Vraag
Alle reacties
Misschien een foto van het daadwerkelijke scherm plaatsen? En heb je hem nogmaals geprobeerd aan te zetten? Krijg je dan eerst de appel te zien voor het blauwe scherm komt?
Google kan je al flink vooruit helpen: https://www.appleparts.nl...D/display/reparatie/A1297
Het kan goedkoper via Ali.
Het kan goedkoper via Ali.
iFixit heeft een handleiding hoe je diverse onderdelen vervangt, en verkoopt ook reserveonderdelen. Het is alleen de vraag of het nog de moeite waard is om nog zoveel te investeren in een ruim 11 jaar oude machine.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Is het scherm ook gebarsten? Misschien heb je mazzel en zit alleen de connector los...
Ik heb misschien nog wel een scherm. Zal eens kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:30:
Hoi
Deze laptop is me een hele tijd geleden gevallen, waarna het scherm gewoon blauw was. Weet iemand wie dit nog kan fixen?
Ik ben zelf geen kenner.
Is eht scherm dan stuk of iets anders?
Wie kan me helpen???
[Afbeelding]
Zet er eens een foto van het probleem bij. Dan kunnen we er misschien wat mee.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:59:
Even ter verduidelijking, het scherm is niet gebarsten... ik ken zelf niks van herstellingen...
[ Voor 4% gewijzigd door mobby1971 op 10-07-2020 17:07 ]
:strip_exif()/f/image/ju9Ku1nKQzEO5KbRWndI8Tl9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lKz6Pp6lEM1xexoevaHRXP13.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DI3C1FXXk3XhzaNDvR5pXyOA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de laptop toen het gebeurde naar de applestore gebracht en ze zeiden dat het scherm stuk was, maar ze dit niet meer hadden. Gewoon pech dus...
Bij het opstarten kreeg ik gewoon een blauw scherm en dat bleef zo... ik kan me niet meer herinneren als ik eerst nog het apple logo te zien kreeg...
Intussen is mijn batterij plat en werkt de lader niet meer...
kan je mogelijk nog bij een 3e partij laten vervangen, maar dat is redelijk prijzig. Ik zou je verlies nemen en een nieuwe kopen. Deze laptop is ook al 11 jaar oud, kans dat er iets anders defect raakt nadat je net voor een paar honderd euro een nieuw scherm hebt laten zetten is natuurlijk ook aanwezig..
Die bestanden staan op een standaard SATA schijf, die kun je zo in een andere Mac doen, dan kun je verder waar je gebleven was. Of je doet de schijf in een USB behuizing, dan kun je er ook bij. Let wel op dat je dit met een Mac doet, Windows zal niet zoveel met die schijf kunnen doen.
Volgens mij is het LCD intern gebroken. Als je goed kijkt, zie je namelijk een soort van inktvlek in het scherm zitten.
Ik zou de laptop voor onderdelen verkopen. Dat levert nog best wat op als je geduldig bent. Repareren zou ik niet meer doen. De hardware is ernstig verouderd. Voor de prijs van een nieuw LCD kun je waarschijnlijk een betere Windows laptop kopen tweedehands. Een gebruikte MacBook zal ook niet heel duur zijn als je voor de oudere modellen gaat. Bovendien zit er een gpu in uit de Nvidia 9000 serie. Die staat er om bekend om na verloop van tijd te falen. Zou zonde zijn als die net faalt als je het LCD gerepareerd hebt.
Wat je nog wel kunt proberen is een extern LCD aansluiten. Als dat wel werkt, weet je zeker dat alleen je LCD niet werkt. Overigens kun je op die manier de MacBook ook blijven gebruiken.
Ik zou de laptop voor onderdelen verkopen. Dat levert nog best wat op als je geduldig bent. Repareren zou ik niet meer doen. De hardware is ernstig verouderd. Voor de prijs van een nieuw LCD kun je waarschijnlijk een betere Windows laptop kopen tweedehands. Een gebruikte MacBook zal ook niet heel duur zijn als je voor de oudere modellen gaat. Bovendien zit er een gpu in uit de Nvidia 9000 serie. Die staat er om bekend om na verloop van tijd te falen. Zou zonde zijn als die net faalt als je het LCD gerepareerd hebt.
Wat je nog wel kunt proberen is een extern LCD aansluiten. Als dat wel werkt, weet je zeker dat alleen je LCD niet werkt. Overigens kun je op die manier de MacBook ook blijven gebruiken.
Blauw scherm is geen teken van een defect scherm. Het 2008 17" model heeft een probleem met de spanningsverzorging van de GPU die dit zou kunnen veroorzaken. Capacitor C7771 moet vervangen worden.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Pagina: 1