een Prepaid jaar bundel is.
Heb de gratis kaart inmiddels besteld en zal over een tijdje (en als het bevalt) wel eens bij ze informeren over de mogelijkheden. Het bestellen van een jaarbundel lijkt namelijk een geheel nieuwe bestelling en geen opwaardering. Maar daar kom ik t.z.t. vast wel uit. Denk zelfs dat dit interessant kan zijn om naar over te stappen als m’n HN abonnement afloopt volgend jaar.

Algemene vraag: iemand ervaringen met de club?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
fl2001 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 07:48:
[...]

Dat lijkt me sterk, heb je het daadwerkelijk gevraagd of neem je dat aan? Specifiek voor Tele2 is het in elk geval niet toegestaan, en ze zullen je er ook voor afsluiten. Beschreven bijvoorbeeld hier. ACM geeft ook aan dat je een 097 nummer moet gebruiken voor data-only communicatie. Zelfs tweakers bericht erover: nieuws: Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router... .

Dus als providers er niet op controleren dan zijn ze op z'n best niet handig bezig omdat ze in strijd met de regelgeving handelen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
vespino schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:06:
[...]

Heb de gratis kaart inmiddels besteld en zal over een tijdje (en als het bevalt) wel eens bij ze informeren over de mogelijkheden. Het bestellen van een jaarbundel lijkt namelijk een geheel nieuwe bestelling en geen opwaardering. Maar daar kom ik t.z.t. vast wel uit. Denk zelfs dat dit interessant kan zijn om naar over te stappen als m'n HN abonnement afloopt volgend jaar.

Algemene vraag: iemand ervaringen met de club?
Na 1 maand getest te hebben (alleen Internet) is mijn conclusie dat het een voortijdig ontsnapte demo is, waarbij het nog onduidelijk is of er voldoende geld, wil en/of kennis aanwezig is om de resterende fouten er uit te halen.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
prepaidsmurf schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:25:
[...]

Na 1 maand getest te hebben (alleen Internet) is mijn conclusie dat het een voortijdig ontsnapte demo is, waarbij het nog onduidelijk is of er voldoende geld, wil en/of kennis aanwezig is om de resterende fouten er uit te halen.
Zover dus niet tevreden over deze provider begrijp ik? Geld, wil, kennis bedoel je bij het bedrijf wat achter de dienst zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
vespino schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:26:
[...]

Zover dus niet tevreden over deze provider begrijp ik? Geld, wil, kennis bedoel je bij het bedrijf wat achter de dienst zit?
Als het moet kan ik wel om de meeste problemen heen laveren, zeker met een paar andere simkaarten achter de hand. Maar dat is natuurlijk geen normale gang van zaken. Kijk voor de grap eens in het desbetreffende forum. Ik geloof er eigenlijk niet meer in. Let wel, ik had al een paar maanden gewacht om de meeste kinderziektes te ontlopen.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:53
lebara one prepaid onbeperkt geldig na elk gebruik weer 90 dagen geldig, data kost 1 cent per Mb pas op dat je geen 10=20 tegoed koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Zal Lmobile wel eens testen, is in principe niet veel goedkoper dan simpel wat ook een optie zou kunnen zijn. Eerste 4 maanden voor gratis is sowieso een goeie deal. Zou iedere x tijd natuurlijk een simkaartje kunnen laten bezorgen 🤣

@slootbeest niet bij gebruik, maar bij opwaardering is het weer 90 dagen geldig. Daar zit teveel omkijken naar. Denk dat ik gauw zal vergeten dat het überhaupt in de auto zit, zeker als het eenmalig aftikken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
vespino schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:38:
Zal Lmobile wel eens testen, is in principe niet veel goedkoper dan simpel wat ook een optie zou kunnen zijn. Eerste 4 maanden voor gratis is sowieso een goeie deal. Zou iedere x tijd natuurlijk een simkaartje kunnen laten bezorgen 🤣

@slootbeest niet bij gebruik, maar bij opwaardering is het weer 90 dagen geldig. Daar zit teveel omkijken naar. Denk dat ik gauw zal vergeten dat het überhaupt in de auto zit, zeker als het eenmalig aftikken is.
Test gewoon eerst L-Mobi uit, het klopt dat het een nieuwe provider is en dat het inderdaad nog niet bug vrij is, maar zeker waar jij het voor gaat gebruiken verwacht ik eigenlijk geen problemen.

Anders kan je inderdaad Lebara One prepaid simkaartje gebruiken, ook 1 cent per mb. Op de site staat nu dat je moet opwaarderen elke 90 dagen, maar dat klopt niet, dat word bij verbruik verlengd. Dit heb ik nog afgelopen week via de chat aan lebara na gevraagd. Het zou aangepast worden, maar nog steeds niet gebeurd dus.

Bij de algemene voorwaarden, afgelopen Juni nog aangepast, staat het ook gewoon zo aangeven: Prepaid voorwaarden
Onder punt 27.3 staat het beschreven.
spone schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:34:
[...]

Dat lijkt me sterk, heb je het daadwerkelijk gevraagd of neem je dat aan? Specifiek voor Tele2 is het in elk geval niet toegestaan, en ze zullen je er ook voor afsluiten. Beschreven bijvoorbeeld hier. ACM geeft ook aan dat je een 097 nummer moet gebruiken voor data-only communicatie. Zelfs tweakers bericht erover: nieuws: Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router... .

Dus als providers er niet op controleren dan zijn ze op z'n best niet handig bezig omdat ze in strijd met de regelgeving handelen.
Nee, ik neem dat niet zomaar aan. Ik bezoek regelmatig de forums van providers en zie vaak genoeg vragen erover, geen enkele moderator die zegt dat het niet mag, vaak proberen ze zelf nog te helpen om alles in te stellen, en dit is gewoon bij vrijwel elke provider zo.

En trouwens, ik heb zelf ook een simkaartje die zeker al 2 jaar in een router zit en waar ik ook af en toe actief van gebruik maak, nog nooit iets van gehoord.

[ Voor 51% gewijzigd door fl2001 op 12-07-2020 15:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 511810

vespino schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:44:
Ik heb recentelijk een Volvo V90 gekocht en deze heeft de mogelijk een simkaart in te voegen voor connected services zoals realtime file-informatie. Ik vroeg me af of ik daar ieder willekeurig simkaartje in kan doen of dat zoiets aan bepaalde eisen moet voldoen. Kan me voorstellen dat sommige providers zoiets niet toestaan.

Ik had van simyo een prepaid kaartje met 35€ tegoed voor 25€ gevonden dat onbeperkt geldig is zolang je eens per 6 maanden belt, sms’t of internet. Dat zit wel goed als ik regelmatig rijd: https://www.simyo.nl/prepaid/bestellen

Van mij mag het echter nog goedkoper, dus wellicht weet iemand nog een leukere aanbieding? Ga er van uit dat ik met de 35€ voorlopig wel vooruit kan, al weet ik natuurlijk niet precies wat zo’n auto verstookt. Ook is het me niet duidelijk hoe je zo’n kaartje kunt opwaarderen, heb natuurlijk geen zin om iedere keer m’n hele kofferbak leeg te moeten laden, onder 3 vloeren de simkaart te halen, die in een telefoon te proppen om vervolgens met sms x naar y een update van 5€ te doen.
een tip: ooit een 'goedkoop' abbo van hollandse nieuwe voor in de auto genomen, bleek dat de data op hele chunks van 100000 byte afgerond wordt...
Als je dan een applicatie heb die zo af en toe een paar bytes gebruikt kan het heel snel heel hard gaan...
Dus ff goed de kleine lettertjes nalezen.
(volgens mij doet hollandse nieuwe dit nu niet meer, maar zeker weten doe ik het niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Anoniem: 511810 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:05:
[...]

een tip: ooit een 'goedkoop' abbo van hollandse nieuwe voor in de auto genomen, bleek dat de data op hele chunks van 100000 byte afgerond wordt...
Als je dan een applicatie heb die zo af en toe een paar bytes gebruikt kan het heel snel heel hard gaan...
Dus ff goed de kleine lettertjes nalezen.
(volgens mij doet hollandse nieuwe dit nu niet meer, maar zeker weten doe ik het niet...)
Dacht 10kb per sessie of zo. Maar no worries, was geen kandidaat in mijn zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:53
[/quote]

uit de lebara voorwaarden

27.3 Het Prepaid tegoed is geldig zolang u na de initiële opwaardering minimaal één keer per 90 dagen
opwaardeert, belt, sms’t en/of data verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

vespino schreef op zondag 12 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Dacht 10kb per sessie of zo. Maar no worries, was geen kandidaat in mijn zoektocht.
Van https://mobile.lebara.com...ationale-bel-tarieven-one :
"Mobiel internet (afgerekend per 100kB) 1 ct/MB"

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Ik doelde op HN, die rekenen per 10kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 02:51
Ik raad je Keepgo aan, niet het goedkoopste maar wel vrij van onderhoud.
Je kunt via een website opwaarderen of gewoon instellen dat je automatisch opwaardeert wanneer je data op is, dus je hoeft nooit je sim in een telefoon te steken daarvoor.
Beltegoed blijft na opwaarderen een jaar geldig, je betaalt dus enkel wat je verbruikt.
https://www.prepaidsimkaart.net/data-simkaart

[ Voor 7% gewijzigd door Mathijs op 13-07-2020 03:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Samuel Butler
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 22:33
Maar waarom de moeite van een tweede simkaart? Een eenvoudig hotspotje van je telefoon doet het ook. Mijn telefoon connect via Bluetooth met de autoradio, moment dat de pairing compleet is zet Tasker de Hotspot aan, en bij internetverbinding start de Android-autoradio de radioapp, Flitsmeister en Google maps op. Je kunt het dus zoveel automatiseren als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Mathijs schreef op maandag 13 juli 2020 @ 03:05:
Ik raad je Keepgo aan, niet het goedkoopste maar wel vrij van onderhoud.
Je kunt via een website opwaarderen of gewoon instellen dat je automatisch opwaardeert wanneer je data op is, dus je hoeft nooit je sim in een telefoon te steken daarvoor.
Beltegoed blijft na opwaarderen een jaar geldig, je betaalt dus enkel wat je verbruikt.
https://www.prepaidsimkaart.net/data-simkaart
Vanaf 1gb lijken die anders goedkoper te zijn, 0.9 cent per mb namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
Samuel Butler schreef op maandag 13 juli 2020 @ 06:02:
Maar waarom de moeite van een tweede simkaart? Een eenvoudig hotspotje van je telefoon doet het ook. Mijn telefoon connect via Bluetooth met de autoradio, moment dat de pairing compleet is zet Tasker de Hotspot aan, en bij internetverbinding start de Android-autoradio de radioapp, Flitsmeister en Google maps op. Je kunt het dus zoveel automatiseren als je wilt.
Klopt, maar ik heb een iPhone en m’n 4G niet altijd aan, dus moet ik deze iedere keer handmatig inschakelen... allemaal gedoe. Als ze die shortcuts nou eens echt automatiseren zou het probleem opgelost zijn, maar ja, Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pajonline
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06 19:02
Referrals zijn niet de bedoeling.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 19-10-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
*knip*

Ik heb inmiddels een test sim van L-mobi en die werkt mwa mwa. Moet regelmatig m’n dataverbinding opnieuw tot stand brengen.

[ Voor 54% gewijzigd door RoD op 19-10-2020 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:19
Zit er een 4G modem in je V90? Ik heb een V70 uit 2016 en daar zit helaas een 3G modem in. Ik heb daarom een losse Wifi dongel in de USB poort in de middenconsole gestopt en daar laat ik de auto mee verbinden. Ik heb een sim van Youfone voor 8 euro per maand en 1,5Gb bundel. Ik gebruik voornamelijk Tune-In in de auto en ben nog nooit in de buurt van 1,5Gb aan dataverbruik gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik gebruikte een Vodafone Sim en dan opwaarderen via de app. Het dataverbruik van de auto is niet heel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janon
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb ook V90, Ik heb een SIM kaart van Lmobi jaarbundel van 60 euro staat. elkemaand ontvang ik 1GB.
vespino schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:44:
Pagina: 1