Xbox one controller wordt als muis gebruikt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 13:54
Wilde vandaag een spelletje spelen, maar helaas, de controller functies zijn fucked.
Om 1 of andere reden vind windows het nodig mijn analog sticks te gebruiken als mouse inputs, andere knoppen hebben ook andere effecten zoals "A" is enter en "B" is rechtermuis knop.

Als ik het google krijg ik antwoorden als "steam big picture mode" etc. maar ik heb geen steam open en dit is een eerste dat dit gebeurd. Schijnbaar heeft het wat te maken met de nieuwe update van wondows, maar ik weet dus niet welke settings ik nu moet hebben om dit probleem op te lossen.

Steam heb ik niet open, dus daar gaat het niet aan liggen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Beste antwoord (via Joeri.Bijlsma op 10-07-2020 14:26)

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 11:39
Verwijder de update eens en check of het probleem dan ook weg is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:12
Wellicht xce360 als emulator gebruiken?
https://www.x360ce.com/

[ Voor 80% gewijzigd door Renzzie op 10-07-2020 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Schijnbaar heeft het wat te maken met de nieuwe update van wondows
Welke update? En says who? Welke Windows (versie & volledig buildnummer)?
Als ik het google krijg ik antwoorden als
Waar Google je op als je hints / antwoorden over Steam krijgt dan?

Als het over een recente versie van Windows gaat, heb je al gekeken of er nieuwe / rare dingen in het Settings-panel zitten rondom de "Gaming" app?

Zjin je controls alleen IN een spel gek of kan je nu met je controller ook heel Windows besturen?

Meer info

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
? geen idee wat dat is.

Ik ga ook geen 3rde partij shit installeren om dit op te lossen, het is nooit ene probleme geweest voor de update.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 11:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:16

Nogne

>.<

Joeri.Bijlsma schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:55:
Om 1 of andere reden vind windows het nodig mijn analog sticks te gebruiken als mouse inputs, andere knoppen hebben ook andere effecten zoals "A" is enter en "B" is rechtermuis knop.
Maar wat is hier dan verkeerd aan, want A is toch meestal Enter en B is de terugknop/rechtermuis knop? Ik navigeer ook in mijn Start Menu via mijn controller om mijn spellen op te starten, dus zie niet helemaal wat hier raar aan is.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
MAX3400 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:00:
[...]

Welke update? En says who? Welke Window (versie & volledig buildnummer)?

[...]

Waar Google je op als je hints / antwoorden over Steam krijgt dan?

Als het over een recente versie van Windows gaat, heb je al gekeken of er nieuwe / rare dingen in het Settings-panel zitten rondom de "Gaming" app?

Zjin je controls alleen IN een spel gek of kan je nu met je controller ook heel Windows besturen?

Meer info
Als ik google is het "Disable Xbox one controller as mouse" en krijg alleen maar steam hits en big picture mode (wat niet van toepassing is gezien hij dit doet terwijl steam niet actief/open is)

Ik kan de controller gebruiken zoals beschreven, geen idee met "meer info", ik heb je alle info gegeven, de controller gedraagt zich als muis en toetsenbord, ten alle tijden. Het gredraagt zicht niet als een xbox one controller. Dit was geen probleem voor de recente update.

Nieuwe windows update = nieuwste update, geen idee wat voor build nummer want overal staat wat anders. Dan is het 1900 nogwat, dan is het 2004, dan 18363 ofzo, dus weet niet welke jij moet hebben.
Graag specifiek aangeven waar ik moet kijken voor de build, ik weet dat windows zichzelf heeft geupdate zonder dat ik er iets voor hoefde te doen, kreeg ook die windows edge browser meuk in mn gezicht toen die klaar was met updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Lelletje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:03:
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Nogne schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:04:
[...]

Maar wat is hier dan verkeerd aan, want A is toch meestal Enter en B is de terugknop/rechtermuis knop? Ik navigeer ook in mijn Start Menu via mijn controller om mijn spellen op te starten, dus zie niet helemaal wat hier raar aan is.
Ik wil het niet?
Ik kan geen game sspelen, want als ik naar voren wil lopen gaat de camera mal doen, want ja, is nu de muis ipv analog stick.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Joeri.Bijlsma schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:08:
[...]

Ik wil het niet?
Ik kan geen game sspelen, want als ik naar voren wil lopen gaat de camera mal doen, want ja, is nu de muis ipv analog stick.....
Dan lijkt het er op dat je beide sticks qua config zijn omgedraaid, want je linker stick hoort voor navigatie in windows en het rondlopen te zijn. En je rechten om rond te draaien.

Maar dit is niet iets wat Windows voor je regelt, maar je zelf moet instellen. Heb je al je knoppen toewijzingen bekeken in de instellingen van Windows? Voor meer info (wel in het Engels) kan je hier kijken: https://www.windowscentra...roller-buttons-windows-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Nogne schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:11:
[...]

Dan lijkt het er op dat je beide sticks qua config zijn omgedraaid, want je linker stick hoort voor navigatie in windows en het rondlopen te zijn. En je rechten om rond te draaien.

Maar dit is niet iets wat Windows voor je regelt, maar je zelf moet instellen. Heb je al je knoppen toewijzingen bekeken in de instellingen van Windows? Voor meer info (wel in het Engels) kan je hier kijken: https://www.windowscentra...roller-buttons-windows-10
Is leuk en aardig, maar ik heb niks veranderd in windows.
Ik heb in mei mn windows opnieuw geinstalleerd en heb nergens aan gezeten qua settings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Joeri.Bijlsma schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:12:
[...]

Is leuk en aardig, maar ik heb niks veranderd in windows.
Ik heb in mei mn windows opnieuw geinstalleerd en heb nergens aan gezeten qua settings.
Dat is leuk en aardig, maar heb je ook gekeken naar de instellingen. Want je kan nu wel heel denigrerend naar mij antwoorden, maar ik probeer je alleen te helpen.

Maar bij deze succes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Nogne schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Dat is leuk en aardig, maar heb je ook gekeken naar de instellingen. Want je kan nu wel heel denigrerend naar mij antwoorden, maar ik probeer je alleen te helpen.

Maar bij deze succes :/
Enige instellingen die er zijn is die van gamebar.
En die heeft niks hier mee te maken.

Ik heb alles al geprobeert en heb niks geinstalleerd, maar jij zegt tegen mij dat ik dit zelf gedaan heb door instellingen te veranderen, wat niet zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Joeri.Bijlsma schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Als ik google is het "Disable Xbox one controller as mouse" en krijg alleen maar steam hits en big picture
Dan zou ik een andere Google gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mLfUtdX06krjsfTzo1vtC3p_Y8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x1MTYkjVOGQZhtXQ1H7Sd8hh.jpg?f=user_large
Ik krijg dus 0 resultaten over Steam op mijn eerste pagina.
geen idee met "meer info", ik heb je alle info gegeven
Ongetwijfeld ben ik weer te kritisch; de vragen uit de normale topicstart zijn weggevallen en/of niet beantwoord?
Nieuwe windows update = nieuwste update, geen idee wat voor build nummer want overal staat wat anders. Dan is het 1900 nogwat, dan is het 2004, dan 18363 ofzo, dus weet niet welke jij moet hebben.
Je hebt dus eigenlijk ook geen zin om het op te zoeken, blijkt?

Ik wil best meedenken maar je topic komt nu een beetje over als "help me, ik roep voornamelijk niet wat ik daadwerkelijk waar & waarom al gecontroleerd heb"?

En als je niet weet hoe je een Windows Restore Point terugzet, eventueel op je Startknop klikken en dan meteen gaan typen "resto"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
MAX3400 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:26:
[...]

Dan zou ik een andere Google gebruiken:
[Afbeelding]
Ik krijg dus 0 resultaten over Steam op mijn eerste pagina.

[...]

Ongetwijfeld ben ik weer te kritisch; de vragen uit de normale topicstart zijn weggevallen en/of niet beantwoord?

[...]

Je hebt dus eigenlijk ook geen zin om het op te zoeken, blijkt?

Ik wil best meedenken maar je topic komt nu een beetje over als "help me, ik roep voornamelijk niet wat ik daadwerkelijk waar & waarom al gecontroleerd heb"?

En als je niet weet hoe je een Windows Restore Point terugzet, eventueel op je Startknop klikken en dan meteen gaan typen "resto"?
Hoezo geen steam antwoorden? het zijn LETTERLIJK afbeelding van steam die je daar post....

Jij zegt dat ik geen zin heb om het opt e zoeken, terwijl ik 3 verschillende update nummers krijg van windows, ik vraag jou welke je wilt hebben, maar nee, ik ben zogenmaat te lui om dit te doen.

Maargoed, het is al opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markisoke
  • Laatst online: 11:35
Joeri.Bijlsma schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:31:
[...]

Hoezo geen steam antwoorden? het zijn LETTERLIJK afbeelding van steam die je daar post....

Jij zegt dat ik geen zin heb om het opt e zoeken, terwijl ik 3 verschillende update nummers krijg van windows, ik vraag jou welke je wilt hebben, maar nee, ik ben zogenmaat te lui om dit te doen.

Je zou je ook anders op kunnen stellen naar mensen die je proberen te helpen in plaats van alleen maar aan te vallen. Maar het zou je sieren als je de oplossing ook in dit topic zet, zodat mensen die in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen ook kunnen genieten van een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

[...]

+
Als ik het google krijg ik antwoorden als "steam big picture mode"
Ik dus niet. En ik krijg ook gewoon Windows (namelijk snel gekeken dat antwoord over HID ) als antwoorden / resultaten. Afhankelijk van je Google skills en de volgorde van je zoektermen, kunnen jij en ik andere resultaten krijgen. Als jij ons niet vertelt waar je "exact" op gezocht hebt, moeten wij de rest van Google dan maar doorspitten?
+
Dan is het 1900 nogwat, dan is het 2004, dan 18363 ofzo,
Ondanks dat ik al enige tijd met Windows werk, versie nogwat en versie ofzo ken ik niet. Ja, ik lees inderdaad niet goed en stel onterechte vragen.
En welk update-artikel / KB-nummer was dat dan? Dan heeft de volgende die morgen ook op GoT komt zoeken naar issues met een Xbox controller er misschien ook wat aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Joeri.Bijlsma schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:17:
[...]
Enige instellingen die er zijn is die van gamebar.
En die heeft niks hier mee te maken.

Ik heb alles al geprobeert en heb niks geinstalleerd, maar jij zegt tegen mij dat ik dit zelf gedaan heb door instellingen te veranderen, wat niet zo is.
Wat voor effect had het dan toen je beide sticks qua functies had omgezet n.a.v. het artikel wat ik hierboven doorgaf? Want je geeft alleen maar aan dat het niet werkt, maar je geeft nergens aan wat je nu precies doet en wat voor het effect het heeft gehad.

En ik geef niet aan dat jij dat moet hebben gedaan, maar dat het niet iets is wat Windows voor je aanpast. En dat je het zelf kan aanpassen in de instellingen van de controller.
[...]
Zou je ook kunnen delen wat het nou heeft veroorzaakt en hoe je het hebt opgelost. Als iemand hetzelfde probleem ervaart kan diegene het namelijk oplossen als jij aangeeft wat de oplossing is.

Pagina: 1