Toon posts:

Terminal via seriele poort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma voor Linux waarmee ik via de seriele poort cisco's kan configgen (dus het liefst met scripting support).

Ik hoorde van een collega dat minicom dit zou kunnen maar ik krijg het niet werkend. Ik heb tijdens het zoeken het programma microcom gevonden dat het volgens de makers moest kunnen maar dit werkt ook niet.

Weet hier iemand een programma die dit kan of een andere manier waarop ik iig de cisco kan aanspreken via de seriele poort aangezien dit zo niet echt lekker werkt. Als iemand mij kan uitleggen hoe ik het in minicom moet doen dan is dat ook altijd welkom natuurlijk.

Bij voorbaat dank.

(ps. het ligt echt bij de software want als ik het met windows doe (vmware) dan werkt het wel. Enkelt wil ik niet steeds vmware moeten starten om een cisco te configgen)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Misschien heel suf, maar heb je als user wel voldoende rechten voor je seriele poort? Al eens als root geprobeert?

Verwijderd

kermit?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Staat de baud-rate enzo wel goed :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
- Ik werk enkelt als root in dit systeem :)

- Kermit ga ik zoeken en proberen zometeen.

- De baudrate staat op 9600bps dat wordt in de handleidingen van cisco aangegeven. Alle overige instellingen heb ik rechtstreeks uit de cisco manuals overgenemen.

Verwijderd

<laat maar, foutje>

Verwijderd

Topicstarter
Kermit was dus precies wat ik zocht, al moet ik nog even uitzoeken hoe het scripting werkt.

Thnx :)
Pagina: 1