Dag Tweakers
Sinds enkele weken hebben wij last van rioolvliegjes.
We hebben geen idee waar ze vandaan komen. We hebben dit in het verleden nog al eens gehad. Toen hebben we ze allemaal verwijdert met de stofzuiger en hadden we er geen last meer van tot ze recent weer opdoken.
Op Google heb ik gelezen dat ze afkomen op rotten voedsel, stilstaand water, ..
Wat hebben we zelf al geprobeerd?
- Ze allemaal opgezogen met een stofzuiger. Dit is geen oplossing meer aangezien er na enkele dagen weer heel wat vliegjes aanwezig zijn.
- Gezocht naar lekken in de keuken.
- Frigo onderzocht.
- Planten verwijdert.
- Afvoer van afwasbak gereinigd
Maar allemaal dit zonder resultaat. Ze vliegen rond in het volledige huis maar de meeste komen voor in de keuken dus ik vermoed dat de oorzaak daar te vinden moet zijn. Hoe verder men zich begeeft van de keuken hoe minder vliegjes je zal tegenkomen.
We hebben wel een kelder waar soms mini beetje water in staat maar dan zouden we daar meer vliegjes moeten vinden. In de kelder vinden we amper vliegjes terug.
Iemand die ons kan helpen zoeken naar de mogelijke oorzaak?
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten
Vincent
Sinds enkele weken hebben wij last van rioolvliegjes.
We hebben geen idee waar ze vandaan komen. We hebben dit in het verleden nog al eens gehad. Toen hebben we ze allemaal verwijdert met de stofzuiger en hadden we er geen last meer van tot ze recent weer opdoken.
Op Google heb ik gelezen dat ze afkomen op rotten voedsel, stilstaand water, ..
Wat hebben we zelf al geprobeerd?
- Ze allemaal opgezogen met een stofzuiger. Dit is geen oplossing meer aangezien er na enkele dagen weer heel wat vliegjes aanwezig zijn.
- Gezocht naar lekken in de keuken.
- Frigo onderzocht.
- Planten verwijdert.
- Afvoer van afwasbak gereinigd
Maar allemaal dit zonder resultaat. Ze vliegen rond in het volledige huis maar de meeste komen voor in de keuken dus ik vermoed dat de oorzaak daar te vinden moet zijn. Hoe verder men zich begeeft van de keuken hoe minder vliegjes je zal tegenkomen.
We hebben wel een kelder waar soms mini beetje water in staat maar dan zouden we daar meer vliegjes moeten vinden. In de kelder vinden we amper vliegjes terug.
Iemand die ons kan helpen zoeken naar de mogelijke oorzaak?
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten
Vincent