Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gigabite X470 Ultra Gaming Bios Update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Skylander
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 21-07-2020
Hallo

Ik zit met dit MB nog steeds op Bios Versie F3, inmiddels is de F51 uit. Maar welke latere bios update later dan de F3 ik probeer krijg ik de melding dat deze niet uitgevoerd kan worden op deze PC.

Ik heb wel al de laatste Chipset update kunnen voltooien, maar met de bios update kom ik niet verder.

Kan iemand mij hier mee verder helpen?

Bij voorbaat bedankt,

Sky

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• quadrofource
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 16:04
Er zit een versie tussen welke je eerst moest flashen. Dat staat meestal bij de notities maar zal zo rond versie F32 zijn. Lees goed wat er bij de verschillende bios versies staan op de gigabyte site

I9 9900 + RTX 2070 + 16GB DDR4 @2666

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Staat gewoon op https://www.gigabyte.com/...0/support#support-dl-bios toch?

Van 3 naar 40 en dan naar 50 en dan verder?

Tenzij ik net het verkeerde type bord heb gepakt maar het staat er dikgedrukt en in rood.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Skylander
Ok!? Wat mij verward is, ik probeerde eerste te updaten naar laatste nieuwe versie en krijg de melding niet geschikt voor deze PC.

En ik heb dus versie F3, dan probeer ik versie F5, deze heeft geen bijzondere beschrijving en krijg dezelfde melding "deze setup is niet geschikt voor deze PC.

Ga ik weer stapje hoger, met beschrijving "Update je chipset".. Dit is gelukt, maar de eerste update die aangeeft eerst de chipset te updaten geeft daarna alweer de melding "Niet geschikt voor deze PC."

Wat ik daarnaast ook verwarrend vind is, als ik de mb specs opvraag krijg ik "Gigabite X470 Ultra Gaming" terug. En bij de Gigabite home kom ik dan weer terecht bij (Rev 01). Wat heb ik nu? De revision 01 of niet?..

Maar ik zal eens de F32 en of F40 proberen, eens kijken of die wel positief is...

Bedankt zo ver... :)

Sky...

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15:06

millman

6708Mhz @ -185c

Voor dat je verder gaat dien je echt uit te zoeken welke revisie je hebt. Wij kunnen echt niet zeggen wat je hebt. Of je kijkt op de factuur of ergens op de rand van het moederbord.. Daarna bij gigabyte de juiste tussen bios zoeken voor jouw revisie. Daarna pas t laatste bios flashen

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• Skylander
Dankjewel! Ben alweer stapje verder... Beetje bagger die zoekfunctie van de Gigabite site
Zoek ik op volledige naam wordt ik alleen maar doorgeleid naar de Rev. 1.0

Zoek ik met alleen X470 vind ik nog wat meer revisies en uitvoeringen.
https://www.gigabyte.com/Search?kw=X470#Products-2-1

Via cmd van Windows krijg ik dus niet voldoende specs om te achterhalen wat ik nu precies heb. Die zegt alleen maar "Gigabite X470 Ultra Gaming"

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
Schroef je kast open en kijk. Het staat gegarandeerd op je board zelf

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:19
Staat op het moederbord geprint welke het exact is of je leest het uit met CPU-Z.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skylander
Ik ga het uitzoeken, wat ik op hun site zover vind kunnen het nog maar 2 zijn. De 5 of de 7 WIFI uitvoering.
Dat zijn de enige nog die met een F3 bios af fabriek zijn gekomen. Die anderen komen al met nieuwere versie uit de doos.

Wel fijn dat die flash tool van hun eerst uitleest en afkapt anders had ik misschien met de gebakken peren gezeten.

Dankjewel..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• millman
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15:06

millman

6708Mhz @ -185c

Nee het gaat om revisie. Kerel.. Lees je nu zo slecht.. Begrijp je niet wat revisie betekent?

Dus de aorus gaming 5 rev. 1/rev. 2/rev. 3

Of aorus gaming 7 wifi rev. 1/rev.2/rev 3.

Staat op de factuur, rand van moederbord, uitlezen met cpu-z enz..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• quadrofource
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 16:04
Ook graag in de bios flashen. Dit heeft mij bij CA. 600 gigabyte moederborden geen problemen opgeleverd. Idd moet er zeker op revisie gelet worden. dit staat ook op de witte stikker van de moederbord doos en waar Millman aangeeft.

I9 9900 + RTX 2070 + 16GB DDR4 @2666

• Omega Supreme
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:05

Omega Supreme

The God of Death

winwiz schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:07:
Schroef je kast open en kijk. Het staat gegarandeerd op je board zelf
Er is maar één revisie van dit bord, dus dat is niet nodig. Als het een X470 Ultra Gaming is, dan is het rev. 1.0

Ineens naar de laatste bios kan, maar jke moet dan wel eers alle software updaten als je vanuit windows flasht.

Vanaf USB zonder windows flashen heb ik niet geprobeerd.

Excuses voor de necro ... Maar in ieder geval stat er nu nuttige info als iemand hier ook via Google komt :X

[Voor 34% gewijzigd door Omega Supreme op 21-12-2020 01:18]

It's hard to light a candle, easy to curse the dark instead. This moment the dawn of humanity, last ride of the day"

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True