Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-05 14:18
Hey tweakers

Domme vraag: heb ik een DAC mic versterker nodig om mijn Beyerdynamic DT990 Pro 250 ohm te poweren als ik reeds in het bezit ben van een degelijke audio interface (MOTU M4)?

Ik heb nu enkele headphones in mijn bezit (M100 Master, DT770 Pro 80 ohm, ...) maar ik vind deze allemaal maar heel erg matig klinken. De 770 valt nog mee maar de V-Moda klinkt echt als goedkope bagger, imo.

Zie ik hier iets over het hoofd of heeft mijn gehoord gewoon permanente schade opgelopen. Ik ben in de markt voor een goede studio headset die ook een degelijke auditieve positioning kan weergeven voor gaming. Echter, vallen de voornoemde headsets eigenlijk redelijk tegen.

Tips en suggesties meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:21

M14

Volgens mij ben je op zoek naar een headphone-amp. Een DAC (digital-analog-converter) is iets anders :).

Of het een verschil maakt: Kwestie van proberen. Je zult er in ieder geval wat meer volume uit krijgen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
M14 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:03:
Volgens mij ben je op zoek naar een headphone-amp. Een DAC (digital-analog-converter) is iets anders :).

Of het een verschil maakt: Kwestie van proberen. Je zult er in ieder geval wat meer volume uit krijgen.
Oh, OK. Volume is wel voldoende, atm. Ik vind de geluidskwaliteit gewoon bizar laag voor headphones met zulke status. Versterkers die aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:11
De Motu M2 en M4 bevatten volgens reviews best wel een kwalitatieve DAC en hoofdtelefoonversterker. Beter kan natuurlijk altijd wel, maar het zou toch voldoende moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:42
Dacs zijn zo goed als transparant, zeker in kwalitatief spul als motu. Versterkers zijn helemaal transparant (tenzij je eq-ing gebruikt uiteraard).

Je zult je verschil in ervaring zeer waarschijnlijk ergens anders moeten zoeken (ergens onbewust eq aan, verkeerde verwachtingen, placebo).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 21:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bexorcist schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Oh, OK. Volume is wel voldoende, atm. Ik vind de geluidskwaliteit gewoon bizar laag voor headphones met zulke status. Versterkers die aan te raden zijn?
Ik heb geen idee wat je hoort, maar wat is je bron? Kan ook zijn dat je nu pas hoort wat voor baggerkwaliteit je bronmateriaal is natuurlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
The Eagle schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:17:
[...]

Ik heb geen idee wat je hoort, maar wat is je bron? Kan ook zijn dat je nu pas hoort wat voor baggerkwaliteit je bronmateriaal is natuurlijk.
Hehe, niet echt. Mijn bronmateriaal klinkt fenomenaal door mijn studio monitors. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
MerijnB schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:53:
Dacs zijn zo goed als transparant, zeker in kwalitatief spul als motu. Versterkers zijn helemaal transparant (tenzij je eq-ing gebruikt uiteraard).

Je zult je verschil in ervaring zeer waarschijnlijk ergens anders moeten zoeken (ergens onbewust eq aan, verkeerde verwachtingen, placebo).
Zou inderdaad wel kunnen maar mijn bronmateriaal klinkt echt fantastisch door mijn speakers dus een onbewuste EQ gaat hier niet van toepassing zijn. Tevens klinkt het geluid wel OK door mijn good ol' HD25 maar ik leefde in de veronderstelling dat een dedicated studio pair toch net dat tikkeltje meer zou moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
wiemelen schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:50:
De Motu M2 en M4 bevatten volgens reviews best wel een kwalitatieve DAC en hoofdtelefoonversterker. Beter kan natuurlijk altijd wel, maar het zou toch voldoende moeten zijn.
Dat is dus wat ik overal lees: iedereen speculeert maar kan geen zekerheid bieden, hence my question. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
M14 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:03:

Zet ik dan de amp tussen mijn mic en audio interface of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Bexorcist schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:51:
[...]

Zet ik dan de amp tussen mijn mic en audio interface of zie ik dat verkeerd?
Mic versterken zal niet nodig zijn.Volume van je Mic kan je via de motu regelen. Als je dan nog te weinig Mic volume hebt, zou ik eens een andere Mic testen of de oorzaak bij je Mic of de motu ligt.

Additionele hoofdtelefoon amp zet je tussen de motu en je hoofdtelefoon via RCA output van de motu naar RCA input van de Amp.

Ben wel eens benieuwd naar je bevindingen. De motu staat op mijn aankooplijstje alsook de beyerdynamic mmx300 (aansturing en sound vergelijkbaar met jouw dt770).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
wiemelen schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:20:
[...]

Mic versterken zal niet nodig zijn.Volume van je Mic kan je via de motu regelen. Als je dan nog te weinig Mic volume hebt, zou ik eens een andere Mic testen of de oorzaak bij je Mic of de motu ligt.

Additionele hoofdtelefoon amp zet je tussen de motu en je hoofdtelefoon via RCA output van de motu naar RCA input van de Amp.

Ben wel eens benieuwd naar je bevindingen. De motu staat op mijn aankooplijstje alsook de beyerdynamic mmx300 (aansturing en sound vergelijkbaar met jouw dt770).
Ow typo. Bedoel natuurlijk headphones. Ik ga dan wel eens zulk een amplifier bestellen. Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Hangt van je budget af.
Maar voor rond de 100 euro heb je bijvb een jds labs, monoprice liquid spark of schiit die zeker voldoende zouden moeten zijn.
Zie bijv ook deze 2 review van Zeos.
YouTube: $100 HEADPHONE AMPS _ (Z Reviews) _
YouTube: 2020 Headphone Amps! _(Z Reviews)_ Sub-$200 RoundUp

Enige issue is beschikbaarheid gezien de voorraden van sommige modellen laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
wiemelen schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:40:
Hangt van je budget af.
Maar voor rond de 100 euro heb je bijvb een jds labs, monoprice liquid spark of schiit die zeker voldoende zouden moeten zijn.

Enige issue is beschikbaarheid gezien de voorraden van sommige modellen laag zijn.
wiemelen schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:40:
Hangt van je budget af.

Zo blijkt, inderdaad. Ik heb dan maar een Fiio K3 besteld. Kreeg ook serieuze praise op de door jouw gelinkte review site en is de enige die beschikbaar is, lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door Bexorcist op 11-07-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

Bexorcist schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 11:44:
[...]

Dat is dus wat ik overal lees: iedereen speculeert maar kan geen zekerheid bieden, hence my question. :D
Dat komt omdat velen wel de ervaring hebben dat het anders klinkt. Maar er is psychologische bias nodig om verschillen te horen tussen dacs en amps (behalve in ruis niveau en max output), zodra je die bias uitschakelt is er geen verschil meer hoorbaar. Als je je overgeeft aan die psychologische bias dan ben je waarschijnlijk best tevreden met je nieuwe aankoop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Jag schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Dat komt omdat velen wel de ervaring hebben dat het anders klinkt. Maar er is psychologische bias nodig om verschillen te horen tussen dacs en amps (behalve in ruis niveau en max output), zodra je die bias uitschakelt is er geen verschil meer hoorbaar. Als je je overgeeft aan die psychologische bias dan ben je waarschijnlijk best tevreden met je nieuwe aankoop :).
Wat bedoel je hier juist mee? Het geluid door de verschillende headphones is in het beste geval een 'meh' en is geen psychosomatisch symptoom. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:42
Bexorcist schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:48:
[...]

Wat bedoel je hier juist mee? Het geluid door de verschillende headphones is in het beste geval een 'meh' en is geen psychosomatisch symptoom. :)
Jag heeft het over dacs en amps, die zijn in principe transparant qua geluid. Dat er vele personen zijn die verschil menen te horen (wat bijvoorbeeld niet te meten is) komt door dat psychologische symptoom (placebo).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Pak een Sennheiser HD25 en ga daar mee luisteren. Is het dan goed, dan zijn je andere headphones ruk. Is het slecht, dan is er iets met de rest van je appatuur, instellingen of bronmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
M14 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:37:
Pak een Sennheiser HD25 en ga daar mee luisteren. Is het dan goed, dan zijn je andere headphones ruk. Is het slecht, dan is er iets met de rest van je appatuur, instellingen of bronmateriaal.
Met mijn HD25 is het geluid zeker OK. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Bexorcist schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:13:
[...]
Met mijn HD25 is het geluid zeker OK. :)
Getest ja? Dan al je andere headphones het raam uit flikkeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:44

Grozno

acts without consequence!

Lekker kort door de bocht. De match tussen de koptelefoon en de rest van de apparatuur is dan eventueel niet lekker, dat betekent niet dat de koptelefoon gelijk ruk is. Volume is ook niet de enige factor, de hoeveelheid vervorming bij een gegeven volume is minstens zo belangrijk.
Niet elke versterker is gebouwd voor een koptelefoon met een impedantie van 250 ohm.

[ Voor 18% gewijzigd door Grozno op 12-07-2020 22:03 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:37

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ontzettend kort door de bocht. Ik heb een HD25, een DT 770 Pro en een DT 880 en daar zit weinig verschil tussen (wel wat). Het lijkt me eerder dat de studio luidsprekers een bepaald geluidsbeeld (waarschijnlijk vanwege de bas) geven waar het geluidsbeeld van de koptelefoons niet aan voldoen. Tenminste zo ervaar ik mijn KRK Rokits tov mijn headphones.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
M14 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:23:
[...]

Getest ja? Dan al je andere headphones het raam uit flikkeren :).
Jep, de HD-25 is mijn DJ pair of choice maar om nu te zeggen dat de Beyerdynamics op 80 en 250 Ohm "ruk" zijn lijkt mij inderdaad vrij kort door de bocht. Aangezien deze toch wel klassiekers in het studio gebeuren zijn is mijn vraag voornamelijk hoe ik deze wel lekker klinken krijg. Ik heb nu enkele amps besteld teneinde hier empirisch een oplossing voor te bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Dwarlorf schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:11:
Ontzettend kort door de bocht. Ik heb een HD25, een DT 770 Pro en een DT 880 en daar zit weinig verschil tussen (wel wat). Het lijkt me eerder dat de studio luidsprekers een bepaald geluidsbeeld (waarschijnlijk vanwege de bas) geven waar het geluidsbeeld van de koptelefoons niet aan voldoen. Tenminste zo ervaar ik mijn KRK Rokits tov mijn headphones.
Ik heb de DT880 Pro 250 Ohm ook besteld ter vergelijking. Woensdag weet ik hopelijk meer! :D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Grozno schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:02:
Lekker kort door de bocht. De match tussen de koptelefoon en de rest van de apparatuur is dan eventueel niet lekker, dat betekent niet dat de koptelefoon gelijk ruk is. Volume is ook niet de enige factor, de hoeveelheid vervorming bij een gegeven volume is minstens zo belangrijk.
Niet elke versterker is gebouwd voor een koptelefoon met een impedantie van 250 ohm.
Hoe ben jij aan die HD6XX's geraakt, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:37

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Bexorcist schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:29:
[...]

Ik heb de DT880 Pro 250 Ohm ook besteld ter vergelijking. Woensdag weet ik hopelijk meer! :D:
Ik heb zelfs de 600 ohm. Achteraf wat over de top gezien mijn DAC maar aan de andere kant kan het volume nu niet heel hard dus wel veilig voor mijn oren. Van de 3 headphones is het mijn meest favoriete. Hij zit heerlijk en heeft een heerlijk neutraal geluid. De HD25 zit mij niet lekker op de oren en de DT 770 zit iets minder tov de DT880 en is ietsjes bassier. Ik ben benieuwd wat je van de DT880 vindt.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Import, zoals bijna alles in dat rijtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Grozno schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:42:
Import, zoals bijna alles in dat rijtje :P
Een goed adresje hiervoor? Verzendkosten kunnen al snel oplopen tot 50 euro, heb ik gemerkt. Tevreden van die Sennheiser kloon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Drop.com is de enige die dit model levert. Het is daarbij geen kloon, maar gewoon een Sennheiser HD 650 die goedkoop gemaakt wordt in China. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Grozno schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:53:
Drop.com is de enige die dit model levert. Het is daarbij geen kloon, maar gewoon een Sennheiser HD 650 die goedkoop gemaakt wordt in China. :P
Goh ja, effectief de definitie van een "kloon" dus, niet? Ik lees wel overal dat de soundstage van de 650 niet echt gigantisch is en dus minder geschikt voor gamen. De 660S was mij dan ook opgevallen maar wel behoorlijk prijzig. de 650 zie ik staan aan ronde de 330 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 16:24
Bexorcist schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:58:
[...]
Goh ja, effectief de definitie van een "kloon" dus, niet? Ik lees wel overal dat de soundstage van de 650 niet echt gigantisch is en dus minder geschikt voor gamen. De 660S was mij dan ook opgevallen maar wel behoorlijk prijzig. de 650 zie ik staan aan ronde de 330 euro.
De HD 6XX heeft (Mass)drop mogelijk gemaakt met Sennheiser, Sennheiser handelt ook zelf de garantie af. Het is dus geen 'Chinese kloon' maar wordt door de fabrikant ondersteunt.
De enige 2 verschillen met de HD 650 zijn de donkerblauwe i.p.v. zwarte kleur & de kabel, welke korter is met een 3,5mm jack i.p.v. 6,3mm jack (er wordt een adapter meegelevert).
Ik heb 'm 3 jaar terug kunnen kopen voor omgerekend 190 euro incl. verzending, ten opzichte van 350 euro voor de HD 650.

Wat mij betreft een goede deal: De koptelefoon klinkt goed zolang je geen overdreven bass verwacht. Voor gamen is hij inderdaad iets minder geschikt (deels door gebrek aan bass). Dat merkte ik toen ik tijdelijk weer wisselde naar mijn Sennheiser G4ME 360, die wel een meer aanwezige bass heeft en me beter in staat stelde om locaties van mensen/actie om me heen in games te bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bexorcist
Dwarlorf schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:11:
Klopt volledig. Heb nu ook even de 880 in m'n bezit gehad maar dit was toch ook niet het geluidsbeeld dat ik beoogde. 770 80 ohm is tot nu toe de enige die mij wel aanspreekt. 250 ohm ook eens testen. :)
Pagina: 1