Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ype27
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-07-2020
Op mijn dual sim telefoon (Huawei P10 lite; Android 8 ) wil ik een aantal telefoonnummers blokkeren. Die nummers moeten geblokkeerd worden voor sim 1, maar mogen wel op sim 2 binnenkomen.

Ik vind wel de mogelijkheid om alle inkomende oproepen per simkaart te blokkeren, maar niet om een paar inkomende nummers te blokkeren per simkaart.
Ook heb ik apps gevonden die de te gebruiken simkaart regelen voor uitgaande oproepen, maar geen die bepaalde nummers blokkeert als ze sim 1 bellen.

Bestaat er zoiets?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:21

superblaag

Mooi spul hoor!

De simkaarten allebei een andere contactenlijst geven en dan op 1 van de 2 lijsten het nummer blokkeren?

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik gebruik ook 2 SIM kaarten in mijn telefoon (werk/prive). Nadeel hiervan is dat je idd nog steeds telefoontjes en notificaties van mijn werk apps (Teams, Slack en Gmail) ziet binnenkomen. Zeker nu met corona en het vele thuiswerken kom je hierdoor nooit echt los van je werk.

Ik heb daarom gezocht naar een app in de Play store waarmee je automatisch op bepaalde tijden (weekend / vakantie) alle werk gerelateerde telefoontjes en meldingen kan blokkeren, en idealiter op maandag als je werk week weer start alles weer tevoorschijn komt.

Ik kon alleen geen app vinden die deze functionaliteit bood. Met name ook om specifiek telefoontjes naar 1 SIM kaart te blokkeren. Ik heb daarom samen met een designer zelf een app gebouwd. Hij heet: Hush - Call & notification blocking. Hiermee krijg je totale controle over alle telefoontjes en notificaties van alle apps op je Android toestel.

Ik gebruik het om van donderdag 17.00 tot maandag 09.00 alle telefoontje naar mijn werk SIM kaart en notificaties van Slack, Gmail en Teams uit te zetten. Als het weekend voorbij is komen alle geblokkeerde notificaties en oproepen automatisch weer te voorschijn. Je kunt er ook voor kiezen om alleen specifieke telefoonnummers te blokkeren. Ik heb bijvoorbeeld een uitzondering toegevoegd voor mijn manager op vrijdag. Die belt me echt alleen als het spoed is, dus die laat ik wel doorkomen.

Wellicht is Hush ook handig in jouw situatie. Voor nummer blokkeren is wel minimaal Android 10 vereist (daaronder kan alleen de default dialer dat).

[ Voor 4% gewijzigd door Magnolia op 23-05-2021 20:12 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Magnolia goed bedoeld. Maar topic kicken uit 2020 is niet gewenst.

Dit topic is gesloten.